PDA

View Full Version : Deist nakkekrage

jeepster
10-21-2008, 11:48
Er det noen som har å selge.

Eller kanskje det er flere som trenger slik at jeg kan evt bestille flere fra USA.

trond

fastfoot
10-21-2008, 12:43
Er det noen som har å selge.

Eller kanskje det er flere som trenger slik at jeg kan evt bestille flere fra USA.

trond

Får ikke kjøpe fra Deistt direkte lengre.., for de sender ikke ut av USA, hjalp ikke m jetcarrier adresse heller..., måtte ha usa adresse på kreditt kort.
Det var den beskjeden jeg fikk for ca 1 år siden etter å ha hatt flere sendinger fra dem.
du må antaglig finne en forhandler for deist som sender direkt til deg eller via en adresse i usa (feks jetcarrier)

Mäki Offroad racing
10-21-2008, 13:35
Kolla med Good Vibrations Motorsports. Köpte ett lass med Deist kragar från dom för en massa år sen. Får fortfarande reklam mail från dom...
http://www.goodvibesracing.com/DeistSafetyHelmetSupports.htm

//Mäki

Arne
10-21-2008, 13:51
Må ha ny krage neste år jeg også, husk å kjøpe 3" full circle ikke wedge.

Deist er den eneste kragen som kan anbefales, har gjort noen prøvekjøp av andre merker. Noen er alt for tynne og fyller ikke opp avstanden mellom hjelm og skulder slik reglementet krever, andre er før myke og gjør ikke jobben.

Kjøp inn et parti du Trond..................

jonny puma
10-21-2008, 14:16
Er ikke de andre kravene godkjent?
Vart veldi usikker på den æ har no, litt tynn den å kjenne æ...:shaking:

Arne
10-21-2008, 14:33
Er ikke de andre kravene godkjent?
Vart veldi usikker på den æ har no, litt tynn den å kjenne æ...:shaking:

Regelteksten er slik:
Tykk 360 grader nakkekrave av racingtype. Nakkekraven skal være tilpasset avstanden mellom hjelm og skulder, slik at den gir god støtte og minimal hodebevegelse.

Det er altså ikke definert noen spesiell merke eller spesifikasjoner. Det avgjørende er en kombinasjon av kroppsform og utforming av hjelm.

De fleste hjelmer er ganske rette i underkant foran, en krave som smalner inn foran vil da fungere dårlig.

jonny puma
10-21-2008, 15:00
Ok.. Skjønne.. Trond! Kjøp en t mæ å.... den kan du få lov t å gi mæ i julegave....:smokin:

JHRacing
10-21-2008, 16:13
Hva er prisen på en sånn da?? ca??

JHRacing
10-21-2008, 16:15
Fant det! 52.95$

Tar en jeg også!!!

jeepster
10-21-2008, 19:51
ska prøv å bestill fra dem æ!

trond

knut e
10-21-2008, 20:26
kommer du til og handle inn endel eller? jeg er egentlig på utkikk etter en sånn en jeg også. kan godt forskuddsbetale til deg hvis du vil det?