PDA

View Full Version : MPS' Nissan Patrol

MPS
11-14-2008, 11:39
Ja heisann.
Etter stort påtrykk fra Kaare så har jeg her opprettet en slags prosjekt/garasje tråd med brakka mi.

De første bildene her er fra når jeg fikk bilen. (fikk og fikk Fru Blom) :smile:

Litt info om bilen slik den fremstår på bildene:
- 2007 model med masse flott utstyr og navigasjon.
- Ombygd av XtremeFireGangerFire for å takle 37" hjul.
- OME løft med fjærer og dempere.
- ARB sperre foran og kompressor med luftuttak
- Firkant feste foran og bak.
- Strømuttak til vinsj foran og bak.
- Safari snorkel.
- Ordentlig breie skjermutbyggere
- GY MTR 37x12,5-15 dekk.
- AT 15x12,5 ET-84 felger.
- Panserbeskytter.

I senere tid har jeg satt på noe mere utstyr, men det skal jeg komme tilbake til når jeg får tatt noen nyere bilder.

Kaare
11-14-2008, 14:22
Bra, MPS! Hjelper visst å mase :beer:

MPS
11-15-2008, 22:27
Vel, skal fore på med litt mer info og diverse gjøremål og bilder.

Bestemte meg for å prøve ut noen andre dekk og felger til vinterføret.
Valget falt på seipet og piggede BFG AT dekk. Hadde samtidig lyst til å prøve 17" felg. Forelsket meg litt i de nye felgene som Arctic Trucks har puttet på noen nye LC 120 og V8 biler.
Felgene var 17x10" med -52 innpress. Dette viste seg å bli skikkelig dølle greier på min bil. Jeg var ikke klar over at de AT felga jeg hadde på hadde såpass til negativt innpress på -84, så bilen ble brått forvandlet til noe som ligner en hestekarjol.

Så tenkte jeg at noen spacere måtte til. BGNor og den alltid hjelpende Amund bak "Helpdesken" der skaffet meg noen 30 mm spacere med TUV papirer og gode greier.:idea:
Så jeg gikk på med krum rygg. Tok bak først, for så og ta forhjula, bare for å finne ut at spacerene foran passer også på navet bak men ikke omvendt.
Dette burde jeg ha sett, men jeg mitt nek overså helt at det var noen forskjell på de i farten.

Vel, Har også fått klasket på en sånn flott, fin og totalt fotgjengervennlig frontbøyle. Den er nemlig CE merket, og slikt skal man ikke kimse av.
Men, den er montert på mest med tanke for å montere på et par Cibie lampetter som jeg har liggende her, samt at den bryter opp litt i den brede fronten.

Ellers så har jeg komplett sett med ASFIR skliplater. Har montert alle så nær som den til tanken. Den står i garasjen min i påvente av at jeg skal få litt pågangsmot.:smile:

Slenger på noen bilder her. Beklager noen mørke til slutt, men kvelden kom litt for tidlig for meg her.:beer::beer:

MPS
11-23-2008, 16:03
Her med 17" Arctic Trucks felger.

4springar
11-23-2008, 16:26
faen så grom bil! punktum!!

Kaare
11-23-2008, 17:54
:beer:

Mikael
11-23-2008, 19:50
Tøff bil ! :smile:

MPS
11-23-2008, 20:02
Mange takk. Ja det begynner å hjelpe nå, men det må være en eller annen sykdom som gjør at man hele tida må stappe på mer stasj.:smile:

Har planer til torsdan om å få montert Cibie lampettene på den "massive" kufangeren, samt få på den siste skliplata under tanken. Det kvier jeg meg litt til.

Også har jeg i bestilling 4 stk Toyo Open Country MT i 37/14,5x15:grinpimp::grinpimp:
Det tror jeg blir helt rått. Så nå har jakten begynt etter noen breiere skvettlapper. Skal se om jeg får tak på noen ordentlige lefser.

Kaare
11-23-2008, 21:22
Slitsom sykdom :grinpimp:

Tror ikke den plata under tanken er noe du trenger å grue deg til

MPS
12-23-2008, 10:58
Heisann og god jul.

Det ser ut som jeg til sommeren er bare pokka nødt til å ha bil med bakseter.

Er med litt blanda følelser jeg kommer til å legge ut bilen for salg over nyttår.

Kommer tilbake med pris og en litt mer nøye forklaring av ombyggingen og ekstrautstyret bare jeg får sett igjennom papirene.

Kaare
12-23-2008, 12:12
Synd og synd, men ingen morro varer evig. Familieforøkelse er noe dritt Thefinger

Skal bli spennende å se hva du etterhvert finner som erstattningsbil. Avensis? :eyemouth:

hugger
12-06-2009, 10:46
nice ride :beer::beer:...bare vi også kunne have dem i dk:(