PDA

View Full Version : Brakk en banjobolt på dieselpumpa..

JoJeep
01-09-2009, 21:21
akkurat skiftet simmringen på dieslepumpa på 2.1 dieseln min, og knakk selvsagt banjobolten bak på dieselpumpa. Den der returslangen fra dysene går innom før den fortsetter bak til tanken. Det er snakk om ei bosch ve pumpe. Hvilken funksjon har denne returen? det er bare et bittelite hull på størreste med en knappenål i banjobolten som gir diesel tilbake til pumpa, kan jeg sette inn en vanlig bolt der bare for å prøvestarte skjiten uten å ødelegge noe? Det vil fremdeles være fri flyt tilbake til tanken så vidt jeg ser det.

EKJ
01-10-2009, 12:17
Det bør du nok ikke prøve, overskuddet fra pumpa går også der, samt at det sitter en bakkventil der for at diesel ikke skal renne tilbake til tank hvis jeg ikke husker feil.

Amund
01-10-2009, 12:43
Det er nok ingen tilbakeventil der, på min rant hvertfall dieselen tilbake til tanken når det var lekk i simringen... nå er den bra!

.. og denne gangen er jeg glad for at jeg er lat, jeg gadd nemlig ikke å ta pumpa ut av bilen eller skru av noen dieselrør :D

Kan dessverre ikke svare for hvordan dette funker eksakt... er nok tryggest å skaffe ny banjo og borre/grisepikke ut restene. :question:

JoJeep
01-10-2009, 15:40
.. og denne gangen er jeg glad for at jeg er lat, jeg gadd nemlig ikke å ta pumpa ut av bilen eller skru av noen dieselrør :D

Det skal du være j%vli glad for at du ikke gadd, for maken te skjitjobb har æ aldri vært borti!! Trang og trasig. Tok meg 2 dager å få ut dritn bare for å oppdage at simmringen som var lekk lett kunne vært skiftet med pumpa i bilen!
Renault mæ langt oppi.....

Amund
01-10-2009, 17:53
Det skal du være j%vli glad for at du ikke gadd, for maken te skjitjobb har æ aldri vært borti!! Trang og trasig. Tok meg 2 dager å få ut dritn bare for å oppdage at simmringen som var lekk lett kunne vært skiftet med pumpa i bilen!
Renault mæ langt oppi.....

hihi jeg har brukt over 30 laken på den motoren :shaking:

MEN vil heller skru på denne enn på 2,5 VM.. fire topper.. og støtstenger, grøss

JoJeep
01-10-2009, 23:04
30 laken? Hva har du gjort me den motoren da? Gullbelagte stempel?

Nei ble ingen prøvestart i helgen, skaffer ny bolt på mandagen. Har itj lyst te å ødelegg mer enn nødvendig.