PDA

View Full Version : Nesten på Julefrokost i Danmark....

jan terje
12-01-2008, 10:13
Torsdag kveld salet vi opp tresseren med kurs for Danmark. Målet med reisen var deltakelse på Toyotaklubbens posteløp & julefrokost.
Vel nede i Kristiandsand var det bare å legge seg til å sove i den svært rommelige tresseren for så å kjøre ombord fredag 08.00.

jan terje
12-01-2008, 10:18
Vel i land i Hirtshals ble vi liggende bak en Toyota.
31837
Straks den var forbikjørt, var det bare å nyte det flotte danske veinett på ferden ned til Kruger & Palle.
Vel fremme hos Kruger skulle vi ta en titt på noen av hans nye gode bilkjøp...
I tillegg hadde vi med ett sett 42 tommere som han hadde kjøpt i Stavanger, som skal på hans Power Wagon.

jan terje
12-01-2008, 10:20
31838

31839

31840

31841

jan terje
12-01-2008, 10:26
I de økonomiske krisetider som herjer verden er det viktig å bidra til handel over landegrensene. Dessverre er kronekursen så som så, men med nese for en god handel:shaking: eller det faktum att jeg er lettlurtThefinger ble det lastet på en nesten strøken LJ70 ramme med akslinger.....
I tillegg hadde jeg liggende en gammel 45 aksling fra tidligere som jeg endelig fikk med meg.
Under lastingen dukket Palle opp i sin Gelendewagen og fortvilet over att jeg tømmer Danmark for gull:smokin:

jan terje
12-01-2008, 10:30
Etterpå tar vi ett foreløpig farvell med Kruger og reiser til Palle. Der har jeg stående ett fint 45 karosseri som skal bringes til Norge. Palle har brukt 45 karosseriet mitt som fuglekasse, han har i tillegg til offroad interesse oppdrett av stork som hobby.

jan terje
12-01-2008, 10:46
Fredag kveld byr Palle på stekt flesk, kartofler & persillesaus. Jimmy & Palles foreldre deltar i middagen.
Så er det lørdag og etter en god dansk frokost gjør vi klar for avreise til Herning.
Utenfor Herning 4WD Klubs lokaler melder vi oss på løpet og får utdelt startnummere og kart. Kartet viser seg å være nesten ubrukelig, da det her kommet en del nye veier etter att kartet var tegnet:(
Men vi legger i vei. Kruger & frue først som kartlesere i Krugers nydelige 42, så Jimmy & Palle i en brutal 413 & sist jeg og Arctic i tresseren.
Den første timen kjører vi i ring og finner ingenting. Heldigvis finner noen lokale oss og leder oss til første post.
Opplegget er att det står ett skilt med spørsmål på hver gang man dreier inn på en ny vei. I tillegg er det praktiske oppgaver som skal løses.
Første praktiske oppgave var en trial løype på tid. Her glemmer vi å ta bilder men vi kjører den på noe over rekorden som var 14 sekunder:shaking:
Etter den prøven kjører vi oss vill igjen, men igjen er det en som finner oss og leder oss til en ny praktisk prøve.
Ved hjelp av en hammer skal 5 poteter knuses av en fra hver bil. Arctic & Palle klarer ingen, men Heidi klarer 2.

Vier
12-01-2008, 10:47
31853

Aiaiai :smile::smile::smile:

jan terje
12-01-2008, 10:48
31854

31855

31856

31857

31858

31859

31860

jan terje
12-01-2008, 10:52
Neste praktiske prøve er igjen trial, men nå i en ekte dansk reserbil!
En LJ70 preparert med knoppdekk og bur skal tas gjennom en løype. Men med styresnekke fra BJ70 styrer den motsatt vei.... Igjen kjøres det på tid. Kruger må øve, han kom ikke i gjennom og måtte vinsje reseren tilbake til start:smile:

jan terje
12-01-2008, 11:02
Bilcross bane.... Med 15-20 cm. gjørme-1 runde på tid. DET var morsomt.
Her kom tresseren virkelig til sin rett, som skapt for drifting:grinpimp:

jan terje
12-01-2008, 11:05
Danskene liker fart og spenning, og neste oppgave gikk også på tid.
En dansk bonde hadde stilt en stor mark til rådighet for denne oppgaven. Nær start porten sto 3 stolper markert med rødt, gult & blått. Spredd ut på marken sto 3 andre stolper merket med samme farge.
På stolpen hang det en boks som skulle bringes ut til stolpen i samme farge.

jan terje
12-01-2008, 11:09
Siste praktiske oppgave var trial på en asfaltert parkeringsplass. Problemet var att det skulle rygges og føreren hadde en lue over øynene.

jan terje
12-01-2008, 11:14
Kuleste bil? Tja, unskyld meg danske Toyota venner, men det var nok Jimmys Suzuki.
Hvorfor? Motoren.... Dette må være den sprekeste 413 motoren som finnes. Turbo og data innsprøyting, som Palle satt og justerte under løpet, gjorde Sukien til en rakett!
Ikke minst imponerte Jimmys håndtverk, og hans mange gode løsninger. Håper de snart legger ut en tråd om bygget her på Pirate.

jan terje
12-01-2008, 11:16
Dessverre måtte vi bokke om fergen fra søndag til lørdag kveld og gikk dermed glipp av selve julefrokosten:(:(:(:(:(:(:( , noe jeg hadde gledet meg til i ett år. Ja-ja, bare 12 måneder til neste gang...
Men takk til alle for en hyggelig stund så lenge det varte!

