PDA

View Full Version : Subaru trekker seg ut av wrc

extremetoy
12-15-2008, 23:20
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=555485

Hva syns folket? peter har vel gjort sitt i dette sirkuset?

Kaare
12-15-2008, 23:25
Hva syns folket? peter har vel gjort sitt i dette sirkuset?

Hæ? Gjort nok?! Nei! Hverken Petter eller Subaru har gjort nok i dette sirkuset. Om han/de enn ikke vinner ligger de uansett høyt oppe enda. Dette er tragisk!

Tom K
12-15-2008, 23:42
Petter forsvinner nok ikke, det dukker nok opp mange tilbud HVIS Subaru trekker seg helt ut.

SilverFox
12-15-2008, 23:57
hørtes snodig ut.. hadde ikke de signa ny fabrikkskjører for 2009 sesongen nå? Har da svirret mye rykter om subaru den siste tiden, så dette tar jeg med en palle salt.. men rett skal være rett.. har jo ikke akkurat gått mot toppen i det siste for solberg..

Tommy
12-16-2008, 07:08
Jeg må si at Rally er absolutt noe av det tøffeste som finnes, men med stadig færre fabrikkteam så er glansen i ferd med å forsvinne, de trenger virkelig å gjøre noe for å bringe Peugot, Toyota og Mitshu tilbake...

supersvein
12-16-2008, 14:04
WRC blir triste greier om det bare blir Citroen og Ford representert fra frabrikkene ja.

...kanskje de kan rette noe satsing mot offroad istedenfor :grinpimp::grinpimp::grinpimp:

Mikael
12-16-2008, 14:20
Skal ikke også Suzuki gi opp med sine Super 1600 biler ?

Viking067
12-16-2008, 14:22
Det er jo mye uklarhet om 2010 reglene, og usikkerheten om den nye S2000 klassen. Så å satse 1år til i WRC, når reglene endres etter denne 2009 sesongen vil kanskje være "bortkastet".

I tillegg har man fallet i verdensøkonomien, og det gjelder for subaru, som står sterkt i dag, å overleve krisetidene og stå sterkt i fremtiden. Mulig det vil skje den lenge ventede konsolideringen i antall bilmerker, som man lenge har spådd skal skje. Enda er tidene preget av store svindel og korrupsjonsskandaler, og ikke av de store konkursene. Så det er litt igjen, kanskje, men får håpe det ikke er det.

Mitsubishi falt fra for maaange år siden pga økonomi. Hyundai ute. Skoda ute. Suzuki nå. Rekken er laaang. Da er det nesten bare Citroen og Ford igjen. Og det er jo kun de to merkene som har vært konkurransedyktige og.

MEN, man man må ikke glemme at Subaru har en meget sterk PWRC satsing i GrN og rally generelt der man har sett gode resultater. Subaru er Gruppe N og rally videre.

Der er få andre merker som leverer "rallybiler for gata" ferdig med 300hk og 4wd!

Mad Max
12-16-2008, 15:05
Who cares....

EvoMan
12-16-2008, 15:14
Who cares....

folk som liker idrett, bryr seg.. folk som bare ruser seg, bryr seg ikke.

Mad Max
12-16-2008, 15:18
folk som liker idrett, bryr seg.. folk som bare ruser seg, bryr seg ikke.

Ja det er vel mange sånne rundt deg...
Det er ikke alltid like lett og forstå hva du mener Evo og ettersom jeg nå ikke er helt med på hva du mener med "rus og ikke bry" seg så antar jeg at du snakker om ditt nærmiljø..
OG det er jo virkelig synd, sånne problemer har vi ikke hos oss.

Det står i første innlegg om hva vi synes om dette og da svarte jeg hva jeg mente, hva du mener er jo helt opp til deg.

Og siden du sitterte meg så tok jeg meg også en viss frihet til å svare deg også:smokin:

God jul Evoman.:smile:

SilverFox
12-16-2008, 15:42
Der er jo det som er synd med denne verdensøkonomien.. det går ut over alt og alle. jaja.. bortsett fra knixen da.. ser ikke ut til å bry han med hans handlemaniThefinger

Vi får bare håpe at med tiden vil dette få en oppsving med flere bilfabrikanter som satser hardt.

Er ikke ihuga rally fantast, men kjangsen for å se en hel sending av dette, er større enn at jeg ser en enkelt fotballkamp på ett helt år:smokin:

EvoMan
12-16-2008, 16:04
er veldig synd de trekker seg, de har vært med lenge og er store, Petter har mange år igjen å kjøre bil..

får håpe noe positivt kommer ut av dette da, at det kommer flere fabriksteam tilbake med billigere biler så de kna konkurer på like vilkår, de nye bilene som skal overta etter WRC klassen er fortsatt biler med turbo og 4hjulstrekk som går ganske så godt..blir mere morro om det blir mange flere team en det har vært de siste åra...

MM, rus er det overalt, veldig få rundt meg som ruser seg , være seg alkohol eller noe annet heldigvis, godt å være i idrettsmiljø og det er de/vi som vil savne de store teamene i rally.....

var bare et svar

EvoMan
12-16-2008, 16:04
god jul til deg og dine også MM

Vier
12-16-2008, 16:38
Who cares....

Ja hvem skulle vel tro det, men her er jeg faktisk enig med deg Mad Max. At Subaru trekker seg betyr ikke stort for meg heller. Det har jo bare vært sutring...

Mikael
12-16-2008, 16:46
Og, petter solberg er ikke hvem han engang var.
Gutten må satse mer skal han holde tritt :smile:
Det hjelper ikke å bare klage på bilen, og dekkvalg i hvert løp :shaking:

Mad Max
12-16-2008, 16:51
Og, petter solberg er ikke hvem han engang var.
Gutten må satse mer skal han holde tritt :smile:
Det hjelper ikke å bare klage på bilen, og dekkvalg i hvert løp :shaking:

Er egentlig ikke så glad i den gutten selv men fruen og jeg var på gatebil i vikingeskipet her i forrige måned og jeg syntes begge brødrene showet veldig bra, det skal di ha..

Mikael
12-16-2008, 16:52
Ja, jøss, showing kan de, rallycross kan de også :wink_animate:

Men i Rally-VM synes jeg Petter har mista litt av farten han hadde før..

Tom K
12-16-2008, 17:28
Nå skal vi også huske at Petter IKKE vant VM da, han lå an til tredjeplass men klatret opp da 2 stk ikke kunne fullføre, tviler på at han hadde vunnet ellers

SilverFox
12-16-2008, 17:36
petter har jo flere talenter han kan falle tilbake på hvis han skulle falle helt av rallysirkuset.. Engelsk lærer mon tro:jester: han er jo dreven i å prate engelskThefinger

Tommy
12-16-2008, 17:39
Nå skal vi også huske at Petter IKKE vant VM da, han lå an til tredjeplass men klatret opp da 2 stk ikke kunne fullføre, tviler på at han hadde vunnet ellers

Dette stemmer vel ikke helt, såvidt jeg husker ledet Petter hele det året han vant... men det var jevnt...

Nå er det ihvertfall offisielt... Subaru satser ikke videre i WRC... stort tap...

Tom K
12-16-2008, 18:24
får håpe de mindre klassene får litt mere PR nå da

Geared
12-16-2008, 19:17
En jeg synes er spennende å følge med på er unge Mads Østberg, og han skal kjøre til neste år. Blir gøy å se han kjøre Rally Norway og Rally Finland, Loeb skal få litt å slite med der.

Petter har mistet gløden sin virker det som, er bare klaging på'n jo. Arbeidsledig blir han nok ikke. Østberg har jo allerede gått ut med at Petter er velkommen i han sitt team. Men er Petter lur, så tar han ett friår, bruker tiden på å teste ut bilen til 2010 sessongen med det nye reglemanget.

extremetoy
01-24-2009, 16:22
http://www.tv2underholdning.no/article2525019.ece

extremetoy
01-26-2009, 12:18
Det ble Citroën på petter i år..

http://www.vg.no/sport/motor/artikkel.php?artid=546563