PDA

View Full Version : bilelektriker søkes..

Hilux
01-13-2009, 16:57
Jeg trenger hjelp til å koble opp en VW Passat, 2-liter i en Spider og søker en som kan hjelpe meg med dette..

Betaling blir vi enige om :beer:

Det må skje i Vestby, jeg får ikke fraktet den noe sted som den står nå. Jeg har heller ikke koblingsskjema på motor`n..

extremetoy
01-13-2009, 17:06
Jeg trenger hjelp til å koble opp en VW Passat, 2-liter i en Spider og søker en som kan hjelpe meg med dette..

Det må skje i Vestby, jeg får ikke fraktet den noe sted som den står nå. Jeg har heller ikke koblingsskjema på motor`n..års modell på motoren så kan jeg skaffe skjema.. kobling er vel ikke det stor problemet når man har skjemaet.

Hilux
01-14-2009, 18:46
års modell på motoren så kan jeg skaffe skjema.. kobling er vel ikke det stor problemet når man har skjemaet.

Nei for de som kan det er det nok inget problem.. Men for meg derimot :shaking:

Motor`n er fra en -93 modell og koblingskjema hadde vært helt gull :beer:

Hyper
01-14-2009, 20:48

Det må skje i Vestby, jeg får ikke fraktet den noe sted som den står nå. Jeg har heller ikke koblingsskjema på motor`n..

Næmmen Jonny da du som har spisskompetanse på Ford V6 å greier:grinpimp:
Skulle holdt deg til planen med 4,3L fra Chevy og painless Wiering så hadde det brumma i kjellern nå. Litt breier front og litt annen vri på drivverket menmen:beer:

Hilux
01-14-2009, 21:41
Næmmen Jonny da du som har spisskompetanse på Ford V6 å greier:grinpimp:
Skulle holdt deg til planen med 4,3L fra Chevy og painless Wiering så hadde det brumma i kjellern nå. Litt breier front og litt annen vri på drivverket menmen:beer:

Spisse kompentanser er jo nettopp min greie Jarle, men her var det litt mer kabler og duppeditter enn på en sein 76 Granada :laughing:

Amund
01-14-2009, 22:19
Jeg har en liten finanskrise på kontoen, tar gjerne på meg jobben Jonny :smile: Trenger tips til å finne det skjemaet da... jeg får google litt. :smile:

Amund
01-14-2009, 22:23
Dæven det var lett gitt. Tror jaggu jeg skulle vært ansatt i google jeg:

http://students.washington.edu/kdaniel3/wiring_diagram.pdf

Hilux
01-15-2009, 21:14
Dæven, du er flink du Amund.. Nå står skrivern og spytter ut sider her :beer:

Beklager at jeg ikke har svart før, men jeg har hatt to dager med jobbing fra morgen til seine kvelden :pissed:

Jeg ble oppringt av en kar på formiddagen i dag som har vært mye borti disse motorene, han ba meg om å vente litt med el-biten, for han trodde han kunne gi meg et par "snarveier" på en del småtteri. Men han måtte sjekke litt først..

Etter hva jeg forsto, så går motoren også i et nød/safety-modus hvis det blir gjort feil her og da må den ha diagnosestiller`n i hekken for å nullstilles igjen..

Der var B23`en mye snillere Thefinger

krølle
01-16-2009, 11:12
Det er bare å klaske det sammen Jonny,mye mere spennende.en med el skjema:beer:

Amund
01-16-2009, 13:57
Syns det høres rart ut om den skal gå helt i vranglås om du gjør noe feil en gang. Det er da ikke SÅ moderne dette greiene trudde jeg... Jeephjernene er hvertfall sånn at om du mangler en sensor eller 3, så går den i feilmodus ja, men det betyr bare at den har ferdigprogrammerte instillinger å justere bensin og tenning med, så den går, men ikke helt reint og ikke med full effekt. Ta av batteriklemmene i 10-15 minutter så er alt resatt. MEN jeg har jo ikke peiling på VW da... foreløpig...

Hilux
01-17-2009, 19:40
Det er bare å klaske det sammen Jonny,mye mere spennende.en med el skjema:beer:

Hehe, POFF!!!! :idea: :shaking:

Syns det høres rart ut om den skal gå helt i vranglås om du gjør noe feil en gang. Det er da ikke SÅ moderne dette greiene trudde jeg... Jeephjernene er hvertfall sånn at om du mangler en sensor eller 3, så går den i feilmodus ja, men det betyr bare at den har ferdigprogrammerte instillinger å justere bensin og tenning med, så den går, men ikke helt reint og ikke med full effekt. Ta av batteriklemmene i 10-15 minutter så er alt resatt. MEN jeg har jo ikke peiling på VW da... foreløpig...

Mulig jeg tar feil der Amund, men jeg forsto det som at den måtte resette den med kabel..

Jeg skal se om ikke jeg får ringt han igjen en dag, har bare vært jubaluba med jobbing de siste dagene..

Nitteberg
01-17-2009, 21:09
Jeg har drivet med ledninger i to dager, kjedlig saker, ikke ser man noe særlig resultat heller

Hilux
01-17-2009, 21:38
Jeg har drivet med ledninger i to dager, kjedlig saker, ikke ser man noe særlig resultat heller

Nope, men det skal bli godt å få gjort :beer:

krølle
01-18-2009, 10:52
:idea::idea::idea:Du ordne kaffe og tegning/el.skjema(hvis du absolutt må bruke det) Jeg komme på besøk med liten pakke.Vi drikke kaffe og koble den ledning. Genialt :beer::beer::smokin::smokin:

Hilux
01-19-2009, 06:48
:idea::idea::idea:Du ordne kaffe og tegning/el.skjema(hvis du absolutt må bruke det) Jeg komme på besøk med liten pakke.Vi drikke kaffe og koble den ledning. Genialt :beer::beer::smokin::smokin:

Kanskje det Lars, vil bare avvente litt i tilfelle kompis Reodor finner ut av litt småtteri for oss først..

Og nå har donorbilen snødd helt ned og der henger ledningsnettet fortsatt :shaking:

Mad Max
01-19-2009, 06:56
Og nå har donorbilen snødd helt ned og der henger ledningsnettet fortsatt :shaking:

SKAM DEG!!!