PDA

View Full Version : el problemer sj

Esbensj
09-25-2008, 13:01
hei jeg har akkuratt satt sammen bilen min som nå er 413 ramme 410 karosseri og en vitara 8v 1.6l motor. jeg prøvde og la det orginale ledningsnettet være intakt for at det ikke skulle bli så mange problemer med det i etterkant, noe som det har blitt,...

jeg får ikkje varmeanlegget, blinklys, vindusviskere og ellers resten av instrument panelet til og virke eneste er fullt lys som virker og nødblink, og speed men det er jo ikkje eletrisk. jeg har bytta til 413 instrument panel men har samme problemet hvis jeg setter i det orginale. jeg har sjekka sikringene og alle der er heile.

lurte litt på om det kunne ha med inkobling av vitara tennings lås mot det orginale lednings nettet som kunne føre til dette probleme siden eneste kabel jeg har satt over fra sj tenninga er ACC,

takk for svar og bare spørr hvis jeg har glemt noe...

- Esben

ShuDuck
09-25-2008, 13:11
Har du kobla til ledningene på tenningslåsen som går til alt av instrumenter? det er jo bare lys og nødblink som funker uten spenning gjennom tenningslås

Esbensj
09-25-2008, 14:11
det tviler jeg på i og med at eneste ledning jeg har koblet over er til vitara låsen er ACC sånt som cd spiller og alt som går på første hakket på tenninga.

men kan ha litt med og si at jeg ikkje vet hvilke ledning du mener da? :P

ShuDuck
09-25-2008, 20:28
sjekka om bryteren bak på tenningslåsen funker som den skal? for det høres jo ut som om du mangler spenning på ACC. Er det startsperre på 8v-tenningslåsen?

Geared
09-25-2008, 21:10
Niks, den har ikke startsperre. Og skulle låsen våre kaputt så ligger det flere i skapet her.

Esbensj
09-26-2008, 00:52
tenningslåsen er i full funksjon for jeg har loddet sammen acc ledningen med en egen ledning som jeg bruker til cd spilleren, eksterne målere og cb'n... så er strøm der...

virker liksom egentlig som om jeg har glemt og montere en ledning på batteriet siden det er så mye som er slått ut liksom, men har sjekka nettet opp i mot orginale sjer så skjønner ikkje heilt hva det er..

men tenkte på om ikkje det orginale ledningsnettet fungerer som det skal siden jeg ikkje har koblet til de orginal ledningene til starter, dynamo og siden ikkje den orginale coilen er der lengere.. at det kansje kan utgjøre en feil??

takker for svar:D

Esbensj
09-27-2008, 13:51
hvilke ledning var det du tenkte på shu? og noen som vet om det er noe slags hoved strøm ledning til instrument panelet? orginale oljetrykks bryteren virker heller ikkje,¨når jeg skrur ut 413 instrumentet og starter bilen så skrur kjøre lysa seg på som vanlig men hvis jeg kobler til instrument panelet så må jeg manuelt skru de på samme hvis jeg bruker det orginale 410 panelet...

noen som har noe tips?

ShuDuck
09-27-2008, 14:26
Sjekka at de hvite smelteledningene rett ved plusspolen er hele? Dårlige og manglende jording kan gjøre mye rart, kanskje sjekke det og :smile:

Esbensj
09-27-2008, 18:46
eneste kablene jeg har der er grønne og ser for meg ut som heilt alminlige kabler:P med en kobling ca 4 cm i fra batteriet...

ShuDuck
09-27-2008, 20:00
OK, da er de grønne og ikke hvite :D ser ut som vanlige kabler, kan bli en del irr på de..

Du må vel fram med koblingsskjema og multimeter :smile:

Esbensj
09-27-2008, 20:30
jau multimeteret ligger klart her:P vet du om noen som har koblings skjema til 410 ?

ShuDuck
09-27-2008, 21:05
kanskje du finner det du trenger på www.suzukiinfo.com

ShuDuck
10-03-2008, 18:41
Fikk du fiksa det?

Double Toy
10-03-2008, 21:31
Det gikk i orden det ja...Vare kun en ledning som manglet positiv, så funket alt...Problemet var bare å finne den ledningen:idea:Men nå skal alt være i orden ja...

Svarte bare litt for deg jeg esben:wink_animate:

Esbensj
10-13-2008, 21:34
stemmer det ja, hehe er bare ikkje så ofte innom her,,, var en ledning fra orginalt sj nett som skulle inn på IG på vitara tennings låsen som skulle inn... så funka alt.

ps. en liten stund før alt gikk te helvete...!! :P nå er det tikking i bensinpumpe relet og tikking i det eletriske på motoren... :S så etter litt lesing på bbs. zuwharrie.com så lurte jeg på om ecu'n min har tatt kvelden men vet ikkje enda... avbestillte hvertfall godkjennings timen min på bt.. følte kanskje bilen må funke før de gidder å skrive inn motoren i vognkortet. :idea:

vegsir
10-13-2008, 22:16
stemmer det ja, hehe er bare ikkje så ofte innom her,,, var en ledning fra orginalt sj nett som skulle inn på IG på vitara tennings låsen som skulle inn... så funka alt.

ps. en liten stund før alt gikk te helvete...!! :P nå er det tikking i bensinpumpe relet og tikking i det eletriske på motoren... :S så etter litt lesing på bbs. zuwharrie.com så lurte jeg på om ecu'n min har tatt kvelden men vet ikkje enda... avbestillte hvertfall godkjennings timen min på bt.. følte kanskje bilen må funke før de gidder å skrive inn motoren i vognkortet. :idea:

nei, måtte du avbryte den. kondolerer. bare å si ifra hvis du vil ha litt moralsk støtte og et klapp på skuldra samt ordene: det går nok bra til slutt skal du seThefinger

Esbensj
10-14-2008, 12:35
vegard ::flipoff:

vegsir
10-14-2008, 15:12
vegard ::flipoff:

mener det. syntes det var kjempetrist! hadde gleda meg til du skulle få den på veien.