PDA

View Full Version : Da blir Det LJ på meg igjen

Tommy
04-26-2007, 07:59
Etter sist helgs tur til Tyskland.. har jeg kommet fram til at jeg vil ha meg LJ igjen... disse bilene er etter min mening utrolig kule, så når min tyske venn Jürgen endelig gikk med på å selge en han hadde slo jeg til...
Fin bil nesten uten rust...
Planen er å kjøre den på hjula hjem.. mest fordi det hadde vært en utrolig kul ting å gjøre.. blir vel fort en 150 mil om man skal holde seg unna motorveier...

3604

3605

3606

Meningen er å restaurere til grei bruksstand og registrere den når den blir veteran i 2010..
Kul kalesje...

Til de som har LJer... prisene er på full fart opp.. så ta godt vare på disse små klenodiene...

Vidar
04-26-2007, 08:11
Hei Tommy, gratulerer og velkommen inn i det gode selskap..... :) Ligger for tiden på kne og sveiser for harde livet, fikk 3 toere på eu for rust :)

Snakket Jurgen om glassfiber kaross? mitt kaross er helt ødelagt og kan ikke rep, rust overalt....

Se også lj10.com og stikk innom der. Me snakkes, hilsen Vidar

Tommy
04-26-2007, 08:23
Hei Vidar.. dette er min tredje LJ vettu..
Den siste jeg hadde var en av de eldste som er registrert i Europa en 78 mod... synd den er blitt herjet med i trial...

Jürgen har et ubrukt plastkarosseri liggende... kan høre om han vil kvitte seg med det..
mye arbeid med plastkarroseriene....

ShuDuck
04-26-2007, 10:30
Gratulerer Tommy, den så fin ut. Godt at den blir tatt vare på og ikke brukt opp i trail slik som resten newburn

hva gjør mercedesmerket i grillen?

God tur Thefinger kjøper du en til meg og, så er jeg med på å kjøre hjem Thefinger

Tommy
04-26-2007, 10:37
Bilen har vært eid av en MB entusiast.. skal fjernes før den kjøres noe som helst...

Kanskje det Shu... kanskje det... he he

En liten historie fra da jeg tok hjem den siste..
kom til tollen i Norge og gikk inn med alt av papirer...Tollerene kikket skeptisk på prisen.. de var vant til at folk fikk laget fakturaer som var lavere enn det de hadde gitt for å slippe litt MVA..

Nei denne skulle han se for prisen trodde han ikke på.. (husker ikke men tror det var 800 Euro..
Jeg viste veien til bilen, han tok et par runder før han hoderystende konkluderte med at enten var jeg blitt griselurt eller så skjønte han ingenting.....Thefinger Thefinger Thefinger Thefinger

shortlux
04-26-2007, 10:39
Gratulerer med utrolig kul bil Tommy!!

Zuki
04-26-2007, 21:18
Den der var snasen!! Grattis med den, Tommy...litt misunnelig ja!

Vidar
04-27-2007, 00:02
Hvorfor er det mye arbeid med plastkarroset?

Tommy
04-27-2007, 00:04
Endel fester som skal lages og endel kutting... så er det jo mye elektrisk når alt må trekkes dobbelt..

krüger
04-27-2007, 00:35
tillyke med den og velkommen i lj familien;)

jeg har selv en 1980 og en 1981 lj'er stående, absolut det sjoveste køretøj m. træk på alle 4 hjul:cool:

Geared
04-27-2007, 00:59
Denne var flott Tommy. Skal ha meg en sånn en gang jeg også.