PDA

View Full Version : HN-racing's pro-mod.

Henrik
01-29-2007, 21:09
Bilen skal bygges for å konkurrere i klassen Promodified

Karrosseri: Hjemmelaget Jeep el. Land Rover, laget av aluminium/glassfiber

Motor: Toyota Camry 2.0 GLi

Transmisjon: Toyota automat, koblet til Suzuki 413 fordelingskasse.

Aksler: Nissan Patrol Y60 med ARB luftdifferensialsperrer
opphengt i monolink system.

Ramme/bur: Suzuki/egen konstruksjon, bur med minimum 8 festepukter.

Hjul: Super traction 9 X 16, montert på bead-lock felger.

Diverse: Spiralfjærer, RCI plaststoler,RCI 5-punkt belter, orbitrol
styring med balansert sylinder m.m...

Info om prosjektet vil bli postet litt her, og mer på hjemmesiden.

Henrik
02-06-2007, 20:01
Et bilde av bilen med hjula på og stoler plassert sånn ca, for beregning av høyder mm. får vel håpe den setter seg litt etterhvert.:eek:

tjd
02-06-2007, 20:14
Hva slags dim er det på de dekka - Så ut som et godt mønster ?

Henrik
02-22-2007, 06:19
Bakre skliplate påsveist.

Henrik
02-26-2007, 21:36
Montert sammen etter litt "klædding" med maling, og montert/sveisa fast hovedbøylen.

Knut G
02-26-2007, 22:17
Har du tenkt å gjøre noe med maskinisten? Eller skal du beholde den orginal?
Går utifra at du vet at det er en "Hemi"-motor...

ZukiJack
02-27-2007, 18:03
Hallo Henrik....
Kjempeinteressant prosjekt du holder på med.

Er det Volvo-spiraler du bruker der?

Har du kommet så langt at du har fått på støtdemperene enda? I såfall... Har du noen bilder av hvordan de sitter montert...og spesiellt forran...
Hvordan blir forholdet mellom mellomaksler og ramma i linken? Er det ingen konflikt der å ta hensyn til?

Orker du å skrive en liten forklaring på hvordan og av hva du laget selve linken i 1-link opphenget ditt?

Jeg har i tankene å bygge med K-link, men når jeg ser opplegget ditt her begynner jeg å gruble mer på 1-link også.

Har du gjort noen vurderinger på 4-link/K-link i forhold til 1-link?
Hvordan var dine tanker rundt dette i såfall?

Håper du orker å forklare litt for meg og kanskje vise noen instruerende bilder.

;);)

Geared
02-27-2007, 19:02
Henger meg på det ZukiJack lurer på. Har kikket mye rundt og var i starten enig med meg selv om å lage K-link. Men lurer på om jeg skal gå for 1-link i steden.

Henrik
02-27-2007, 21:42
Hallo Henrik....
Kjempeinteressant prosjekt du holder på med.

Er det Volvo-spiraler du bruker der?

Har du kommet så langt at du har fått på støtdemperene enda? I såfall... Har du noen bilder av hvordan de sitter montert...og spesiellt forran...
Hvordan blir forholdet mellom mellomaksler og ramma i linken? Er det ingen konflikt der å ta hensyn til?

Orker du å skrive en liten forklaring på hvordan og av hva du laget selve linken i 1-link opphenget ditt?

Jeg har i tankene å bygge med K-link, men når jeg ser opplegget ditt her begynner jeg å gruble mer på 1-link også.

Har du gjort noen vurderinger på 4-link/K-link i forhold til 1-link?
Hvordan var dine tanker rundt dette i såfall?

Håper du orker å forklare litt for meg og kanskje vise noen instruerende bilder.

;);)

Henger meg på det ZukiJack lurer på. Har kikket mye rundt og var i starten enig med meg selv om å lage K-link. Men lurer på om jeg skal gå for 1-link i steden.

1-linken lagde jeg av trekkstangsforing til lastebilhenger, som jeg sveiste fast en 30mm bolt, dreide en stålhylse med 30mm senterhull, som jeg sveiste fast akselopphenget i.

Skal etterhvert lage en komplett byggebeskrivelse på hjemmesiden, med bilder.

Henrik
02-27-2007, 21:44
Dårlig mobilbilde, men det begynner å ligne en bil.

Henrik
02-28-2007, 21:30
Et litt bedre bilde, og nesten ferdig med bur!

Henrik
03-02-2007, 20:57
Har lagt ut noen fler bilder på hjemmesiden.
Checkitout!:p

Henrik
03-13-2007, 20:38
Begynner å bli litt innredning også nå!

Henrik
04-26-2007, 20:38
Det med sorg å medele ar det desverre er alt for få timer i døgnet, og at jeg ikke får ferdig bilen til helga. Så første NC-runde blir som tilskuer.(såfremt ingen har en bil å låne bort):( :(