PDA

View Full Version : 6,2 diesel fønker ikke!

Red_Baron
02-01-2007, 14:26
Var ute og prøvde å starte "Dynga" i dag. Men det kommer bare klikk fra startern. Hører den slår inn, men drar ikke motoren rundt... Er redd for at maskinen har frosset! Hvis den har det; Er det noen store hokus-pokus før den funker igjen, eller skal jeg bare vente til det blir varmere i været? Har en mistanke om at han fjotten jeg kjøpte av ikke har hatt på særlig annet enn vann i systemet etter jeg sjekka kjølevannet. brunt og lukter ikke spes kjølevæske. litt, men ikke mye...

Har prøvd med motorvarmer, men virker ikke som om den funker heller... Står selvfølgelig ute denna bilen og det har ikke akkurat vært mildvær her de siste ukene. Den funka helga for to uker siden. Var en liten tur på jordet og freste fra meg. Var ikke noen rare lyder etc og ikke no prøblem å starte den da. Stoppa den og starta den igjen etter en time og null problem.

Noen som kan ha noen tips?

På forhånd takk. :)

Noclass
02-01-2007, 14:29
Ja det kan hende at starteren din sitter litt..

Ta en hammer og bank litt på den..

Min 6,2 er også sånn når den får stått en stund

Chevy-Sheriff
02-01-2007, 14:37
Kjenn på ratiatorslangen i bunn.

Hvis vannet er frosset der, kan du ha ett jævli problem..:eek:

Sjekk frostplugger for sprengningslekasjer.

Men som Noclass skriver, kan være startern som trenger en smekk.

Kan være innslaget som ikke vil slå inn. Kortslutter du de to store polene på batteriet, ser du om startermotoren går rundt.

Lad batteriene godt, og prøv igjen....

Red_Baron
02-01-2007, 14:49
Da skal jeg ta en tur ut i morra og dælje litt.

Sheriff: Hvor stor problem snakker vi om her? :confused: :confused: :confused:

Oddimann
02-01-2007, 20:37
Hiv under en varmvifte og se om du kan redde det som reddes kan.

Raymond_K5
02-01-2007, 21:00
Da skal jeg ta en tur ut i morra og dælje litt.

Sheriff: Hvor stor problem snakker vi om her? :confused: :confused: :confused:

Kan svare jeg: Er du heldig er det bare frostpluggene som går. Er du uheldig: Sprekk i blokka, sprekk i radiatoren... :eek:

Raymond_K5
02-01-2007, 21:38
Kortslutter du de to store polene på batteriet, ser du om startermotoren går rundt.

He he :D

Red_Baron
02-01-2007, 22:23
å faen... ja ja. får bare håpe på det beste da!

Får vel også holde meg unna skikkelig batteri sammenkobling? :D :D

har prøvd det før med dårlig resultat! hehe

TheChieF
02-02-2007, 07:16
Hvis det bare klikker, så kan det jo være lite srøm også. er ikke så rare spenningsfallet som skal til for det. har du prøvd å dra i gang dynga da?

Chevysub
02-02-2007, 07:22
Den bør ha tina nå da, har jo vært mildvær nå.

Sikkert dårlig kontakt til starter eller lite strøm, eller selvfølgelig sliten starter.

Selv om den har frysi så bør den dra litt rundt. Det er jo liksom ikke stempla som fryser fast da. Men vannpumpa vil jo holde igjen litt selvfølgelig, men sier ikke bare klikk veit jeg hvis den er frysi.

Noclass
02-02-2007, 20:54
Ja hvordan gikk det??

Har du fått liv i skøyta di???

Red_Baron
02-02-2007, 23:08
Har ikke hatt tid og anledning enda. Barn og dame trenger litt kvalitetstid de også! ;)

Men søndag er satt av til å få start på f***skapet og en liiiiiten tur på jordet... :p

Kommer tilbake når jeg har testa igjen... Wish me luck grnpirate

Noclass
02-02-2007, 23:12
Feil prioritering, men skitt aunono

Lykke til

Red_Baron
02-02-2007, 23:36
Hehe... sant nok. Skal forbedre meg! Skal ALDRI(les nesten aldri) gjenta seg! ;)

Men som sagt søndag....... Da blir det andre boller.

Oddimann
02-03-2007, 10:07
Vi lever i spenning:o :o Skal vel mye til for at det går så galt at blokka sprikker,men....Ja,lykke til ja!!

Noclass
02-03-2007, 10:19
Hehe... sant nok. Skal forbedre meg! Skal ALDRI(les nesten aldri) gjenta seg! ;)

Men som sagt søndag....... Da blir det andre boller.

Ja ok det får gå for denne gangen, men gjentar dette seg må du nok selge bilen svinebillig til meg....nono

tigger
02-03-2007, 13:15
nono nono Om ikke han skjerper seg så er det ikke snakk om å selge nei den MÅ GIES bort til MEG crossboned crossboned om han ikke skjerper seg. noe billigsalg er ikke straff nok!!

http://i123.photobucket.com/albums/o294/o_0TiGgEr/sign.jpg

Red_Baron
02-03-2007, 15:09
HeheThefinger

Morsomme dere guttær! :p Tror nok ikke det blir salg av denne. men har en Nissan Laurel type rustholk som dere kan få for 2000!?? Sikkert fin å flexe på! hehe..

