PDA

View Full Version : Karosseribytte!!!

Oddimann
04-30-2007, 20:46
Jeg holder på og skal restaurere K-5en min,og den har fra før en veldig stygg skade på venstre bakskjerm,så den må skiftes ut.Og bilen ellers er i dårlig forfatning når det gjelder slitasjedeler.Men ang.rust,så er den meget bra. 1-2 dagers sveising.Så jeg lurte på følgende:hvis jeg kjøper en K-5 i Sverige (har jo sett en del fine der) kan jeg bare byttekarosseri uten å få problemer med BT? jeg må jo spørre de først,men er det noen her som har gjort det?Vet jeg kan risikere å få ett som ser fint ut,men er fullt i rust innv ol. Men fristelsen er jo stor når man ser en i Sverige som koster ca 30000,-,kan få de billigere og.Ser bra ut,bensiner ,fine hjul/felger + anna stesj og ++ Hadde jo vert herligt og bare fått hele sulamitten over på en norsk ramme.Skal man restaurere en bil,så koster det jo flesk.Men hva sier BT? Kommer denne import loven inn i bilde? at jeg må betale en hel "haug" med penger i toll (og Tull) eller kan jeg bare ta den inn som delebil?Tror jeg har lest at du skal få karosseri bytte godkjent osv og inn i vognkortet,men er det noe mer??

Knut G
05-01-2007, 09:51
Det er gjort flere ganger. Hør med Gråtass (Asbjørn Johansen) i ACCN, carclub2@amcar.no , og hils fra eksiltrønder'n Knut i Skien ;)
Han har tilgang til papirer.

jan terje
05-01-2007, 10:02
Det skal være en forholdsvis enkel operasjon.
Du kontakter Biltilsyn og søker om karrosseri bytte. De godkjenner opperasjonen og blomber din ramme. Den andre bilen kan du ta inn som deler (kun moms, selv om det er en komplett bil), så er det bare å bytte karrosseri.
OBS!! Bytt kun karrosseri. Vent med å bytte motor driverk, da vil det regnes som OPPBYGGING og med føre andre regler, da avgifter!!!
Etter bytte, skal bilen vises, du kan da søke om bytte av ramme, da blombes det nye karrosseriet og du kan ta ramme fra delebilen. Etter det har du den svenske bilen på din gamle identitet. Mye arbeid, men helt etter boken.
Lykke til.

Oddimann
05-01-2007, 12:43
Da er det bare momsen jeg trenger å bekymre meg over.Men det med å vente med motor og drivverk,likte jeg heller dårligt.Jeg har jo tatt ut motor 6,2,og hele drivverket og skal sette inn nytt,bensiner.Dette håpet jeg at jeg skulle kunne ta fra en eventuell delebil fra svenskene.Jeg har en 454 på gang,har ikke fått det godkjent enda,men håper.Men vet de på BT om jeg har en svensk eller norsk motor og gear da?? Så hvis jeg kjøper en norsk delebil,da slipper jeg en eventuel avgift når det er oppbygging?