PDA

View Full Version : Hjelp til YJ Bladfjør kit

Monster Teddy
01-04-2009, 20:28
Har sittet og lest flere tråder om YJ og det virker mer og mer praktisk.
Men kommer alltid noen spørsmål når man ikke har fullt så peiling på dette.

*er YJ fjærer mykere en hilux, er dem like sterke?
*zuki fjør er 2" bred og YJ 2.5" er det noe stress med fram akslingen? tenkte på disse u boltene.
* Jeg har SPOA, blir det for mye belastning eller vil det fungere?
* Hva ligger pris på YJ fjører, hvor får man kjøpt til en grei penge forhandler?

Har handlet MYE hos Sean på lowrangeoffroad. kjempe fornøyd service
han selger 2 typer av YJ kittet:
SKY Trail Tough.
SKY er mye billigere men ikke alltid presist arbeid.
Trail Tough dyrere har ingen erfaring med produkt der i fra.
Hvilken anbefaler derre?

ShuDuck
01-04-2009, 20:46
*er YJ fjærer mykere en hilux, er dem like sterke?

Ja, styrkemessig så vet jeg ikke forskjell, men under en zuki holder de uansett

*zuki fjør er 2" bred og YJ 2.5" er det noe stress med fram akslingen? tenkte på disse u boltene.

Du trenger nye uboltplater som er bredere og lengre ubolter da fjærene er tykkere

* Jeg har SPOA, blir det for mye belastning eller vil det fungere?

Det vil fungere, men du burde ha antiwrap bar som hindrer akslingen å dreie pinjongen opp. det vil ødelegge fjærene og muligens ta kryss på mellomakslingen.(axle wrap)

Det er fjærpakker med 4 blad og med 5 blad som er orginalt. de fleste har de tykkeste bak for å forhindre axle wrap

* Hva ligger pris på YJ fjører, hvor får man kjøpt til en grei penge forhandler?

Du kan få kjøpt brukte orginalfjærer til en OK penge om du kommer over noen som har heisa sin YJ.. ellers får en vel erstatningsfjæer til en grei pris også.. skal en ha f.eks OME så er det nok best å kjøpe en plass der man ikke får med TUV da dette drar opp prisen drastisk

Jeg ville ha gått for TT sitt sett, alltid kvalitet og godt tilpasset.. men når det er sagt så vil begge settene kreve en del tilpassing på en SJ, så det blir nok hipp som happ slikt sett. men selv så liker jeg designen og løsningene bedre på TT sitt sett

YJ spoa med TT kit er veeeldig gromt :beer:

http://i30.photobucket.com/albums/c335/1hybridzuk/IMGP0231.jpg

Monster Teddy
01-04-2009, 20:56
Takker for svar Shu :) vist det er noen som har flere bilder av zuki med YJ så last dem opp :) YJ er gromt :)

Da har jeg fått meg Pro comp YJ fjører 2.5" lift. kommer bilde senere når dem er på :)