PDA

View Full Version : Bremser(hw) fra 89 på 90-mod?

Rocker
12-25-2008, 15:34
Passer bremse-delene(klosser framme og tromler,hw og bånd bak)fra en 89 limited på mitt understell som er 90-mod?
Delene er nye og kjøpt fra Quadratec U.S

Grunnen til at jeg spør, er at på noen deler står det at bremsedeler passer 86-89, mens på annen lik del, står det f.eks. 88-94...
Litt forvirrende det der:eyemouth:

sivrt
12-25-2008, 19:26
Du må sjekke hvilken str du har på tromlene. Er 10" tromler på de gamle akslene uten C-clip og 9" på de nyere. Skillet går et sted rundt der du holder på nå..

Rocker
12-25-2008, 20:04
Ja seff...det glemte jeg i farta:shaking:

Holder det å ta av hjulet og måle tverrsnitt utenpå trommelen?

Klossene framme er kanskje bolt on?

HKAKH
12-26-2008, 23:13
Trenger nødvendigvis ikke ta av dekket heller er ganske tydelig forskjell på de, nyere (små) er glatte uten riller utvendig, gammle typen (store har riller på utsiden).
Trodde skille på dette gikk i 91.
Ellers er det minimalt med forskjeller på bremser på D30/35

Rocker
12-27-2008, 13:46
Da har jeg 9", for tromlene var av den glatte sorten :smokin:

Amund
12-27-2008, 15:49
Det er forskjell på klossene også, det er enten mellom 89 og 90 eller 90 og 91, jeg blir aldri helt klok på det. De er hvertfall ca 5mm kortere på de gamle, veldig vanskelig å se forskjell, sjekk nøye.

Rocker
12-27-2008, 16:18
Det også ja....
Hvordan i alle dager finner man ut av DET da:shaking:
Jaggu ikke bare bare dette her.

Saken er, at jeg hadde tenkt å kjøpe et "overhaul-kit" fra Quadratec.
Der går det visst et skille på 89-90.
Se HER (http://www.quadratec.com/products/product_search.php?cv=1000&cn=Jeep+Brake+Overhaul+Kits&c=162&pg=1)

Men ut fra mye av det andre som står på bremse.sidene til Quadratec, blir jeg svært usikker på hva som går om hverandre...
Er en på Finn som skal selge et slikt sett inkl. klosser framme...billig, så er derfor jeg lurer også...

Hva bør jeg gjøre her?
Har BGnor noe liknende, som ikke koster halve pensjonen min?:eyemouth:

Amund
12-27-2008, 17:47
Det også ja....
Hvordan i alle dager finner man ut av DET da:shaking:
Jaggu ikke bare bare dette her.

Saken er, at jeg hadde tenkt å kjøpe et "overhaul-kit" fra Quadratec.
Der går det visst et skille på 89-90.
Se HER (http://www.quadratec.com/products/product_search.php?cv=1000&cn=Jeep+Brake+Overhaul+Kits&c=162&pg=1)

Men ut fra mye av det andre som står på bremse.sidene til Quadratec, blir jeg svært usikker på hva som går om hverandre...
Er en på Finn som skal selge et slikt sett inkl. klosser framme...billig, så er derfor jeg lurer også...

Hva bør jeg gjøre her?
Har BGnor noe liknende, som ikke koster halve pensjonen min?:eyemouth:

BG Nor skaffer, langt i fra halve pensjonen men litt dyrere enn Quadratech vil jeg tro det blir dessverre.

Rocker
12-27-2008, 18:58
Sender deg en "jobb-mail" jeg Amund, så får jeg samla dele-prisene på en plass...:smokin:

Amund
12-27-2008, 20:21
Sender deg en "jobb-mail" jeg Amund, så får jeg samla dele-prisene på en plass...:smokin:

Alt i orden, men jeg er ikke på jobb igjen før 12. januar. Hvis det haster mer så ta kontakt med noen av kollegene mine... evt. send meg en PM så skal jeg se hva jeg kan finne ut av priser.

Rocker
12-27-2008, 22:58
Neida...ikke noe stress med det :)
Mail`en ligger å venter på deg den:smokin: