PDA

View Full Version : Diselvarmer spm...

BerntS
11-17-2008, 13:06
Vil ha litt varme bak i varerommet på varebilen når den brukes som camper.

Hva finnes av diselvarmere som kan monteres enkelt og som ikke tapper batteriet etter 1/2 time...
Er foresten en GUL Renault Traffic :smile::smile:

martinj
11-17-2008, 19:49
finnes noen bernt, webasto, ebersprecher. mikuni og wallas. funker veldig fint og varmer godt, jeg har akkurat kjøpt meg renault master, å har tenkt å gjøre det samme på sikt, har alerede begynt å bygge om bilen, skal være kombinert trekkbil, verksted og cæmper når jeg skal kjøre trial:grinpimp:

martinj
11-17-2008, 20:36
men først tenkte jeg å prøve gass. sånne passelige små gassbrennere som man får kjøpt. kan jo bruke samme beholderen til både varme og matlaging:beer:

massey
11-17-2008, 20:41
men først tenkte jeg å prøve gass. sånne passelige små gassbrennere som man får kjøpt. kan jo bruke samme beholderen til både varme og matlaging:beer:

Men de brenner jo opp oksygenet også...

Vier
11-17-2008, 20:46
Ja, det er viktig å ha tragedien i Kvinesdal i sommer i bakhodet... :(

BerntS
11-18-2008, 07:32
Ja eg vil ikke ha gass inni bilen uten at det er eksos ut.....
Lager vel nokk sjøl :laughing:

Gassen lager og fuktighet når den brenner opp mener eg å ha hørt, så eg vil helst ha en løsning med luftvarme og eksos ut på siden....
Leiter litt rundt men de koster jo 10-12 lapper fort da...

martinj
11-18-2008, 20:30
ja de er ikke billige akkurat, men utrolig kjekke. ikke no e problen med å fyre med gass. selv om de bruker oksygen, spyr de ikke ut eksos slik et aggregat gjør. ulempen er jo at det ikke blir tilført friskluft slik en deiselbrenner med vifte gjør. så må man jo selvfølgelig ha rikelig med lufting for å få ut damp og fukt.

BerntS
12-10-2008, 07:31
Leter rundt på Finn men ikke lett å finne noe som eg vil ha....:smile:
Vil ha en luftvarmer tenkte å legge opp et eget batteri slik at den kan brukes uten å tappe hovedbatteriet...

Palle
12-10-2008, 07:42
Jeg har en Eberspächer D4 i min Peugeot Boxer ladvogn, det var dog monteret da jeg fik den.

De bliver forhandlet b.l.a. her: http://www.padel.dk/produkter.asp?id=76&hid=2

Men man kan vel også finde en brugt?

BerntS
12-10-2008, 08:26
Det er en slik liten en jeg vil ha ja...
http://i210.photobucket.com/albums/bb246/BerntS/Reanult/252069050000.jpg

Tenkte å montere den under passasjer setet og ha en lufte slange til cupeen og en til lasterommet...

Da kan jeg få isfri bil om vinteren og varme bak i lasterom når den skal være campingbil :smile:

Vier
12-10-2008, 08:30
Hm, du har fått meg til å tenke nå Bernt.. Jeg skulle hatt en slik med bensinbrenner i fården min. Blir fort litt kaldt og guffent baki der på første og siste løp. Ihvertfall så tidlig som vi starter neste år :idea:

martinj
12-12-2008, 14:48
er det en d4 bernt? altså 4 kw? greit ned eget batteri, men da ville jeg satt på et laderele. veldig greit, jeg har det i båten, den kobler sammen batteriene når spenningen når 13,8v og kobler automatisk ut nar spenneingen synker til ?? ja husker visst ikke det helt men det er veldig greit slipper å tenke på om du har nok strøm:smile: