PDA

View Full Version : Da var sperrer handlet... og montert + litt mer vist...

omliane
12-05-2008, 15:02
Ja da var sperrene handlet... :biggrin:

Blei teraflex t-locker bak og arb foran...
kjøpte noen nye lager også.... da slepper jeg å stresse med å få av de gammle..

Så da er det julebord med kna i kveld, og skru i morgen.... Så blir det snøkjøring på GMS på søndag :smokin:

Gleder meg til å prøve t-lockeren.... tror ikke det er så mange av de rundt i norge.... skal poste bilder fra monteringen i morgen

Terje J
12-05-2008, 16:23
skal tidlig hjem ikveld du daThefinger festbrems:shaking:

sivrt
12-06-2008, 15:33
Grattis med nye sperrer! Står på ønskelisten her også det gitt..

Har du noen bilder av herligheten å dele med oss?

omliane
12-06-2008, 20:27
takk takk

Ja... idag fikk jeg montert t-lockeren bak...
gikk overaskende bra... mye lettere å montere enn en arb
virker veldig solid og gjennomført... slepper også alt lednings surret med at luftslangene går direkte til bryteren..
sperren bruker både luft til og slå på og skru av sperren....dvs at det går en slange fra kompresoren til bryteren, og to fra bryteren og ned til akslingen...
Var mere jobb å legge opp bryteren til kompresoren faktisk...
skal få lagt ut noen bilder fra monteringen snart...

Sperren foran fikk jeg ikke montert... demonterte hele forakslingen før jeg fant ut at jeg fått feil sperre... så må nok ta en tlf til bg-nor til mandagen

Så når gjenstår bare testingen.. prøvde litt i stad... den var veldig rask på å koble ut å inn... Hang liksom ikke igjen
I morgen så blir det en tur til GMS, så da får den nok testa seg enda mer :smokin:

omliane
12-07-2008, 14:44
hvert ute å kjørt litt i dag... sperra fungere som en drøm... kobbler raskt ut og inn... er veldig fornøyd så langt... gleder meg til jeg får i den foran også

sivrt
12-07-2008, 15:23
Åssen Jeep snakker vi om her da? Ingen bilder?

omliane
12-07-2008, 15:28
skal få lagt ut bilder så fort jeg får de inn på pcen...

bilen min er en cherokee -92 med 2bb og 31-10,5 goodyear mtr

ShuDuck
12-07-2008, 15:36
bilder vil vi ha Thefinger er det mye snø på GMS ?

omliane
12-07-2008, 15:40
ikke så mye ca 8- 10cm tenker jeg.... og litt is under... så det var litt glatt i dag

Amund
12-07-2008, 17:11
Feil sperre? Fanken og :(

omliane
12-07-2008, 18:03
ja...var litt kjedelig det... men men... det er lov å gjøre feil noen ganger....

omliane
12-09-2008, 15:13
jaja... da var giring også bestilt... måtte det hvis jeg ville ha t-locker foran også (pga at den var fra 3.73 og opp...jeg har 3.55 nå) så da falt valget på 4.10

så nå blir det t-locker foran og bak + 4.10 giring..... blei litt dyrere enn det jeg egentlig hadde tenkt meg.... men men... er jo bare jul en gang i året....:grinpimp:

så nå er det bare å vente på deler igjen :bounce:

sivrt
12-14-2008, 16:48
Det høres bra ut ja.. Blir nok noe billigere å kjøre med da med 4.10 så du tjener jo inn litt på delekjøpene der.

Blir nok helt rå fremkommelighet på den også vil jeg tro..

omliane
12-14-2008, 20:31
ja, håper det.... synes den krabber veldig bra nå jeg... gleder meg som en unge med å få inn sperra foran...

blir spennende å se hvordan den blir med 4.10 giring også....men med tanke på omgiring av bilen... så må jeg vel kansje også bytte det hjulet som styrer spedometret... hvor mange tenner er det orginalt?? og hvor mange trenger jeg???

sivrt
12-14-2008, 20:42
Optimalt sett burde nok speedodrevet vært byttet ja, men tviler på det vil utgjøre så veldig stor forskjell..

