PDA

View Full Version : Ramme Rust

Hovatn
11-16-2008, 09:12
noen som vet hvor tykt stål jeg må bruke for å sveise opp ramma på min landcruiser lj73 gjelder bakkerste 1-1,5 meter av rammaover akselen og demper festene/ bjelken

knut e
11-16-2008, 10:01
brukte 3mm på min lj 73 iallefall, misunner deg ikke den jobben, er ofte ille rundt fjørinnfestinga der, jeg endte opp men og kappe ramma mi og lappe på bakre delen fra en anna bil, men det er riktignok en bil uten skilt

Hans Holmboe
11-16-2008, 10:03
Det er 4 mm i yttervangen og 3 mm i innervangen orginalt.

Hovatn
11-16-2008, 10:20
brukte 3mm på min lj 73 iallefall, misunner deg ikke den jobben, er ofte ille rundt fjørinnfestinga der, jeg endte opp men og kappe ramma mi og lappe på bakre delen fra en anna bil, men det er riktignok en bil uten skilt

tenker på å gjøre det samme. men må se tilstanden på delebilen også oppdaget rusten med at bilen stoppet her om dagen og fantut at diesel røra var klemt flate av bjelken som demperene sitter i hang kun i det ene fjørfestet:pissed::pissed::pissed:

Toro
11-16-2008, 13:32
brukte 3mm når jeg sveiste opp ramma på min, kappa av hele ramma bak! ca 120cm...og laget ny med alle braketter og traverser!! en HÆLLVETTES jobb...men det vart bra, og garantert fri for rust:smokin: