PDA

View Full Version : Intervju Med Vinneren Av Fartein Valen Konkuransen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jan terje
09-29-2008, 21:22
Ja, juryen har tatt turen til Maridalen midt i skogen bak Oslo. Vi har vennligsinnet blitt tatt i mot av selveste Sjeriffen som foruten å ha gården full av gamle Sjervoleer også har ett par hester og kyr som beiter på bås.
Vi sitter inne på kjøkkenet og småprater med kaffe og kaker, og juryen får følelsen av att Sjeriffen har en anelse om hvorfor vi har tatt turen. (Foruten meg, er varamedlem Finn nørlem Jensen med).

Sjeriff: Ja ja, langveisfarende til gards. Er det noe spesielt dere har for dere?

Jan Terje: (humrer & disser) Ja det er det. Sjeriff, du er årets vinner av Fartein Valen konkuransen 2008!

Sj: Er jeg det? Fy søren, det hadde jeg ikke trodd.

Finn Nørlem: Hæhæhæ, do ær mai en lije sjov dreng do Lensmænn. De nørgske offrraudære er skæm mai hældije dær hær dai i sine rejer.

jts: Ja det er hele juryen enige i. Ikke minst siden du alltid er en DORK å regne med.

Sj: (gråter) Jeg vet ikke hva jeg skal si-marsipan pølse kansje?

fnj: Mærsepænpolse? Hvæ fæn hæve dee me sæjen at gøre?

jts: Uansett Sjeriff, gratulerer med seieren. Du er jammen blitt en spydspiss og foregangsperson for alle!

fnj: Jæ dee ær jai hæælt eni i, ao jai vil stræks give dai æn frikort til trikkæn i Ålborg. Den gælder od november i or- ao do kæn raise frå Postmæn Jaltepetters Gæde lije op til Dronning Mærgrætes Plæss lije ve pærken!

jts: Da er det på tide å reise hjem, vi snakkes.

fnj: Jæ, dæ gor vi jæmmen æle sammæn.

Sj: Takk takk, dette skal jeg leve på lenge!

VINNERBILDET:

arctic
09-29-2008, 21:25
Gratulerer Sheriff

Chevy-Sheriff
10-25-2008, 12:31
Takk for billetten!

Den er nå brukt opp.

Det ble enn minneverdig tur gjennom Postmæn Jaltepetters Gæde og opp til Dronning Mærgrætes Plæss ved parken.

Midtveis i Postmæn Jaltepetters Gæde kom da selveste Dronning Margræte på trikken ved en holdeplass.

Siden det ikke var flere seter ledig fikk hun sitte på fanget mitt.
Trikkesporet er meget humpete opp til parken, då da Dronningen gikk av, hadde hun en hektisk rødfarge i kinnene og svette i pannen.......ikke så rart, det måtte være særdeles vondt å sitte på revolveren jeg alltid bærer innen bukselinningen....:smokin::smokin::smokin:

jan terje
10-25-2008, 14:09
Flott å registrere att du har hatt en fin og ikke minst lærerik tur. Ikke rart hun svettet, hvilken kvinne ville ikke gjort det i en slik setting? Ja selv i frigjorte Danmark om jeg tør spørre?