PDA

View Full Version : joakim 14s suki prosjekt

Joakim
01-16-2009, 18:30
he r er bilen onkel kjøpte til meg i juni 2008

Joakim
01-16-2009, 19:05
he r er bilen onkel kjøpte til meg i juni 2008

her er noen nyere bilder

Joakim
01-16-2009, 19:27
her er noen nyere bilder

nyere bilder av sukin min

Tommy
01-16-2009, 20:02
Den var utrolig tøff.. snill onkel du har...
Hvor gammel er du??

Joakim
01-16-2009, 20:07
Den var utrolig tøff.. snill onkel du har...
Hvor gammel er du??

jeg er 14år gammel:)

Tommy
01-16-2009, 20:12
jeg er 14år gammel:)

Imponerende...

Joakim
01-16-2009, 20:22
Imponerende...

Takk!

Terje J
01-16-2009, 20:26
Imponerende...

Det du ser om dagen Tommy er neste generasjon offroadere i KNA Telemark:beer: ungdommen overtar, og vi blir gamle:grinpimp:

Tommy
01-16-2009, 20:28
det er ikke værst... men gamle det blir vi aldri...:smokin::smokin::smokin:

Joakim
01-16-2009, 20:55
det er ikke værst... men gamle det blir vi aldri...:smokin::smokin::smokin:

ja det er ikke lenge til dere får se den på flitti tenker jeg;)

ShuDuck
01-16-2009, 21:15
tøft, var en fin forlenging av fronten. hva er det under panseret? blir spennende å se den på flittig

Joakim
01-16-2009, 21:20
tøft, var en fin forlenging av fronten. hva er det under panseret? blir spennende å se den på flittig

det er en 2,9 liter v6

Joakim
01-16-2009, 21:26

det er en 2,9 liter v6

Tom Stian
01-17-2009, 18:29
Dette ser bra ut detta:wink_animate:
Men det er litt tid til at du kan kjøre da:(

Bergum
01-17-2009, 18:36
VELDIG imponert.
Kan du ta et bilde av veltebøylen bakfra?

Tom Stian
01-17-2009, 18:40
Et spørsmål jeg så at det var seter bak skal de være der:question:

Joakim
01-17-2009, 18:47
Dette ser bra ut detta:wink_animate:
Men det er litt tid til at du kan kjøre da:(

et år:)

Tom Stian
01-17-2009, 18:49
Du er heldig et år før meg:(
hadde du bursdag 9 desember:question:

Joakim
01-17-2009, 18:54
Et spørsmål jeg så at det var seter bak skal de være der:question:

ja, men de skal bare brukes på sitesing turer å sånn. så vi skal ikke bruke de når vi kjører i søla:smile:

Joakim
01-17-2009, 18:54
Du er heldig et år før meg:(
hadde du bursdag 9 desember:question:

ja

Tom Stian
01-17-2009, 18:57
Jeg og så du kan kjøre akkurat et år før meg men reglene er jo forandre så du kjører når du er 15 det gjør jeg og:eyemouth:

Joakim
01-17-2009, 19:00
VELDIG imponert.
Kan du ta et bilde av veltebøylen bakfra?

jeg har noen

Joakim
01-17-2009, 19:01
Jeg og så du kan kjøre akkurat et år før meg men reglene er jo forandre så du kjører når du er 15 det gjør jeg og:eyemouth:

ja jeg vet det;)

Joakim
01-17-2009, 19:04
ja jeg vet det;)

åsen liker du den gamle motoren min a?:smile:

Tom Stian
01-17-2009, 19:08
Vet ikke har ikke starta den ennå, men skal kanskje få b23 etterhvert da:smile:

Men hvordan dekk skal du ha:question:

Joakim
01-17-2009, 19:10
Vet ikke har ikke starta den ennå, men skal kanskje få b23 etterhvert da:smile:

Men hvordan dekk skal du ha:question:

33x14,5 på 10"felg

du?

Tom Stian
01-17-2009, 19:12
Vet ikke ennå.
Får se hva jeg finner.

Joakim
01-17-2009, 19:15
Vet ikke ennå.
Får se hva jeg finner.

det er sikket ikke lenge til det blir en v8 i suzukin min:eyemouth:

Tom Stian
01-17-2009, 19:50
Så bra får deg jeg trenger ikke så stor motor ennå.

Joakim
01-17-2009, 19:53
Så bra får deg jeg trenger ikke så stor motor ennå.

nei jeg skal ha forden i til jeg lærer meg åkjøre. å så skal jeg sete inn en lit tøfere en:smokin:

turboknut
01-17-2009, 20:01
nei jeg skal ha forden i til jeg lærer meg åkjøre. å så skal jeg sete inn en lit tøfere en:smokin:

ska du ha v8 så må du byne å spare penger nå!!!!!!!

Terje J
01-17-2009, 20:04
ska du ha v8 så må du byne å spare penger nå!!!!!!!

