PDA

View Full Version : Co-driver regler

Blesvik
05-01-2007, 17:32
Det har tydligvis skjedd regelendringer som jeg ikke har fått med meg, men jeg lurer på hvorfor f.eks. Tommy's faste co-driver også kan være co-driver for Maylinn i Tommy's bil?
Som på søndag da Maylinn hadde tidlig startnummer vil jo Tommy ha stor nytte av at co-driveren hans har prøvd seksjonen på forhånd i samme bilen!

Bør dette være tillatt?

extremetoy
05-01-2007, 18:44
Konkurransen avholdes i samsvar med NSR, NBF’s Biltrialreglement, Cupreglement og tilleggsregler.
Merk - Det er i sørlandscupen tillatt å delta som både fører og co-driver i samme bil og/eller klasse.

fant dette under regler til sørlands cupen! Men blir feigt dette ja..

Ove
05-01-2007, 18:49
Du vet Pål , hadde du bare vært tilstede på forrige møte ........ Thefinger

Tore Hansen
05-01-2007, 18:59
man har vel ikke akkurat stor nytte av at det sitter en i bilen for andre gang i en seksjon.. co-drivere gjør en god jobb,det er ikke det,men det er da fremdeles sjåføren som kjører,(dessverre)Thefinger Thefinger Thefinger

Blesvik
05-01-2007, 19:17
Det finnes jo co-drivere som styrer bakhjula...

Tommy
05-01-2007, 19:51
Det finnes jo co-drivere som styrer bakhjula...

Det har jeg ikke hørt noen gjøre i Norge...
Jeg må si at sist kjørte Jeg med startnummer 1 og maylinn 3, jeg har stor nytte av Finn i bilen, men jeg har mye større nytte av å se andre kjøre foran meg enn at Finn hbar sittet på tidligere..

Tommy
05-01-2007, 19:57
Vær også klar over at dette er i følge Eurotrial regelverket, og at dette er viktig for Juniorene, at Codriver og fører kan bytte plass.. og siden det er tillatt så ble det på sist medlemsmøte vedtatt at man da kunne være codriver i 2 ganger i samme klasse....

Blesvik
05-01-2007, 20:10
Det har jeg ikke hørt noen gjøre i Norge...
Ble kjørt slik sist helg, men det er vel også tillatt i norge.

Tommy
05-01-2007, 20:23
Jepp det står ikke noe i reglene om dette, men hver bruker det da??

Ingvar
05-01-2007, 21:59
skal ikke si for sikkert, men tror co-driveren til Weng styrer bakhjula?

Øystein
05-01-2007, 22:48
Vær også klar over at dette er i følge Eurotrial regelverket, og at dette er viktig for Juniorene, at Codriver og fører kan bytte plass.. og siden det er tillatt så ble det på sist medlemsmøte vedtatt at man da kunne være codriver i 2 ganger i samme klasse....

Kan ikke "store" førere og codriverer bytte plass i samme løp, i samme bil?
Alså slik at man kan kjøre to runder med samme bil?

Tommy
05-01-2007, 22:50
Kan ikke "store" førere og codriverer bytte plass i samme løp, i samme bil?
Alså slik at man kan kjøre to runder med samme bil?

ikke i norgescup, det kan heller ikke juniorer... dette gjelder kun i sørlandscup