PDA

View Full Version : offroad sport

Toro
09-26-2008, 20:29
hvorfor er det så vanskelig og få denne klassen inn under løp? er det bare pga av tidsrammen på et løp? eller er det andre ting?? det er jo flere som har lyst til å begynne å kjøre...rekruttering til de større klassene????

Arne
09-26-2008, 21:16
hvorfor er det så vanskelig og få denne klassen inn under løp? er det bare pga av tidsrammen på et løp? eller er det andre ting?? det er jo flere som har lyst til å begynne å kjøre...rekruttering til de større klassene????

Offroad Sport er i utgangspunktet en alternativ konkurranseform, ikke en klasse i Formula Offroad.

Det som er merkelig er at ikke flere arrangører ser litt på denne konkurranseformen. Så langt er det vel kun Gjerstadsladden som har blitt kjørt etter dette reglementet.

Toro
09-27-2008, 13:36
men for å snu litt på det da Arne...hva må til for og få inn en klasse til?? er jo flere som har lyst til å kjøre formula...men det stopper i penger!! må jo være glimrende å ha en "rekruteringsklasse" lettere å ta steget helt opp etter vert da iallefall!!:smile:

Geared
09-27-2008, 14:13
Har vel litt å gjøre med tiden og baner gjøre også vel. Virker jo som om det er knapt nok med tid sånn som det er nå. Skal man sette opp ekstra baner og kjøre løp for en 3 klasse vil jeg tru det blir svarte natta før alle har fått kjørt.

Noen ganger går det jo veldig fort med lite bergninger, andre ganger blir det jo bergning på nesten annehver bil. Og da går klokka fort...

Arne
09-27-2008, 15:33
men for å snu litt på det da Arne...hva må til for og få inn en klasse til?? er jo flere som har lyst til å kjøre formula...men det stopper i penger!! må jo være glimrende å ha en "rekruteringsklasse" lettere å ta steget helt opp etter vert da iallefall!!:smile:

Dessverre har vi allerede et luksusproblem med for mange deltagere i de store løpene. Det vi trenger er flere arrangører som kjører mindre løp utenom, det er her rekruteringen må foregå.

Formula Offroad er en publikumssport og vi dreper interessen med løp som går over 5-6 timer. Vi ser ved alle løp som drar ut i tid at publikum forsvinner etter pausen.

Hva er det som hindrer deg i å kjøre i Modified? Det er fortsatt lovlig å kjøre på boggere, selv deltok jeg 2 sesonger i den største klassen med dette før jeg fikk kjøpt dekk.

OBS: Jeg svarer som privatperson, ikke på vegne av NBF.

Toro
09-27-2008, 16:53
ja tiden er vell et stort problem på alle motorsportsarangemang...det blir drygt å holde publikum en hel dag!! når det gjelder min bil så mangler jeg vell airshocks og en v i taket sånn teknisk tror jeg...å selfølgeli mere motor!! men får vell bare bynne å spare for å prøve å stille til start en gang...