PDA

View Full Version : Delevasker

HardKåre
04-27-2007, 12:30
Jeg har en delevasker av merket Electrolux stående, og er så heldig at jeg disponerer den alene store deler av dagen, mens fruen er på jobb...

Men jeg lurer på:
Hvilke "rensemidler" anbefales til denne maskinen? Holder det med vanlig Sun oppvask? Tenkte å styre unna den med glansemiddel, vil jo ikke være harry heller... ;)

Hvlike avsetninger vil denne være effektiv på? Er jo skeptisk til å dra oljerester inn i vaskemaskina og da... Og jeg bør kanskje la maskinen gå tom etter endt arbeid også, for å fjerne alle spor...?

Ove
04-27-2007, 16:32
Glem det . For at ikke olje skal avsette seg i systemet i oppvaskmaskinen din (hennes) , må du bruke så sterke såper at plast og simmerringer i en vanlig husholdningsmaskin ryker etter litt bruk .

Og nå snakker jeg ikke om avsetninger der du ser , men i sirkulasjonssystemet og systemet for nivåregulering av vannstanden i maskinen.

Jeg har tidligere brukt oppvaskmaskiner og glassvaskere fra storhusholdning , og dette funker faktisk veldig bra.
Du får en sluttskylling som er så høy i temp at delene tørker på under 1 min , og rustdannelse er lik null.

Har da brukt såpe fra Lilleborg Prof , eller Ecolab .
Bruke en såpe med aluminiumsbeskyttelse , dette blir best .
Men pass på , såpen har en Ph-verdi på ca 14 , og er farlig å få på hud og synet ryker hvis du får det i øye .............