PDA

View Full Version : NBF Organisasjon

Muzaki
11-21-2008, 09:15
Hvilken organisasjon passer best for offroad klubber?
Ser endel ligger under NAF, andre under KNA.

Noen som kan gi fordeler / ulemper med de forskjellige?

VTV må under en organisasjon for å kunne arrangere kjøring etter det jeg har forstått.

BerntS
11-21-2008, 09:53
Ohhhh denne er ikke lett...
Jeg ville hørt med andre i distriktet som driver med bilsport.
Ikke gjør samme feilen som vi gjorde i sin tid og hoppet på de første som det ble tatt kontakt med.
Ta kontakt med NMK KNA og Naf Amcar er vel og et alt mener jeg...
Er der noen som driver aktivt med bilcross så kan jo det være en mulighet til å kjøre på banen deres ....... i voller ol... rundt banen.
Ikke forhast dere med å velge moder klubb iallefall....

jan terje
11-21-2008, 12:10
For EGEN regning ber jeg dere styre unna KNA. De er dyre OG mektige. Min erfaring er att med en gang en har suksess, vil KNA overta styringen enten for å drive "dekket bord" videre eller for å lege prosjektene bort slik att det ikke skal konkurere eller ta oppmerksomheten fra det de heller vil holde på med.
Her i Sokndal har de opptrådt som en ren mafia organisasjon med trusler og lovnader hinsides all tenkbar tankegang for vanlige dødelige.

Muzaki
11-21-2008, 13:16
Var redd for at dette ikke skulle bli en enkel oppgave nei...

Ringer du dem, er jo alt positivt, derfor er det greit å høre med de som har litt erfaring.

jan terje
11-21-2008, 13:48
Ta en ringerunde til de som arrangerte treff og løp i Sokndal i flere år, da får dere i hvertfall lukt bort KNA som etter min mening ett samlet motorsports norge burde stått samlet og fått jekket ned ett par hakk.
For all del, de har gjort mye positivt, men når det ikke passer dem hva du/dere gjør KNUSER de alt innkludert personers helse.
Jeg gremmes over att organisasjonen i det hele tatt får eksistere. Det hjelper vel å bestikke de kongelige med en bil når de fyller 18.

Vier
11-21-2008, 14:19
Som allerede nevnt over varierer dette veldig fra avdeling til avdeling. Noen plasser er den ene organisasjonen den beste, mens andre steder er den samme den verste. Det beste er å sjekke litt med andre som driver motorsport i nærmiljøet ditt.

Finner dere en klubb som så og si er uten aktivitet kan dere jo "kuppe" denne og drive den videre som om den var deres egen.

HAH
11-22-2008, 16:59
Vi hadde i mange år en klubb som het 4XLav - Grenland Offroadklubb. Klubben arrangerte kjøretreff, medlemsturer og av og til enkle klubbmesterskap. Det var hovedsakelig to forhold som gjorde at vi måtte finne en NBF tilsluttet klubb og melde oss inn i:

Vi begynte å arrangere Formula Offroad løp
Det ble etterhvert klart at det ikke var mulig å være med som deleiere og drivere av Grenland Motorsportsenter uten å være tilsluttet NBF.

Vi tok kontakt med de klubbene som var representert lokalt her i nedre Telemark, og det ble fort klart at KNA var det beste valget for oss. Tror jeg har 99% av medlemmene i ryggen når jeg sier at det har vi aldri angret på!

At Jan Terje har hatt negative erfaringer med den lokale KNA avdelingen i Sokndal betyr ikke automatisk at alle lokale KNA avdelinger kun består av dustehuer.

Gjør som Bernt S skriver: Ta kontakt med alle de lokale NBF tilsluttede klubbene, inkludert KNA, og be om et møte. Si at dere er interresserte i å danne en undergruppe for offroad, legg frem planer om aktivteter, konkurranser, etablering av kjøreterreng, etc. Jeg er sikker på at dere finner en klubb som passer dere. Lykke til!

knut e
11-23-2008, 16:32
scootercross banen i slidreåsen er vel under nmf motorsport forbundet, og der er det vel sikkert vært mulig og få bruke traseen rundt bakkeløps traseen, har tenkt endel på dette siden jeg ble medlem i den klubben men har vært så utrolig mye tid som har forsvunnet inniblandt husoppussinga.

jan terje
11-23-2008, 17:14
At Jan Terje har hatt negative erfaringer med den lokale KNA avdelingen i Sokndal betyr ikke automatisk at alle lokale KNA avdelinger kun består av dustehuer.

Det har du helt rett i. Jeg har kun erfaring med lokalavdelingen OG den sentrale ledelsen i klubben.
Vil tro det finnes godt fungerende lokalavdelinger.

Muzaki
11-25-2008, 08:15
scootercross banen i slidreåsen er vel under nmf motorsport forbundet, og der er det vel sikkert vært mulig og få bruke traseen rundt bakkeløps traseen, har tenkt endel på dette siden jeg ble medlem i den klubben men har vært så utrolig mye tid som har forsvunnet inniblandt husoppussinga.

Gjett hvor vi lager bane da:wink_animate:

Kommer mer info om dette når alt er på plass.

Arne
11-25-2008, 08:27

Til informasjon så er NMK (Norsk Motor Klubb) eneste klubb som er tilsluttet både NBF (Norges Bilsport Forbund) og NMF (Norges Motorsport Forbund).

På områder hvor det kjøres både med bil og sykkel/scooter, kan dette være et viktig argument for valg av moderklubb.

knut e
11-25-2008, 18:11

oioioi da blir nok slidreåsen mitt tredje hjem, er det dugnader pågang oppi der eller? da kan jeg dra ut vinsjewiren min med scooter, det er jo optimalt

Vollan
12-04-2008, 23:59
Til informasjon så er NMK (Norsk Motor Klubb) eneste klubb som er tilsluttet både NBF (Norges Bilsport Forbund) og NMF (Norges Motorsport Forbund).

På områder hvor det kjøres både med bil og sykkel/scooter, kan dette være et viktig argument for valg av moderklubb.

Derfor valgte vi NMK. Vi slo sammen tre klubber til en stor NMK Klubb. Dette fungerer perfekt!