PDA

View Full Version : Paint Kurs! Lag Din Drømmebil I Avansert Edb Program!

jan terje
10-29-2008, 13:34
Flere har etterlyst ett gjør det selv kurs i Paint. (OK, de late ber selvsagt Holten om hjelp i det noe enklere Photoshop)
Her vil vi trinn for trinn vise hvor enkelt du selv klipper og limer i bilder for å skape nettopp din drømmebil.
Garantert neste skjermsparer, eller hvorfor ikke skrive det ut og donere til bestemor til jul?

Trinn 1:
Klikk deg inn i paint og skisser enkelt opp hva du ser for deg.
30760

Trinn 2:
Trenger du fx. noen kule hjul, finn bilde av en bil med kule hjul.
(Vi bruker her Irok dekk for å holde ett enkelt og billig preg på kurset)
30761

Trinn 3:
Ved hjelp av den svært avanserte værktøylinjen klipper du så ut ett hjul og limer det inn i skissen.
30762

Trinn 4:
Sluttresultatet. Ved å gjenta opperasjonen flere ganger kan du oppnå nesten like godt resultat som jeg gjorde her.
30763

Håper dette var innspirerende. Legg gjerne inn ditt resultat! Om du tør...

Chevy-Sheriff
10-29-2008, 20:25
30768

Chevy-Sheriff
10-29-2008, 20:31
30769

knut e
10-31-2008, 10:17
se her er jo et nydelig stykke bil med snacks som arb bullbar snorkel roofrack og store irok, dersom det er noen der ut som ikke har peiling på bil så er altså dette en lc hj60 men det regner jeg vel med at dere ser uten nærmere forklaring

jan terje
10-31-2008, 11:21
Se her ja:smile: Morsomt å se hva dere allerede har fått til så tidlig i kurset:smile:
Om dere er åpne for litt forsiktig kritikk, kan jeg for sjeriffens del påpeke att den sjeldne planten stikkonvall som du har nede i terrenget ikke vokser på steder med banan palmer.... Typisk nybegynnerfeil så ikke ta det så tungt, ett par forsøk til så sitter det skal du se.
Knut e smisker til med en flott Landcruiser og har ved hjelp av kurset i Paint her satt sammen nærmest den opptimale Landcruiser!
En liten kommentar bare, du har laget en 1983 modell men gått i fella på ett punkt! Lys i askebægeret kom først i 1985....
Men vi lar det passere, tross alt er det drømmebilene vi her snakker om, og nettopp denne detaljen er jo en svært vanlig ombygging.

knut e
10-31-2008, 13:24
Se her ja:smile: Morsomt å se hva dere allerede har fått til så tidlig i kurset:smile:
Om dere er åpne for litt forsiktig kritikk, kan jeg for sjeriffens del påpeke att den sjeldne planten stikkonvall som du har nede i terrenget ikke vokser på steder med banan palmer.... Typisk nybegynnerfeil så ikke ta det så tungt, ett par forsøk til så sitter det skal du se.
Knut e smisker til med en flott Landcruiser og har ved hjelp av kurset i Paint her satt sammen nærmest den opptimale Landcruiser!
En liten kommentar bare, du har laget en 1983 modell men gått i fella på ett punkt! Lys i askebægeret kom først i 1985....
Men vi lar det passere, tross alt er det drømmebilene vi her snakker om, og nettopp denne detaljen er jo en svært vanlig ombygging.

auda det glemte jeg, da jeg tenker meg nøye om er det vel heller ikke lys under panseret på 1982modellen, det må jeg huske på litt til neste gang

jan terje
11-03-2008, 15:19
Ingen som tør prøve seg? Skremte den forsiktige konstruktive kritikken kunstnerne av banen?

Geir
10-06-2009, 15:47
her er min

ja vet det er lenge siden tråden ble laget , men det er nå ikke alle som lærer like fort

jan terje
10-07-2009, 10:01
her er min

ja vet det er lenge siden tråden ble laget , men det er nå ikke alle som lærer like fort

Vi kan ikke se noe bilde i innlegget ditt, men det er kansje like greit? Du må nok øve litt til.

Geir
10-07-2009, 10:03
Vi kan ikke se noe bilde i innlegget ditt, men det er kansje like greit? Du må nok øve litt til.

takk for tips , jeg kan se mitt bidrag,men regner med den ikke kvalifiserer og dermed kun er synlig for meg :(

jan terje
10-07-2009, 10:06
Ja vi la inn en slik sperre for å hindre spamming.

krüger
10-07-2009, 15:46
har først lige opdaget dette kursus, dette er faktisk noget jeg har søgt efter længe på internettet, enhver ved jo hvor kompliceret et program Paint er at bruge, jeg har forsøgt mig forsigtigt at følge programmet og bidrager med denne (chauffør Jimmi A)

jan terje
10-08-2009, 22:10
Se dette ja. Først vil jeg si at internett er i ferd med å bli internasjonalt, noe ikke minst Krugers danske bidrag viser.
Jeg vil spesielt trekke frem at Jimmy A var svært naturtro-ikke mange ser at det faktisk er en pyntet utgave av Paris Hilton.