PDA

View Full Version : Montering av ARB på SJ413

Bergum
11-08-2008, 10:37
Skal til å montere litt ARB på Zukien, og tenkte i den forbindelse å lage en HowTo.
Jeg kommer til å stille en masse dumme spørsmål, og svarene jeg får, kommer jeg til å legge inn i første innlegget, så det blir oversiktelig.
Håper at alle vil hjelpe til med de som de kan.

Så til begynnelsen.
Jeg har aksler liggende løse, og tar nå ut diffklumpen.
Rengjøring, hva gjør jeg? Oppvaskmaskinen frister veeeeldig. Er dette smart?

sven
11-08-2008, 11:51
Rengjøring, hva gjør jeg? Oppvaskmaskinen frister veeeeldig. Er dette smart?

ikke hvis du fortsatt vil bli boende hjemme tenker jeg....Thefinger

Jeg ville handla et par 4 liter whitesprit og et par billige lakkoster.... det sammen med ei murerbøtte eller en plastbakk gir en billig fin delevasker.. bare vær OBS på at ikke alle plasttyper tåler whitesprit

toresailor
11-08-2008, 16:37
Syns det er en veldig grei jobb, spar rengjøring til seinere.. få alt på plass først, og ta utvendig rengjøring etterpå..

Ligger noen bilder på hjemmesida vår, satte ARB i framaksel på zuki'n min. Skal snart til med en ARB bak også.. så vil komme flere bilder da..

http://knutsvikmyra.offroad.googlepages.com/arbmontering

Et lite tips om du skal montere framme må være at du ikke setter luft nippel på venstre side av toppen på diff klumpen.. Enten på toppen, eller om mulig litt til høyre.. Jeg har slått av luftkobling en gang med bunnpanna på motoren.. landa litt hardt hehe:smokin::smokin:

Lykke til.. er en veldig grei jobb.

Bergum
11-08-2008, 21:07
Et lite tips om du skal montere framme må være at du ikke setter luft nippel på venstre side av toppen på diff klumpen.. Enten på toppen, eller om mulig litt til høyre.. Jeg har slått av luftkobling en gang med bunnpanna på motoren.. landa litt hardt hehe:smokin::smokin:

Lykke til.. er en veldig grei jobb.

TAKKER for det tipset. Det skal jeg i allegfall ta med meg :-)

B egynner og på fremdiffen, da baklockeren ikke er kommet enda..