PDA

View Full Version : Belter/tracks

Monster Teddy
01-09-2009, 17:15
Hei x-militær folket :)

Jeg tenker litt på et prosjekt ute i det blå, men til det trenger jeg belter.
jeg har litt problem med å finne noen som selger, sikkert en del som gjører det. men helst i Norge. Så om det er mulig å finne noen belte typer som jeg kan løse av til dømes 4 klosser for å korte ned eller forlenge det.
jeg husker ikke hva dem hetter. jeg var bare vogn kommandør hehe

fant et bilde på nett. trur det er fra bv 206 ikke sikker. men disse kan jeg ikke forlenge eller korte ned på.
http://i20.photobucket.com/albums/b205/vampira20/belter.jpg

1911
01-09-2009, 21:02
Det dær e belteagregatet på en BV202:smokin:

SilverFox
01-09-2009, 21:21
Teddy: fryktelig nyskjerrig på hva du pønsker på:smile: lyst å fortelle?Thefinger

Monster Teddy
01-09-2009, 21:38
Det dær e belteagregatet på en BV202:smokin:

har du noe info om beltene. eneste jeg vet er 50cm i bredden, Hardned PVC
men jeg må vite lengden, den er viktig :)

Teddy: fryktelig nyskjerrig på hva du pønsker på:smile: lyst å fortelle?Thefinger

det har med belter å gjør hehe mer sier jeg ikke :roxy:
fordi jeg har bare filosofert en uke på dette, alt i design fasen enda.
samtidig som jeg gjør ferdig Fallout II

Chris
01-10-2009, 23:31
Pon norge har jo til cat gravere
Hymas til kubota
og mener vi kjøper endel fra noe som heter scandinavisk dekkimport som ligger på østre aker vei i oslo. Det er til minigravere osv men de kan enten ha noe annet eller vite om hvertfall

Chris
01-11-2009, 14:53
viking mjøndalen (trelleborg) og camoplast er produsenter av belter begge produserer hvertfall til bv 206 og camoplast leverer til mye annet rart

Tom K
01-11-2009, 15:09
Du får belter til Bobcat som du kan korte inn eller forleneg så mye du vil, vi hadde slike på minerydderen jeg kjørte, kan fåes både i pvc og stål, disse ble lagt utenpå de originale gummihjula, du trenger altså ikke noe sprocket hjul :wink_animate:

Tom K
01-11-2009, 15:15
...

Monster Teddy
01-11-2009, 18:45
kjempe greier :)
jeg må nok ha sprocket, vist det skal funke til prosjektet mitt. Men dette ser lovenes ut! takker for helpa :D

Wikingen
01-13-2009, 00:45
Du kan sikkert bruke deler fra M29 Weasel (http://en.wikipedia.org/wiki/M29_Weasel) .
Disse er enkle å korte inn, og fåes både i originalt stål, eller ettermarkeds stål/gummi fra England.
Hør med gutta på HMKF-forumet.

Ellers er vel WEE-gruppen på Vestlandet de som tar inn "mest til flest" når det gjelder belter. www.wee.no

Mvh

Terje J
01-14-2009, 23:05
Du kan sikkert bruke deler fra M29 Weasel (http://en.wikipedia.org/wiki/M29_Weasel) .
Disse er enkle å korte inn, og fåes både i originalt stål, eller ettermarkeds stål/gummi fra England.
Hør med gutta på HMKF-forumet.

Ellers er vel WEE-gruppen på Vestlandet de som tar inn "mest til flest" når det gjelder belter. www.wee.no

Mvh

Stålbelter til weasel består av belteplater naglet fast til gummi vulket på 4-5 "heldragne" stålwirer. BV202 belter er lagd på samme prisipppet.
Vanskelig å få de til å holde hvis en deler ett belte, har prøvd med div metoder med skjøting når ett belte røyk. Kjenner ikke til ettermarkeds fra England, men såi ett forum at i Nederland var det ett eller annet firma som kunne lage noe Kostet da ca 90000.-nkr for 4 stk ytterdeler.
Var også ett eller annet verksted her i Norge som lagde noen kjettingløtter og flatjern som ble sveiset på hver belteplate istedet for de ytterste gummi greiene. Disse er enkle å korte inn.
En kompis og jeg hadde 3 stk weaseler. Brukte en til deler og solgte 2stk i 2004.
33958
Den ene Restaurerete vi til orginal. hvis du ser på høyre belte ytterst og innerst så har vi borret ut naglene og byttet gummi som vi tok fra andre kasserte belter.
Jævlig jobb og mye skruer:shaking:
33959

Tom K
01-14-2009, 23:44
Hva er prisen på en slik Weasel ? har alltid hatt sansen for de

Terje J
01-16-2009, 10:42
Hva er prisen på en slik Weasel ? har alltid hatt sansen for de

Er ikke sikker, har sett de med pris fra 15000 til ca 60000.- her i Norge kommer an på stand og hvor mye utstyr det er med. Ett artig leketøy særlig i myr,greide 50-60kmt på bar asfalt, ordentlig leven med stålbelter:grinpimp: