PDA

View Full Version : Volvo B20 tungstartet når den er varm!

extremetoy
04-26-2007, 10:45
bilen starter tvert når den er kald, trenger ikke å bruke choke eller noe.. etter den har gått i 10 min er den umulig å starte, om vi trill starter den så kommer den tvert! noen gode råd?

HardKåre
04-26-2007, 11:17
Høres jo ut som noe så enkelt som at den får for mye drivstoff? Den trenger ikke noe ekstra under oppstart i form av choke, men motoren floodes når du forsøker å starte den. Men hvis du drar bilen i gang så får du skiftet ut luft/bensin-blandinga i sylindrene kjappere enn du får på starteren...?

Muzaki
04-26-2007, 12:04
Sitter den ekstra tykke pakningen på mellom forgasser og manifold? Jeg hadde problemer med at bensinen fordampet i gasseren før jeg satte på den på min 144.

extremetoy
04-26-2007, 17:45
sitter der den tykke pakninga ja.. trenger ikke choke eller noe når den er kald.. har merket at coilen blir varm.. justerte tenninga til ca 12 grader!

Ove
04-26-2007, 19:58
Suzukien min var helt lik , og der var det coilen som var dårlig.
Etter noen minutter ble coilen veldig varm , og det lot seg ikke gjøre å starte den med starteren. Men ble den trillet igang startet den med en gang, og sveiv som en klokke.
Det som skjedde var at det var overslag i coilen, og når den ble varm forverret dette seg.
Når så starteren brukes , dropper spenninga så langt ned at coilen ikke klarte å levere .

extremetoy
04-27-2007, 00:30
Suzukien min var helt lik , og der var det coilen som var dårlig.
Etter noen minutter ble coilen veldig varm , og det lot seg ikke gjøre å starte den med starteren. Men ble den trillet igang startet den med en gang, og sveiv som en klokke.
Det som skjedde var at det var overslag i coilen, og når den ble varm forverret dette seg.
Når så starteren brukes , dropper spenninga så langt ned at coilen ikke klarte å levere .Oki, pakker med 2 xtra coiler til helga:)