SNAAAAART søndag. :cool:

Chevysub
02-03-2007, 15:40
nono nono Om ikke han skjerper seg så er det ikke snakk om å selge nei den MÅ GIES bort til MEG crossboned crossboned om han ikke skjerper seg. noe billigsalg er ikke straff nok!!

http://i123.photobucket.com/albums/o294/o_0TiGgEr/sign.jpg

Jeg har da jaggu førstepri hvis noe skal gis bort synes jeg.

Jeg var jo så snill at jeg ga bort 4 lykter her om dagen..........:rolleyes:

tigger
02-03-2007, 20:36
Ja det var du sikkert chevysub, men hvor fikk du kapsler fra :rolleyes: :rolleyes: (Selv om det var "betaling" for frakta):p :p

Og vi er vel ALLE snille her inne selv om vi er crossboned pirater crossboned

Noclass
02-03-2007, 23:01
HeheThefinger

Morsomme dere guttær! :p Tror nok ikke det blir salg av denne. men har en Nissan Laurel type rustholk som dere kan få for 2000!?? Sikkert fin å flexe på! hehe..

SNAAAAART søndag. :cool:

Nå er det søndag... Har du satt igang enda???

Red_Baron
02-03-2007, 23:38
Thefinger

TheChieF
02-04-2007, 11:49
Thefinger

Hva skjer a, ere noe liv i bilen?

crossboned TheChevyChieF crossboned

Chevysub
02-04-2007, 11:56
Hva skjer a, ere noe liv i bilen?

crossboned TheChevyChieF crossboned

Kanskje den har brent opp når han tente bål under motoren Thefinger

Det er ikke kaldt nå, så den fyrer nok, kanskje :)

Red_Baron
02-04-2007, 17:50
DEN FYRA!!!!!!!!!!!crossboned crossboned crossboned crossboned

Var heldigvis ikke fryst ihjel. Litt startkabler og sånn fyra han på andre forsøk! Så da var det en liten tur ned i skogen og jordet. nesten på trynet i elva, men gikk heldigvis bra da...

Takk for støtte hvertfall. Og forresten..... Bilen er ikke på billigsalg! :p :p

Noclass
02-04-2007, 17:53
Hipp hurraThefinger

Ja ja da slapp du å gå planken da jogrnpirate

Oddimann
02-04-2007, 20:27
Det er godt å ha litt flaks iblant,:) :) ,men har du husket frostveske,elle? Ellers så fins det jo DEFA pakker.......Ja,og så har du jo sånn der glava pakker som vi kan rulle helt ut:) :) :)

TheChieF
02-06-2007, 08:42
Det er godt å ha litt flaks iblant,:) :) ,men har du husket frostveske,elle? Ellers så fins det jo DEFA pakker.......Ja,og så har du jo sånn der glava pakker som vi kan rulle helt ut:) :) :)

Rull'n ut du Red_Baron, bare rull'n ut.:D :D :D

Red_Baron
02-06-2007, 08:55
Hehe... Et par runder med Glava rundt motorn gjør nok susen ja! :p :p

Chevy-Sheriff
02-06-2007, 09:00
Ett tips jeg fikk i DORK-offroad forumet (det forumet har faktisk 1års dag idag), var å bruke BYGGESKUM i motorrommet.
La det tørke, så sjærer du ut til vifte og reimer etterpå.......smart !crossboned

Red_Baron
02-06-2007, 09:50
Ett tips jeg fikk i DORK-offroad forumet (det forumet har faktisk 1års dag idag), var å bruke BYGGESKUM i motorrommet.
La det tørke, så sjærer du ut til vifte og reimer etterpå.......smart !crossboned

Men er ikke det litt dumt med tanke på varme når det er sommer og midt i skauen a?:rolleyes:

TheChieF
02-06-2007, 13:30

:D:D:D:D Den var jævlig bra sheriff:D:D:D:D

Oddimann
02-06-2007, 13:44
Hør nå her gutter,slutt med dette tullet.Det som han trenger nå er ett elektrisk varmeteppe og en jæææææææækla lang skjøteledning som går inn på en trommel bak.:p :p

Red_Baron
02-06-2007, 15:03
Hør nå her gutter,slutt med dette tullet.Det som han trenger nå er ett elektrisk varmeteppe og en jæææææææækla lang skjøteledning som går inn på en trommel bak.:p :p

Men dere.... BILEN FUNKER!!!!!!!!!!!Thefinger Thefinger Thefinger Thefinger

TheChieF
02-06-2007, 17:15

Han trenger ikke så lang skjøte ledning, kan bare montere inn 12/220v omformer. det har jeg gjort, funker hver gang den. men nå har ikke jeg det problemet at motoren fryser, men det er jævlig kaldt inni for det, så lenge varmeapperatet ikke virker.