PDA

View Full Version : Nytt løypekart, Flittig

Trond Ihle
11-07-2008, 20:38
Jeg har laget ett utkast på løypekart.:smile: men det kommer jo stadig nye løyper til og da får jeg revidere kartet igjen :smile::smile:

omliane
11-08-2008, 10:29
veldig bra :smokin:

Begynner å bli noen veier der nå....

PålR
11-08-2008, 22:22
Tøft =) Finnes det en måte å få dette kartet over til "vanlig" GPS ?

PålR
11-09-2008, 00:00
Hmm, prøvde å sammenligne med det gamle satellittbildet med litt frihånds/mus-tegning... er jeg inne på noe eller helt på villspor?

http://filer.hoppan-tut.com/omraade.jpg

HAH
11-09-2008, 20:12
Hmm, prøvde å sammenligne med det gamle satellittbildet med litt frihånds/mus-tegning... er jeg inne på noe eller helt på villspor?

Nei, dette ser jo veldig riktig ut. Men vi skulle hatt et nyere bilde. Det har skjedd mye i området siden dette bildet ble tatt! :smokin:

Et par ting angående fargekodene på kartet:
De løypene som er merket grønt skal i fremtiden kunne brukes til Terreng Touring med originale 4x4 biler med lavserie (Toyota Hilux og Landcruiser, Mitsubishi Pajero, Nissan King Cab og Patrol, Jeep Cherokee o.l.).

Men slik løypene er i dag er det nesten umulig å kjøre inn i terrenget og komme ut igjen for egen maskin med en original bil! Vi har imidlertid planer om å sette dem i en slik stand slik at dette lar seg gjøre.

Skulle vi gitt løypene korrekt fargekode i hht. dagens tilstand ville alle som i dag er grønne blitt gule. Gule løyper er Terreng Touring "Extreme", dvs. vi anbefaler minimum 31'' hjul (med grovt mønster), sperre bak og vinsj. Tillegg bør man ikke være redd for å få en ripe eller to i lakken! Thefinger

Røde løyper er kun for biler godkjent for Biltrial. Dette pga. fare for velt.

ShuDuck
11-09-2008, 20:18
Røde løyper er kun for biler godkjent for Biltrial. Dette pga. fare for velt.

hva innebærer det? kun veltebur som er i tråd med trailregelmentet?

Terje J
11-09-2008, 20:24
Området er på ca 160 mål, Hele området er biltrial, terrengtouring biler forholder seg til gule og grønne veier ved kjøring. Kartet vil bli oppdatert etterhvert som det blir ryddet nye veier.
Hjelp til rydding mottas med takk:grinpimp:

HAH
11-09-2008, 20:31
hva innebærer det? kun veltebur som er i tråd med trailregelmentet?

Jepp. Biler med 6-punkts bur godkjent i hht. teknisk reglement for Biltrial.

I Terreng Touring reglene står det som kjent at "faren for velt skal være minimal". Det er derfor visse løyper som vi ikke kan tillate brukt til Terreng Touring.

ShuDuck
11-09-2008, 20:34
OK, høres ryddig og greit ut. Dere gjør en kjempejobb der oppe, stå på :smile: skulle ønske jeg hadde hatt tid til å være med selv

HAH
11-09-2008, 20:38
OK, høres ryddig og greit ut. Dere gjør en kjempejobb der oppe, stå på :smile: skulle ønske jeg hadde hatt tid til å være med selv

Det er kun snakk om prioritere de viktige tingene vet du Thefinger

ShuDuck
11-09-2008, 20:46
hehe får nok prioritere kjedelige ting gjennom høyskolen og prioritere gøy når en får en 8 til 4 ~jobb Thefinger

Amund
11-09-2008, 21:03
Har veldig lyst til å komme og teste disse løypene deres. Har dere noe kjøring der i løpet av snart???? :smokin:

HAH
11-09-2008, 21:04
hehe får nok prioritere kjedelige ting gjennom høyskolen og prioritere gøy når en får en 8 til 4 ~jobb Thefinger

Da jeg var student hadde jeg en helt annen filosofi, nemelig å prioritere morsome ting i studietiden. Det blir nok av plikter, stress og mas når du får deg en jobb! :grinpimp:

ShuDuck
11-09-2008, 21:06
når du sier det sånn, så vil jeg være med å kjøre nå du skal Amund :laughing:

Mikael
11-09-2008, 21:09
Dæven, såpass mange løyper altså.
Ikke dårlig !

Når er nesten kjøretreff ja ? :smile:

HAH
11-09-2008, 21:23
Alle aktiviteter blir anonsert her: http://www.telemarkoffroad.no/kalender.htm

NB! Vi har de siste helgene prioritert dugnad så det har blitt lite kjøring. Nå har det vært bra oppmøte på dugnadene, men det plass til enda flere! Det er mye å gjøre og jeg kan love at det er jobb til alle som kommer!

Står vi på litt de nærmeste helgene så får vi grillhytta ferdig til vinterens treff :smokin:

Zuki_Tov
11-09-2008, 21:36
Grill hytta blir kjempe .. Synes det var bra oppmøte idag.

Selvom det var en våt opplevelse idag, var det morro i løypene ;)

Trond Ihle
11-09-2008, 21:37
Løypene er gått opp med gps og er lagret på min pc. Løypene kan dermed lastes opp igjen på Garmin GPS. Hvis noen er ønsker dette? kan dere ta kontakt. Jeg kan legge det inn på neste samling:-) Neste samling er vel 22 - 23 november? Trond Ihle

HAH
11-09-2008, 21:53
Neste samling (=dugnad) blir nok allerede til helgen. Dessuten har noen av oss snakket om å stikke opp en ettermiddag denne uka for å gjøre ferdig taket på hytta (ja, vi har lyskastere Thefinger).

Vi er i midten av november, og på denne tiden av året kan som kjent nedbøren fort komme som snø.... Det ville vært for jæ..... om det kom snø før taket var på plass.

omliane
11-09-2008, 22:30
du får si i fra hvis dere drar oppover i uka... kunne desverre ikke være der i helgen pga andre ting... men er klar i uka, utenom mandag og onsdag (da er det skole ) og itilfelle til neste helg...

Terje J
11-09-2008, 23:08
Ta med alle reserve løpehjula til beltevognene, punkterte strammehjulet jeg bytta forrige helg:shaking: trenger også 3 stk til beltevogna hjemme. hadde ikke så mye med løype kart å gjøre men:grinpimp: Må vel få satt på plass containerene til helga også hvis de dukker opp.

HAH
11-09-2008, 23:11
du får si i fra hvis dere drar oppover i uka... kunne desverre ikke være der i helgen pga andre ting... men er klar i uka, utenom mandag og onsdag (da er det skole ) og itilfelle til neste helg...

Hei, ja jeg forstod at du hadde "gyldig grunn til fravær" denne helgen. :smile:
Når det gjelder evt. kveldsjobbing denne uka, så regner jeg med at Terje eller Erling tar noen telefoner og får tak i 5-6 mann. Vil anta at du er en av de første som blir oppringt :smokin:

Mener å huske at vi snakket om å ta det på tirsdag, men vi får se an været først.