PDA

View Full Version : Lexan, funksjonelt?

supersvein
11-25-2008, 09:16
Jeg skal kle opp en panelvegg over koketoppen min med noe som ser ok ut, er praktisk å tilpasse, og ikke minst er greit å holde rent.
(meningen er å skåne panelveggen for fettsprut fra de store kokke-kunster).

Spørsmålet er da: Er lexan noe som burde kunne funke godt, og ser bra ut?
...Evt. åpen for andre gode forslag (ønske noe som er gjennomsiktelig, glass-lignende).

Og... Hvor får man tak på lexan, og hva koster slikt?
På hvilke mål selges det (sikkert praktisk med noe overskudd når kjøkkenet har fått sitt også) :smile:

Tom K
11-25-2008, 11:53
Her tror jeg faktisk vanlig glass blir beste og billigste løsning, brannsikkert er det jo også :wink_animate:

FrolandPirates
11-26-2008, 10:01
Ta mål, og gå til Ekra & Voie på Myrene:)
De skjærer til som du vil ha det å lager skruehull eller hva du måtte ønske, ikke gal pris. Glass er nok det greieste her ja.
Og hvis du tar med deg en minnepenn med en .pdf fil av bilen din så kan du få det bilde blåst inn iglasset;)
DET er fett

Vier
11-26-2008, 10:27
Jeg hadde vært litt bekymret for hvor tett det ble. Lite innbydende med gjennomsiktig plast eller glass hvis det er en brun hinne av fett på baksiden...
Ihvertfall verdt å tenke på.

Mikael
11-26-2008, 10:39
Må legge en liten remse med tettemasse rundt hele da, event. :smile:

Blir vel kanskje litt vanskelig å holde rent hvis det er lexan, tenker på sprut fra stekeplate osv..

Big_jack
11-26-2008, 11:06
Du for mange typer Lexan, FInnes en som er "herdet" Tåler mer på den ene siden, av riper vask, Tror den også er tilsatt brannhemmende... Men tro jeg ville valgt glass jeg også, Glass tåler mer i lengden, falmes ikke av lys og vaske middler.:smile::smile:

supersvein
11-26-2008, 12:09
Takk for svar folkens, da ble jeg litt klokere.
...tenker det blir bra med vanlig glass jeg.