PDA

View Full Version : Hvor går grensen for ufin oppførsel ?

Tom K
12-17-2008, 17:15
Det har i den senere tid vært noe tråder her på forumet hvor det har vært en del krangel, eller la oss heller kalle det litt usaklig diskusjon :grinpimp:
hvor går grensen for hva man kan tillate seg på et åpent forum som dette ? vi bør jo også tenke på at mulige sponsorer og fremtidige offroadere er her inne og leser å da er det jo dumt å fremstå som en gjeng med bråkebøtter og surrehuer, jeg vet at Tommy er imot å slette innlegg og å utestenge folk, å der er jeg enig med Tommy, slik krangel , sorry...... slike diskusjoner på nett stikker sjelden særlig dypt så den du er sur på den ene dagen kan du kanskje hjelpe med noe en annen dag, bør vi lese gjennom innleggen våre to ganger før vi trykker på "send" knappen ? (jada meg inkludert) eller bør det være strengere regler for å poste sånn at innleg som ikke har noe i tråden å gjøre blir slettet ?

hva synes dere ?

FSJFrank
12-17-2008, 18:07
Greit å slette innlegg som ikke har noe i tråd å gjøre, bare det er enighet om hvem som skal være dommer over hva som er relevant og ikke :-)

Vier
12-17-2008, 19:17
Jeg er generelt mot sletting, og mener at tåpelige innlegg taler for seg selv.

Tom K
12-17-2008, 19:21
Hva med kommentarer på kjøp og salg, som f eks ....hadde jeg hatt penger så hadde jeg kjøpt den eller det var dyrt, har sett de billigere på finn ?

Palle
12-17-2008, 19:23
Det har i den senere tid vært noe tråder her på forumet hvor det har vært en del krangel, eller la oss heller kalle det litt usaklig diskusjon
hvor går grensen for hva man kan tillate seg på et åpent forum som dette ? vi bør jo også tenke på at mulige sponsorer og fremtidige offroadere er her inne og leser å da er det jo dumt å fremstå som en gjeng med bråkebøtter og surrehuer, jeg vet at Tommy er imot å slette innlegg og å utestenge folk, å der er jeg enig med Tommy, slik krangel , sorry...... slike diskusjoner på nett stikker sjelden særlig dypt så den du er sur på den ene dagen kan du kanskje hjelpe med noe en annen dag, bør vi lese gjennom innleggen våre to ganger før vi trykker på "send" knappen ? (jada meg inkludert) eller bør det være strengere regler for å poste sånn at innleg som ikke har noe i tråden å gjøre blir slettet ?

hva synes dere ?
Det er meget svært, og en hårfin balance, at få dette til at lykkedes uden, at nogen bliver trådt over tæerne, ens egen dømmekraft har det jo af og til med, at ændre sig lidt, især hvis problemet rykker sig i retning en selv:innocent:

Vil også gerne opfordre til/prøve på, at stramme lidt op i tonefaldet, for det er fuldstændig korrekt, at ingen kan være tjent med mudder/søppel kastning, i offentlig forum, dette bør efter min mening foregå på PM! (hvis det er strengt nødvendigt)

Greit å slette innlegg som ikke har noe i tråd å gjøre, bare det er enighet om hvem som skal være dommer over hva som er relevant og ikke :-)

Denne del er vel i forvejen en opgave for de valgte moderatorer?

Vier
12-17-2008, 19:24
Hva med kommentarer på kjøp og salg, som f eks ....hadde jeg hatt penger så hadde jeg kjøpt den eller det var dyrt, har sett de billigere på finn ?

Da synes jeg trådstarter skal sende en pm til moderator og be ham/henne slette innlegg de ikke ønsker. Annonser er litt annerledes enn vanlige tråder sånn sett.

Mikael
12-17-2008, 20:15
Man har litt lett for en smule "tøff" over internett, men jeg trodde at de fleste på et forum som dette er såpass voksen og veldannede at de skal holde seg sånn noenlunde på matta, hehe.
Nå er det jo også litt lett for å bli både misforstått og forstå feil når man skriver.