Bergum
12-01-2008, 12:22
Har du noen link til Jimmys Suzuki?

jan terje
12-01-2008, 12:24
Nei dessverre. Regner med att Palle kommer med historien om motor/bil. Den var nemlig "hemmelig" frem til julefrokosten.

Bergum
12-01-2008, 14:05
Håper da virkelig det, for dette så snaksent ut...

Palle
12-01-2008, 14:23
Dessverre måtte vi bokke om fergen fra søndag til lørdag kveld og gikk dermed glipp av selve julefrokosten:(:(:(:(:(:(:( , noe jeg hadde gledet meg til i ett år. Ja-ja, bare 12 måneder til neste gang...

Selv tak Jan Terje.
Trist i måtte afsted:(:(:(

Der var masser af god mad, og fri fadølsbar til 80dkr for hele aftenen:smile::smile::smile:
Der kom faktisk også en Nissepige sidst på aftenen/kvelden, der vist nok syntes det var for varmt, hun smed ihvertfald alt tøjet:grinpimp:
Så serverede hun også nogle drinks, der vist nok hed body tequila(troede egentlig Body var sådan noget sort tykt noget til, at smørre på under bilen??ThefingerThefinger)

Der var bla. Katrin og Erik(quark) heldige og få sådan en. Billeder kan komme hvis det tillades?

Søndag morgen gik i ikke glip af meget:smile:folk var underligt stille:shaking:

Har du noen link til Jimmys Suzuki?
Har en kraftig mistanke om, at der kommer en fyldig forklaring i en anden tråd i nærmeste fremtid.
Men lige hurtigt kan da nævnes: Iveco/peugeot/citroen 2,5l turbo, Megasquirt EFI, portet topstykke, intercooler, blow off, plus det nødvendige tilbehør.

Vi kørte hele juleløbet, hvor jeg sad med en laptop på "lappet" for, at vi skulle "køre den ind", gæt på om det var sjovt på Nørlundbanen(folkerace/rallycross bane):smokin::smokin:
Det endte faktisk med, at den kom til, at gå helt godt til sidst på dagen, men den mangler stadig lidt finetuning.

EDIT: Den holdt sig faktisk under 72grader, selvom den blev belastet "lidt" rundt på banen:smile:

Tore Hansen
12-01-2008, 19:07
enkelt bilde er nok ikke tillatt,Palle,men bilde-serier er lovThefingerThefinger
- så vennligst legg ut en serie med 500 bilder av "body-tequila",og ett med zuki-turbo,så er vi der...ThefingerThefingerThefingerThefinger

krüger
12-01-2008, 20:16
Bilcross bane.... Med 15-20 cm. gjørme-1 runde på tid. DET var morsomt.
:grinpimp:

og et godt resultat for Toyota'erne, 42'eren kørte jo julefrokostens hurtigste tid på banen 1 min. rent:smokin:crossboned

krüger
12-01-2008, 20:24
Første praktiske oppgave var en trial løype på tid. Her glemmer vi å ta bilder men vi kjører den på noe over rekorden som var 14 sekunder:shaking:
.

her er et bilde da 60'eren var i aktion:wink_animate:

krüger
12-01-2008, 20:27
Søndag morgen gik i ikke glip af meget:smile:folk var underligt stille:shaking:

Palle's bus var ikke helt så stille da den vågnede søndagThefinger

krüger
12-01-2008, 20:55

ja, det var trist for jer JT, men vi håber I får chance for at besøge os snart igen, ellers må vi snart ta' en tur til Norge's land:smile:

KJELLIS
12-01-2008, 23:19
enkelt bilde er nok ikke tillatt,Palle,men bilde-serier er lovThefingerThefinger
- så vennligst legg ut en serie med 500 bilder av "body-tequila",og ett med zuki-turbo,så er vi der...ThefingerThefingerThefingerThefinger

Ja enig få de ut i en helvetes fart:beer:

Palle
12-04-2008, 14:40
Ja enig få de ut i en helvetes fart:beer:

Helvetes fart og helvetes fart:question:

Men nu har jeg endelig fundet kabelet til min nye telefon, desværre er en telefon ikke det optimale til Photoshoots midt om natten, i et røgfyldt rum, men de giver da et hintThefinger

Finn Nørlem Jensen
12-04-2008, 16:19
Ja nissenjenten var meget varm, jeg så det selv med egen øjene

http://img229.imageshack.us/img229/5176/billede000ba3.jpg (http://imageshack.us)

Måske vi kan få nissejenten som servetrice på Beach tour :beer::beer::beer:

Tom K
12-04-2008, 16:21
Her tror jeg Pirate4x4 MÅ sponse danskene med et skikkelig kamera:grinpimp:

KJELLIS
12-04-2008, 16:39
Ja nissenjenten var meget varm, jeg så det selv med egen øjene

http://img229.imageshack.us/img229/5176/billede000ba3.jpg (http://imageshack.us)

Måske vi kan få nissejenten som servetrice på Beach tour :beer::beer::beer:

Hehe ja jeg kan se deg i bakgrunnen Finn:smile: jeep fix nissejenta til beach touren:beer::beer:

krüger
12-04-2008, 17:45
Her tror jeg Pirate4x4 MÅ sponse danskene med et skikkelig kamera:grinpimp:

:laughing: