PDA

View Full Version : King Cab problem

crazym
11-06-2008, 19:32
Grr...

Plutselig krangla King Cab'en min i dag. En 88'modell! smile.gif

Den krangler på giring spessielt. Ved lave gir (1-3) så tar den veldig brått på bilen. Blir nesten ett byks frem om jeg ikke er forsiktig med clutchen. Og noen ganger sleit jeg virkelig med å få den i gir i det hele tatt.
Når den først var i gir derimot og i fart.. Da fungerer den som normalt.

Men så kommer det steder jeg må stoppe. Og da skjedde forskjellige ting: Enten at den ikke reagerer på at jeg trykker inn clutchen, og dermed kveles av at jeg bremser. Eller at det fungerer som normalt men med problemer å få den i gir og igang igjen.

Har tidligere vært under den og sett at bakre kryss på bakakslingen (til 2x4) har vært litt slitent. Men dette kan vel ikke forårsake slike problemer? Men hører det smeller noen ganger baki der idag når jeg girer på lave gir sad.gif

Dyrt? Vanskelig? Verksted som må til for å få fikset dette? Og er det noen her som kan etter min forklaring sette fingern på hva dette kan være?

:pissed:

PS: Noen har nevnt at det mest sannsynlig er trykkplata til clutchen.. Enige her?

Takk på forhånd.

fullgass
11-09-2008, 00:01
høres ut som det er clutchen din som ikke løser ut ja.
kan være trykkplata, men kansje greit å sjekke clutch pumpa og sylinderen også tilfelle noen innv. eller utv. lekkasjer.
er vel ikke vaier overføring på kingcab`n.

martinj
11-10-2008, 17:11
mener det er hydraulisk clutch ja. hadde makent problem på cruiceren min å da var det mastersylinderen. veldig grei jobb å gjøre selv. hilsen martin.