View Full Version : Volvo B20 tungstartet når den er varm!
extremetoy
04-26-2007, 09:45
bilen starter tvert når den er kald, trenger ikke å bruke choke eller noe.. etter den har gått i 10 min er den umulig å starte, om vi trill starter den så kommer den tvert! noen gode råd?
HardKåre
04-26-2007, 10:17
Høres jo ut som noe så enkelt som at den får for mye drivstoff? Den trenger ikke noe ekstra under oppstart i form av choke, men motoren floodes når du forsøker å starte den. Men hvis du drar bilen i gang så får du skiftet ut luft/bensin-blandinga i sylindrene kjappere enn du får på starteren...?
Sitter den ekstra tykke pakningen på mellom forgasser og manifold? Jeg hadde problemer med at bensinen fordampet i gasseren før jeg satte på den på min 144.
extremetoy
04-26-2007, 16:45
sitter der den tykke pakninga ja.. trenger ikke choke eller noe når den er kald.. har merket at coilen blir varm.. justerte tenninga til ca 12 grader!
Suzukien min var helt lik , og der var det coilen som var dårlig.
Etter noen minutter ble coilen veldig varm , og det lot seg ikke gjøre å starte den med starteren. Men ble den trillet igang startet den med en gang, og sveiv som en klokke.
Det som skjedde var at det var overslag i coilen, og når den ble varm forverret dette seg.
Når så starteren brukes , dropper spenninga så langt ned at coilen ikke klarte å levere .
extremetoy
04-26-2007, 23:30
Suzukien min var helt lik , og der var det coilen som var dårlig.
Etter noen minutter ble coilen veldig varm , og det lot seg ikke gjøre å starte den med starteren. Men ble den trillet igang startet den med en gang, og sveiv som en klokke.
Det som skjedde var at det var overslag i coilen, og når den ble varm forverret dette seg.
Når så starteren brukes , dropper spenninga så langt ned at coilen ikke klarte å levere .Oki, pakker med 2 xtra coiler til helga:)