PDA

View Full Version : diff spørsmål,hilux 82.

TBD2584
11-01-2008, 01:02
Har endel ulyder fra diffen.Pinjongen kunne beveges ut og inn kanskje 5-10mm,og det kom olje ut.Har ingen erfaring med differ i det heletatt. Bytta lager og simring på pinjong,så slark og lekkasje er eliminert,men den gnagende lyden er der fortsatt. Har intrykk av at alt i fram akselen er slarkete,litt her og der i hvert ledd.Mye jobb og dyrt å bytte alt.Hoved problemet her er vel at jeg ikke har peiling på oppsett av differ. Hva ville skje om jeg tappa av hypoid olja,og fylte diffen med smørefett i stedet?:idea: Sikkert ikke så veldig genialt siden jeg aldri har hørt om noen som har prøvd..:clown: Hadde ut bakdiffen å satte inn aussie-locker'n.Der er det ikke noe ulyder eller vibrasjoner,å locker'n funker som den skal.

knixen
11-01-2008, 08:18
Hvis du tar ut diffen og har f.eks kobberfett på tennene og snurrer en runde... tar bilde av merkene på tennene og legger ut her så skal du få den hjelpen du trenger.

Har du målt backlashen (klaringen eller slakken om du vil)?

Fett skal du ikke ha på! Selv om det hadde vært intr å høre hvor lenge det holdt... :laughing::laughing:

Men klart, det kan jo være cv-ledd og sånt som er slitent også. Enn hjul-lager? Er de i grei tilstand?

TBD2584
11-01-2008, 19:02
Har bytta alt av hjullager og bremser både foran å bak. 0 feil og mangler på EU-kontroll (etterkontroll) sist torsdag.De bryr seg heldigvis ikke om drivverket til framakselen... Så diffen ville ikke holdt lenge med et par kg grease i stedet for hypoidolje??:grinpimp: