PDA

View Full Version : sj 410 forgasser

banjin
05-01-2007, 00:28
hei.
hvilket alternativ har man til forgasser på 410. har en 86 mod 410 pickup.

banjin

Vidar
05-02-2007, 19:59
Har hørt og sett SU forgasser fra Mini brukt, eller er det kanskje muligheter for Volvo forgasser, men de blir litt rike.

Tror nok en SU 1 3/4 fra mini er fin, husker ikke hvor sensitive de er på forvarming. Den originale er svært fintfølende for kald luft.

banjin
05-02-2007, 23:58
takker for svar.
så annen plass torr det var du som har sagt at det disse motorene trives best med er godt luftfilter og riktig eksos.
og hørte noen sa at d forgassera som er på disse er relativt gode.
har i allefall fått udnersøgt litt mere på min og tror jeg heller går får annen eksos og luftfilter. og heller beholder den gasser som er enda.

banjin

Holten
05-03-2007, 01:13
Er det ikke noen som bruker Mitsubitshi Galant også da? Syns å huske det!

banjin
05-03-2007, 01:28
er vel ikke på suzuki 410 men på 413 det vis jeg ikke tar helt feil. eller?

Vidar
05-03-2007, 08:45
Stemmer det ja, forgasserne er fine de, de må ha mye varm luft på vinteren. Puss heller litt i innsuget, porte. Samt kjøp 2" eksos, det gjorde stor forskjell på min Lj80 med F10a motor. Grenrør er nok den andre oppgraderingen som gir mest hk økning.

Ellers kan jeg nevne at det å ta av reservehjulet sammen med den tunge bøylen ga min bil mer fart i bakkene, mindre vekt :)

Når jeg er ute som dette, da går det fort :)

Vidar
05-03-2007, 08:50
http://i170.photobucket.com/albums/u259/vidartoge/ljuten2.jpghttp://i170.photobucket.com/albums/u259/vidartoge/ljuten2.jpg

sven
05-03-2007, 15:33
Det finnes et problem på alle forgassere som gjør at bilen jager, og generelt går dårlig og dyrt. OG SOM IKKE ER NOEN UNNTAK PÅ 410

det er om foten på gasseren i gjennomføringen til akselen til gasspjeldet blir slitt... da vil gasseren trekke falsk luft der... dette er et velkjent problem på gamle biler....

bytta selv ut tre forskjellige gassere på min 410, der alle hadde det problemet...

men 410 gasseren leveres så langt jeg vet framdeles fabrikkny hos suzuki og koster ca 3500 kroner... det ble løsningen på mitt problem. ble og en helt annen motor å kjøre med.

banjin
05-03-2007, 19:47
mitt problem er vel helst at jeg syns den går veeeldig dårlig i oppover bakke. fikk vel kun 45 oppover en ganske slapp lang bakke. den ville liksom ikke mere. men greit nok når eg kom på sletta da marsja den ganske greit opp til 90.går litt ujevnt når den blir varm men det er lite merkbart. høres/merkes best når den står og går på tomgang.motor ellers går veldig fint.
det som er at jeg ikke kan huske at den 410 jeg hadde tidligere gikk så dårlig i oppoverbakke i det hele tatt enda den forrige eg hadde hadde store dekk.
skulle vel kanskje fått justert ventiler og rensa gasser og fått nytt luftfilter på den.

banjin