omliane
12-14-2008, 20:54
ja... jeg får prøve å se med gps'en... nå med 3.55 giring og 31" hjul stemmer speedometret 100% iforhold til gps'en

men håper jeg får de siste delene før jul.... hadde hvert gøy med sperre foran på romjulstreffet på GMS...

omliane
01-13-2009, 22:25
ja, da var alle delene på plass i bilen... :smokin:

blei ferdig i dag med montering av sperre foran og ny giring i akslingene... fikk et problem med at pannardstaget slår nedi det nye diffkovret foran... så det blir vel litt modifikasjoner på det i morgen tenkte jeg
Skal bli morro å få prøvd den til helga :grinpimp:
Imellomtiden har jeg også handlet meg vinsj, en warn 9.5xp
Så da har jeg også bygd firkant feste foran og bak, har også lagt opp kontakt foran og bak... Så det skal litt til for å stoppe meg nå Thefinger

men noen ting står igjen på lista:

-mer heving
-33" dekk
-cut-out skjermbreddere
-snorkel

sivrt
01-14-2009, 10:40
Høres meget bra ut, og morro ikke minst..

Men nå savner vi bilder her altsåThefinger

Mikael
01-14-2009, 12:06
Litt av en utstyrsliste du har fått nå!
Cherokee'en er blitt rå nå, du setter deg ikke fast med en gang nå :smokin:

Amund
01-14-2009, 16:05
men noen ting står igjen på lista:

-mer heving
-33" dekk
-cut-out skjermbreddere
-snorkel

Dette har vi på lager! :wink_animate:

Kjipt at panhardstaget treffer difflokket... er det noen enkel løsning på det tro? Mer heving? :D

Gamle-XJ'n min hadde 4,11 og speedodrev for 3,55, og 31". Det ble helt strøkent, dvs litt under 10% feilvisning den veien det 'skal' vise feil.

omliane
01-14-2009, 16:23
ja... men har fått fika det i dag.... kappet av festet til pannardstaget, og svisa på en plate, sånn at jeg fikk flyttet den 4 cm utover :smokin: så nå virker det som det skal.....trur jeg..... store testen blir til lørdag, på kjettingtreffet på GMS

her er noen bilder fra flytting av pannardstaget + litt til

omliane
01-14-2009, 16:25
bilde av bilen

Tom Stian
01-14-2009, 16:27
Det begyner å bli bra nå:eyemouth:

sivrt
01-14-2009, 17:03
Se der ja.. Alltid gøy med garasjebilder..

Men er litt skeptisk til det vinsjfestet foran der. Ser litt spinkelt ut på en måte. Du vil få mye moment på festet og de 4 boltene, spesielt de som er nærmest motoren..

omliane
01-14-2009, 17:15
ja... men får se hvordan det går... så får jeg heller forsterke hvis det begynner å bøye seg...
får prøve å stte meg litt fast til lørdagen da vettø Thefinger

omliane
01-14-2009, 17:21
Dette har vi på lager! :wink_animate:

Gamle-XJ'n min hadde 4,11 og speedodrev for 3,55, og 31". Det ble helt strøkent, dvs litt under 10% feilvisning den veien det 'skal' vise feil.

er ca 10km feilvising som jeg har funnet ut.... trur ikke jeg gidder å rote med det nå.... får heller ta det når det kommer større dekk på...

vi får se hvordan det går.... kan være at jeg ringer deg i slutten av mnd å kjøper litt mere deler :smokin:

omliane
01-16-2009, 15:19
ja... da var mer heving bestilt også :smokin:

Gleder meg til i morgen... blir morro å få testet sperrene...

Det snør nå, og det er meldt mer snø til i morgen...blir morro på GMS da Thefinger

omliane
01-17-2009, 19:01
ja... i dag fikk jeg testet sperrene...... og JA... er KJEMPE fornøyd :bounce:

er veldig fornøyd med framkomligheten nå... blei overasket over t-lockeren hvor fort den løste ut foran... har hatt arb tidligere, og den måtte jeg lirke bilen litt att og fram for å få den til å sleppe... t-lockeren slepper så å si med en gang jeg skrur den av... kan jo være at man bruker luft til å skru den av med også....
siden den gikk så bra i dag... så blir det kjøring i morgen også :)

blir postet litt bilder og video fra treffet under KNA Telemark Offroad her på forumet...

Tom Stian
01-17-2009, 19:10
Så bra:eyemouth: