PDA

View Full Version : Hjulbolter zuk 413

Bergum
04-23-2007, 07:45
Hvaslags hjulbolter og gjengestørrelse er det på Suzuki 413 felgmutterene?

Noen som sitter på denne viten?

Geared
04-23-2007, 09:25
12x1,25. Kjøpte akkurat noen fra Biltema, men kvaliteten på de var ikke akkurat noe å skryte av. Blir merker i de etter å ha brukt muttertrekker. Litt bløte kanskje...

Bergum
04-23-2007, 10:03
Kan altså ikke bruke vanlige M muttere da.....

Paja
04-23-2007, 16:22
Kan altså ikke bruke vanlige M muttere da.....

Normal gjengestigning på M12 er 1,75.

Så du må ha finere gjenger, men det er fremdeles metrisk.

Tommy
04-23-2007, 16:37
Veldig viktig er jo det selvsagt at hjulbolter er konet i den ene enden... dette er viktig for sentring av hjulet på akselen...

Bergum
04-23-2007, 17:02
Mere for montereing av avtrekker da....

Tommy
04-23-2007, 17:05
Litt usikker på hva du skal nå Bergum... men kan du ikke bruke hjulmuttrene da??

Bergum
04-23-2007, 17:47
Problemer et at det er en heil haug bolter på den bremsetrommelen.
Den skiva til biltema for å trekke av trommelen, den er ikke så veldig universal....
Trenger da noen bolter til å forlenge dette.....
Du vet, lange muttere med bolt i andre enden.

Paja
04-23-2007, 18:15
Problemer et at det er en heil haug bolter på den bremsetrommelen.
Den skiva til biltema for å trekke av trommelen, den er ikke så veldig universal....
Trenger da noen bolter til å forlenge dette.....
Du vet, lange muttere med bolt i andre enden.

Ser ikke helt for meg hva du er på jakt etter. Men for å få av trommelen hjelper det ikke å dra i hjulmutterene. Slakk ut det du klarer å bremsebåndene gjennom hullet på baksiden av trommelen med et flatt skrujern, bank på trommelen så skal den komme av seg selv. Kan være vanskelig å få den av hvis der er mye slitekant.

Mulig der er to 8mm hull som er gjenget på fremsiden av trommelen som du kan sette to m8 i og "terse" av trommelen med dem.

ShuDuck
04-23-2007, 19:44
joda, på suzuki så er det bare å trekke i hjulboltene. Er fire bolter i midten som trommelen sitter fast i stikkakslingen med.

Jeg pleier å ha på dekket og gi det noen spark. eller om den er vrang er det fram med slegga og slå i dekksiden. Men det kan hende du har en slitekant på trommelen som hindrer den i å slippe, og da løsner du bånda slik som Paja sier

Paja
04-23-2007, 22:11
joda, på suzuki så er det bare å trekke i hjulboltene. Er fire bolter i midten som trommelen sitter fast i stikkakslingen med.

Jeg pleier å ha på dekket og gi det noen spark. eller om den er vrang er det fram med slegga og slå i dekksiden. Men det kan hende du har en slitekant på trommelen som hindrer den i å slippe, og da løsner du bånda slik som Paja sier

Skal ikke krangle jeg. Syns noe demre når du sier det, så du har nok rett..:rolleyes: Kan ikke akuratt skryte at e skrur på orginale suzuki deler hver dag...