PDA

View Full Version : motering av vinsj

omliane
01-08-2009, 21:03
ja... da var jeg i gang :smokin:

fikk hjelp av Trond idag til å lage feste foran... blei veldig bra egentlig... lagde den sånn at den er skrudd fast i slepekrokene på begge sider foran...
Skal legge opp strøm i morgen tenkte jeg, skal også montere et gelebatteri jeg hadde stående hjemme...
Montering av firkant festet bak blir til søndagen...

stefanvp
01-08-2009, 21:44
Se det ja. Det som er gjort ser bra ut, men jeg er skeptisk til den korte avstanden mellom boltene. Jeg ville absolutt fordelt momentet mer utover. Fort gjort å dra det der skeivt tror jeg...

Mikael
01-08-2009, 22:02
Og vaska skiltet litt Thefinger hehe

Ser bra ut, den vinsjen er heftig :wink_animate:

Kenneth
01-08-2009, 22:11
Er enig med deg der Stefan, burde nok vært stiva av litt mere bakover der...

omliane
01-08-2009, 23:19
er ikke så mye mer å skru i der egentlig... men der den er skrudd, så er det veldig solid.... det er der orginale slepekrokene er festet... brukte samme skruehull....

kan ta noen flere bilder av akkurat innfestingen...

stefanvp
01-09-2009, 00:08
Ja jeg tviler ikke på at de boltene sitter godt. Festet på min sitter også mest i tauekrokfestene. Men jeg laga en avlasting bakover langs ramma med lengre vinkeljern.

Uansett så sitter jo bare krybba med den ene bolten, så den ryker sikkert først. Bare litt skeptisk hvis du får litt sidelengs drag. Vridningskreftene rett og slett.

Men kjenner jeg deg rett så ere ikke lenge til du får testa ut akkurat det på flittig. he he Det er jo rom for å tøye grensene litt ekstra nå

omliane
01-09-2009, 14:07
her er noen fler bilder av innfestingen... fikk montert kontakt foran i dag, så nå er den bare å bruke... litt jobb til søndagen, så blir det feste bak også...

ShuDuck
01-09-2009, 18:40
veldig bra :smile:

HAH
01-09-2009, 20:02
Det er vanskelig å bedømme utfra bildene her, men jeg tror også du burde hatt et feste til på hver side litt lenger bak. Er redd det kommer til å vri seg ved hard belastning.

Jeg ville i hvertfall dratt litt forsiktig de første gangene, samtidig som jeg observerte festene NØYE.

omliane
01-09-2009, 20:09
det er jo bare en mulighet til å se om det virker Thefinger

vi får se i morgen... blir vel litt "dugnads kjøring" ThefingerThefinger