PDA

View Full Version : årsmøte:

jan terje
10-22-2008, 07:26
Sendt til Dalane Tidende:

Årsmøte NMK Egersund.

Tirsdag ble ett noe forsinket årsmøte avholdt i NMK Egersund. Grunnen for forsinkelsen er att klubbens aktiviteter har ligget nede en tid. Klubbens aktiviteter har vært hovedfokusert rundt bilcross og rallycross, men en bilcross bane som trenger store oppgraderinger samt strandete planer om bygging av rallycross bane på Gjermestad har ført til laber aktivitet på dette feltet.
Årsmøtet ble gjennomført med god drahjelp fra Idretts Rådet i Egersund representert ved Terje Vanglo og Kenneth Pedersen. Vanglo ledet møtet der 20 medlemmer deltok, samt att rundt 10 stykker var møtt frem for å følge møtet.
Den senere tid har flere fra det tidligere svært aktive Biltrial miljøet trukket mot NMK Egersund etter att de ikke fikk kjøre mer på motorsports området i Sokndal. For de med denne interessen har NMK Egersund med sin noe forfalne bilcross bane på Gjermestad blitt en redningsplanke, og rekrutteringen til den grenen er i vekst.
Dette gjenspeiler seg også i NMK Egersunds nye styre hvor flere fra Biltrial nå innehar verv.
Geir Solli er nyvalgt formann. Med seg i styret ble Sverre Tengesdal, Jonny Brådli, Nina Furuset, Kjetil Furuset og Jan Terje Solli. Antall komiteer ble redusert, og i stedet valgte årsmøtet en stor kombinert Sports og Bane komité som nok vil få som oppgave å legge en plan for klubbens område på Gjermestad.
Klubbens aktive førere innen bilcross og rallycross var enige om att det ikke lenger var grunnlag for opprettholdelse av denne sporten på Gjermestad. Det ville kreve store resurser, og siden det kommer Rallycross bane i Sokndal i 2009 på KNA Raceway ville det i tillegg ikke være grunnlag for å drifte 2 baner så nær hverandre. Men NMK Egersund skal fortsatt være en klubb for bilcross/rallycross og har tett oppfølging av utøverne samt ett gryende samarbeide med KNA Sokndal Motorsport.

BerntS
10-22-2008, 10:40
:smile::smile::smile::smile::smile:

Geir
10-22-2008, 12:07
Dette var virkelig på tide vi fikk det til!

Dette betyr i praksis for oss av vi overtar NMK Egersund ,m.a.o. kjøreområdet på Hellvik, kun for offroad :smile:

sports-og bane komiteen vil nå se på hvordan vi best kan utnytte området over tid ,dette blir spennende!

trand81
10-24-2008, 15:21
Dette var kjempe bra!!!!

jan terje
10-24-2008, 18:21
Det var litt av en overskrift Dalane Tidende hadde satt over stykket....

Vier
10-24-2008, 18:36
Ehm, du kan ikke si slikt uten å fortelle mer...

jan terje
10-24-2008, 18:37
"Bilsportsutøvere i nært sammarbeid"

Vier
10-24-2008, 18:44
Jeg har tro på fremtiden for motorsport i Dalane. Offroadsporten er ihvertfall i gode hender.

Geir
10-25-2008, 15:51
Jeg har tro på fremtiden for motorsport i Dalane. Offroadsporten er ihvertfall i gode hender.

Jeg tror nå vi har fått ett kjempegodt utgangspunkt her i NMK Egersund - nå blir det full jobbings frem mot NC#1 18.spril 2009 !

Frivillige mottas med takk :smile:

bobbas
10-25-2008, 19:47
dette ser jo bare så bra utt :idea:

Ove
10-25-2008, 20:50
frem mot NC#1 18.spril 2009 !

Å , er rundene allerede delt ut ?

Har gått meg hus forbi ....

Geir
10-27-2008, 06:42
Å , er rundene allerede delt ut ?

Har gått meg hus forbi ....

Neida Ove , rundene er ikke delt ut og den offisielle terminlisten kommer etterhvert.

Vi har søkt om den første runden , og vi må ta utgangspunkt i at vi får den og.
-bedre føre var .... :smile:

Ove
10-27-2008, 15:54
Neida Ove , rundene er ikke delt ut og den offisielle terminlisten kommer etterhvert.

Vi har søkt om den første runden , og vi må ta utgangspunkt i at vi får den og.
-bedre føre var .... :smile:

Og så tidlig som den runden er lagt , er det vel bare dere på det milde, bløte og forblåste vestkysten som kan (nesten) garantere snøfritt !! Thefinger