PDA

View Full Version : Discovery 3

Kaare
12-26-2008, 22:32
Noen her inne som har erfaring med Discovery 3?

Pluss, feil, offroadegenskaper, forhandleres serviceinnstilling, annet?
Er veldig fasinert av denne Discoen. Den har vært alt for dyr (for meg) tidligere, men ser på finn.no nå at prisene har stupt og at man kan få seg en 2005-06 til pris det går an å leve med.

knixen
12-27-2008, 03:58
det skal faktisk være lite feil på disse! Spør på nlrk.no...

Botters
12-28-2008, 19:36
Noen her inne som har erfaring med Discovery 3?

Pluss, feil, offroadegenskaper, forhandleres serviceinnstilling, annet?
Er veldig fasinert av denne Discoen. Den har vært alt for dyr (for meg) tidligere, men ser på finn.no nå at prisene har stupt og at man kan få seg en 2005-06 til pris det går an å leve med.

Har en 2005 mod selv som jeg er kjempefornøyd med. Har vært lite feil med min. Har hatt litt problem med at luftfjæringen siger når den står parkert over flere dager.
Har lagt min ut på finn (15884587) for salg da jeg ikke har bruk for så stor bil lenger.

Service instillingen kan variere fra forhandler til forhandler. Men det er vel likt uansett hvilket merke man velger.

Kaare
12-28-2008, 21:51
Når luftfjæringen siger på denne måten. Er det noe som "fikser seg selv", eller må den inn på verksted?

Botters
12-29-2008, 18:12
For min sin del så ble kompressor byttet. Men ser at mange andre Discovery 3 som har samme syken. Er egentlig ikke noe problem og det ser bae rått ut når den sitter så lavt når den er parkert. Den reiser seg opp igjen med en gang når den startes opp.

Kaare
12-29-2008, 20:41
For min sin del så ble kompressor byttet. Men ser at mange andre Discovery 3 som har samme syken. Er egentlig ikke noe problem og det ser bae rått ut når den sitter så lavt når den er parkert. Den reiser seg opp igjen med en gang når den startes opp.

Jepp, men ikke enig i at det ser rått ut når den sitter lavt Thefinger

Har en kompis som er troen Disco fan og som jobbet som LR selger noen år. Han hadde denne med hjem hit som demo/-firmabil. HSE 7-seter... Var så dyr og fin at jeg ikke ville prøve den en gang da. Men nå? Nå er jeg med!

Var innom Bilia på Økern og fikk en demo. Var først og fremst ute etter å se en 7-seter med alle seter nedfellt for å se om den kunne fungere som både familie- og arbeids-/varebil. Absolutt! Med alle seter nedfelt var varerommet dønn flatt. Enkelt var det også.
Ulempen med Patrol i denne settingen er at varerommet langt fra blir flatt = mye mindre plass