På et par andre forum jeg har vært på, har jeg sett at det er en slags "Rapporter" knapp under hvert innlegg.
Dvs. at hvem som helst kan rapportere ett innlegg, hvis de mener det er upassende.

Tom K
12-17-2008, 20:42
ja det er fort gjort at det blir feil hvis man formulerer seg litt feil :grinpimp:

Mtorg
01-03-2009, 23:21
ja det er fort gjort at det blir feil hvis man formulerer seg litt feil
Jommen meg retti du! Vel nå har jeg tittet litt på profilen din og det er få her på pirate som har så mange off topik start tråder som deg.
Jeg som i min helhet ikke finnes interessert i trial, annet en at hele familien min og omgangsskretsen min er med på dette, så må jeg jo glimte innom med mitt blide åsyn.
Joda jeg har en liten mening og ytre i denne tråden din om hvordan man burde føre nettetikk. Jeg har rellativt lang erfaring, på mangt et fora og har ytret meninger på det ene og andre viset. Å jammen santen så vidt jeg vet så er det ytringsfrihet i dette landet. Joda jeg er på Max Manus sitt parti. Vi sier det vil vil og så får du svi til slutt. Det er sånn det går med nasi jævlene!
Er fortsatt opptatt av at den som ler sist ler best, men om du fortsatt kommer til å anmelde mennesker her på forumet, så kan det kanskje bli ukomfortabelt etter en stund
Hilsen den som liker å trene hund, fremfor å banke jaktbikja si bak låven
Synes kanskje at du skulle høre med ytringspersonene personlig før du går til personangrep og anmeldelser neste gang her på forumet!

MVH
Monica Torgersen
Skuggevik
4900 Tvedestrand
91559012

Bergum
01-04-2009, 01:26
hvor går grensen for hva man kan tillate seg på et åpent forum som dette ?

Moderatorene tar gjevnlig opp tråder til vurdering, der andre moderatorer sier sitt, før moderator for den enkelte kategorien tar en avgjørelse.
Det skal MYE til før noe slettes, og føler du at tråden "din" har blitt ødelagt, er det bare å sende en PM til en moderator, så vil det bli tatt opp. DOG, ikke nødvendigvis at noe blir endret, men det vil bli diskutert.

Vi har stor takhøyde her, men vi har og planke og kjølhaling.....

Tom K
01-17-2009, 21:06
Jommen meg retti du! Vel nå har jeg tittet litt på profilen din og det er få her på pirate som har så mange off topik start tråder som deg.
Jeg som i min helhet ikke finnes interessert i trial, annet en at hele familien min og omgangsskretsen min er med på dette, så må jeg jo glimte innom med mitt blide åsyn.
Joda jeg har en liten mening og ytre i denne tråden din om hvordan man burde føre nettetikk. Jeg har rellativt lang erfaring, på mangt et fora og har ytret meninger på det ene og andre viset. Å jammen santen så vidt jeg vet så er det ytringsfrihet i dette landet. Joda jeg er på Max Manus sitt parti. Vi sier det vil vil og så får du svi til slutt. Det er sånn det går med nasi jævlene!
Er fortsatt opptatt av at den som ler sist ler best, men om du fortsatt kommer til å anmelde mennesker her på forumet, så kan det kanskje bli ukomfortabelt etter en stund
Hilsen den som liker å trene hund, fremfor å banke jaktbikja si bak låven
Synes kanskje at du skulle høre med ytringspersonene personlig før du går til personangrep og anmeldelser neste gang her på forumet!

MVH
Monica Torgersen
Skuggevik
4900 Tvedestrand
91559012

Hehe, her er det absolutt ingen som har annmeldt noen så her er du helt på jordet, å du som måtte be om at innleggene dine ble slettet har jeg ingen respekt for, kan du ikke stå for uttalelsene dine så bør du kanskje holde munn :wink_animate:

Chevy-LPG
01-24-2009, 16:01
Tja... var det ikke dette som skulle kjennetegne pirate4x4 da? ref kunngjøringer i andre forum?

Fri takhøyde, under åpen himmel.... ingen sletting, ingen utestengelser.....ingen kommuniststyre....egentlig rart at man trenger moderatorer her....

Ove
01-24-2009, 16:54
....egentlig rart at man trenger moderatorer her....

Egentlig , men vi kjente Tommy såpass godt at vi sutra oss til en tittel .

Alle andre forum hadde jo det .......

Bergum
01-25-2009, 10:26
Egentlig , men vi kjente Tommy såpass godt at vi sutra oss til en tittel .

Plutselig ble kinnene en tanke rødere.... :smokin: Thefinger

Mtorg
01-26-2009, 19:18
hadde også vært gøy å hørt kennelklubbens mening om dine uttalelser.
_____
Dette er sitat fra tråden jeg refererer til. Jeg fikk etter få dager brev fra norsk kennel klubb og utskrift av hele tråden i posten, med beskjed om å forklare meg. Jeg vet ikke hvem som har raportert meg inn og om det ikke var deg Tom K, så beklager jeg beskyldningen. Men med dette sitatet var det nærliggende å legge skylda på en bestemt her...
Jeg svarte på brevet og skrev min versjon av herligheta, det holdt til å slippe utestengelse og ble greit godtat. Dette var grunnen til at jeg ønsket tråden slettet.
Men duverden helt ærlig, så trodde jeg virkelig ikke at noen værbalt formede setninger skulle være så til de grader provoserende, at noen fikk behov for å anmelde meg.
Nå er det heldigvis både ytringsfrihet i landet, i tilleg til at det er langt fra ord til handling, men det er visst vanskelig å forstå for noen.
Så stå på, det gikk greit med meg, men det er sant som det er skrevet; Det trengs ikke moderatorer for denne biten av forumet.
Det kan også godt være at det ikke er noen innvolverte som har annmeldt, men bare noen som dumpet over tråden og fikk brennende lyst til å få meg ekskludert.
Jeg var tydlig over takhøyden og oppå pipa et sted. Takhøyden finnes, det er det ingen tvil om, moderatorer eller ei :smile:

Chri-ha
01-26-2009, 20:30
jeg har heller ikke rapportert noe. bare så det er sagt:smile:

Greit å være uenige å diskutere litt, men er litt drøyt å risikere å ødelegge hobbyen til folk man aldri har møtt.

Lasse suzicán
01-26-2009, 22:59
Tja... var det ikke dette som skulle kjennetegne pirate4x4 da? ref kunngjøringer i andre forum?

Fri takhøyde, under åpen himmel.... ingen sletting, ingen utestengelser.....ingen kommuniststyre....egentlig rart at man trenger moderatorer her....
Det är fri takhöjd här... Men ibland behöver trådar flyttas, skribenter önskar få sina inlägg raderade, inlägg har blivit gamla och inaktuella eller det skrivs rena lagvidrigheter här och då går vi in och "snyggar till" lite. Inget konstigt med det...
+ att vi hjälper medlemmarna när dom har problem med forumet och dess funktioner...

Kaare
01-26-2009, 23:02
Ryddegutter m.a.o. :smile:

Kaare
01-26-2009, 23:03
...og jenter!!!

linda marie
01-27-2009, 10:31
At noen går så langt at de faktisk anmelder (til nkk i dette tilfellet) pga utsagn sagt i et debattforum sier mer om den som anmelder enn den som blir anmeldt. Utrolig tåpelig gjort! Sier litt om tankegangen til den personen. Fortjener å bli hentet av menn i hvite frakker...

Zuki
01-27-2009, 13:16
Fortjener å bli hentet av menn i hvite frakker...

Tannleger? :grinpimp:

linda marie
01-27-2009, 13:59
Tannleger? :grinpimp:

Vel, for meg er det værre enn noe annet! *grøss*

Chevy-Sheriff
01-27-2009, 14:44
34811