PDA

View Full Version : Clutshen glipper på pajeroen.

sako
12-09-2008, 21:40
Til min store irritasjon så har det oppstått ett aldri så stort problem med kløtsjen min. Den er byttet på merkeverksted for 3 år siden. eller 70`km. Kan umulig tro at den er utslitt.

I bakker, oppover, så høres det ut som det skulle være automatgir.

Kan det være så enkelt at bremse og clutsh veska må byttes. Trodde de skulle gjøre dette på søvis. Men det merkeverkstedet her er desverre for dem og oss drit dårlig.

Noen som har en formening?

For ordens skyld, det er en Pajero 2,5 intercooler turbodiesel, 1992 mod lang type og litt blått mellom rustflekkene. Men hjula er greie.

pajero 35
12-09-2008, 21:57
Har vel ikkje så mye veska å gjøre, men kan jo hende at slave sylinderen ikkje slipper helt tilbake. legg deg under og kjenn om utløser armen er sånn passe løs når kløtsjen er innkopla, ellers så er det kansje trykkplata som er ødelagt, eller siste, at kløtsjen er utslitt.

slum
12-10-2008, 21:17
tvilsomt av d e væska...men koss kjennes pedalen ut?
når d skiftes cluth så bli d væll skifta kitt med trykkplate og utløserlager det står no på verkstedrægninga di i såfall. hvis bilen slure allerede så har no vekstedet ditt skreve ned kilometerstand og da e d no garanti...

Maylinn
12-12-2008, 08:20
Sjekk på kvitteringen om de har bytta utløserlageret og trykkplata.
kan være trykkplata.
Beveger clutch sylinderen seg som den skal og det er væske på beholderen er jeg redd det ikke er så mange andre alternativer enn å ta ut clutch.:smokin:

sako
12-15-2008, 20:38
Har sjekka med verkstedet, og de hadde ikke byttet noe lager. Så da er det nok en liten rep som må til da.:(

Må nok trekke ned til garasjen til broder en kveld tenker jeg.:smokin:

Det er da jævlig at ikke merkeverkstedet bytter alt. DE burde i allefall vite bedere enn halvveis mekking.

turbob
12-15-2008, 20:57
kan jo være sim ring å...olje på clutchplata...hender på andre biler i allefall...

Maylinn
12-28-2008, 00:31
Hadde vært flott å høre hva som var årsaken og hva som ble byttet.

fint hvis folk la ut løsningene på problemer de har hatt med biler også.

sako
01-06-2009, 23:04
Nå har bilen funket bra en stund. Ikke så alt for mange minusgrader.
Men når gradestokken viste 10 blå skjedde det samme med clutchen igjen. Dette var i går. Idag da det bare var 2-3 blå på morran, gikk det helt fint igjen.
For ordens skyld så sparer jeg broder for dette oppdraget da han må sette ett par mopeder sammen igjen før han kan bygge trailbil. Så beklaget Ove, dette ordner jeg.

Bytter bremse og clutch veske samt en ventil???? som de snakka om på verkstedet. Noen som vet vilken ventil?

Men jeg følger filosofien til Swinburne: Det skal koste å ha krembiler i orden.

Maylinn
01-07-2009, 21:14
Nå har bilen funket bra en stund. Ikke så alt for mange minusgrader.
Men når gradestokken viste 10 blå skjedde det samme med clutchen igjen. Dette var i går. Idag da det bare var 2-3 blå på morran, gikk det helt fint igjen.
For ordens skyld så sparer jeg broder for dette oppdraget da han må sette ett par mopeder sammen igjen før han kan bygge trailbil. Så beklaget Ove, dette ordner jeg.

Bytter bremse og clutch veske samt en ventil???? som de snakka om på verkstedet. Noen som vet vilken ventil?

Men jeg følger filosofien til Swinburne: Det skal koste å ha krembiler i orden.

Er ikke lufteventil til clutchen de mener vel??? kan være den er veldig dårlig og ikke holder ordentlig tett,men da burde du sett at væsken forsvinner fra beholderen og parkbremslyst skal også lyse når væsken kommer under ett visst nivå.

syns det er merkelig at du merker forandring varierende av temperatur,muligens vann i clutchvæsken...
er jo fort gjort å bytte dette da...

sako
01-07-2009, 23:00
Ja jeg tror at jeg kan ordne dette. Er flink til å kjøre i stykker biler, men det er verre å fikse. Men dette er ikke noe problem om det bare er å bytte veske og rense systemet.

Er blitt litt lat de siste åra. Alt som ikke koster skjorta, er greit å få gjort på verksted.