Joakim har en rik onkel, bare å bla oppThefinger

turboknut
01-17-2009, 20:08
Joakim har en rik onkel, bare å bla oppThefinger

den onkelen er ikke meg.det er helt sikkert. han har fått v6 av meg,å det får være bra vel

Joakim
01-17-2009, 20:28
den onkelen er ikke meg.det er helt sikkert. han har fått v6 av meg,å det får være bra vel

har ikke du akkurat fåt selt den hilux motoren a?

vegard1
01-17-2009, 21:31

Er det sånn at man kan kjøre biltrial når man er 15 år:question:

Joakim
01-17-2009, 22:00
Er det sånn at man kan kjøre biltrial når man er 15 år:question:

ja

Ove
01-17-2009, 22:39
Nesten riktig ..... det er det året dere fyller 16 som gjelder .

Joakim
01-17-2009, 22:57

jaja

Bergum
01-17-2009, 23:21
jeg har noen

Takk. Dere fortjener skryt for bygget... :-)

martinj
01-18-2009, 00:07
skikkelig stilg. skal tidlig krøkes den som en god krok skal bli:grinpimp:

Holten
01-18-2009, 01:21
Nesten riktig til deg også Ove Thefinger Man må være fylt 16 i biltrial..

Om det ikke har kommet nye regler?? :idea:

vegard1
01-18-2009, 11:21
Nesten riktig til deg også Ove Thefinger Man må være fylt 16 i biltrial..

Om det ikke har kommet nye regler?? :idea:

Man må ikke vere fylt 16, man kan kjøre det året man fylller.

vegard1
01-18-2009, 11:22

ok, da er det bare et år igjen

Zuki_Tov
01-18-2009, 11:42
Dette blir et virkelig bra bygg :smokin:

Stå på. Hvor lenge har dere holdt på å bygge denne ?

Joakim
01-19-2009, 20:20
Dette blir et virkelig bra bygg :smokin:

Stå på. Hvor lenge har dere holdt på å bygge denne ?

siden juni trur jeg

Joakim
02-03-2009, 14:54
siden juni trur jeg

fått støtfanger å bensintank

Joakim
02-03-2009, 14:59
fått støtfanger å bensintank

holder på å rebben for lakken å lage eksosmanifoler, å har fått nytt gt ratt

Skjalg
02-03-2009, 15:41

Utdrag fra 2009_reglement:
Biltrial Junior:
Førerlisens for Biltrial Junior (BTJ) kan løses i perioden fra det året man fyller 16 år til det året man fyller 19 år.

Joakim
02-06-2009, 14:24
jeg har noen

eksosmanifoler, belter og batrikasse er fikset

Mikael
02-06-2009, 16:14
Hvordan står det til med fjæring og dempere ? :smile:

Hvilke aksler bruker dere ?

Joakim
02-06-2009, 16:22
Hvordan står det til med fjæring og dempere ? :smile:

Hvilke aksler bruker dere ?

skal ha Air Shocks, bestiler de fra statene te uka.
vi har hilux aksler

Mikael
02-06-2009, 16:29
Skal det henges opp i 4-link, eller K-link ?

Tommy
02-06-2009, 16:41
VIl bare si en ting,,, ordinær 4 link fungerer dårlig på 4x4 biler som skal ha flex.. gå for K link eller monolink...

smeden
02-06-2009, 17:15
VIl bare si en ting,,, ordinær 4 link fungerer dårlig på 4x4 biler som skal ha flex.. gå for K link eller monolink...

Hvad er forskellen på K og Momo link :question: Er K link ikke set samme som 3 link med øversta arm lavet som et V

Joakim
02-06-2009, 18:04
Skal det henges opp i 4-link, eller K-link ?

g vagen

ZukiJack
02-08-2009, 22:36
Er det en Scorpio-motor du har i?

Hva slags girkasse/transfer bruker du?

Hadde vært moro å se bilder av oppsettet ditt.

turboknut
02-09-2009, 08:31
Er det en Scorpio-motor du har i?

Hva slags girkasse/transfer bruker du?

Hadde vært moro å se bilder av oppsettet ditt.

Det er en 2,9 scorpio med 4gir automat.
dårli plass til transfer så vi holder på med reduksjonskasse montert på automaten.
reiner med å montere det puslespillet i løpet av uka. det blir 1-1.9 utveksling.tror det blir greit. joakim har tatt noen bilder.
legger di ut når den er montert.

ZukiJack
02-09-2009, 20:17
J har også Scorpio 2.9i i min SJ.

Om dere bytter ut den 4trinns kassa dere har med en Granada C3 aut.-kasse sparer dere 16cm på lengden.

Jeg har gjort det slik:
35509

35510

35511

Flens og kryss fra SJ satt sammen med Fords-splinet.
35512

Jeg vil anbefale å bruke den gummikoblingen som sitter på Fords mellomaksel i steden for krysset...om dere går for en løsning som min.

Granada C3 aut.-kassa er 74cm lang.
Slik jeg husker det, så er det den delen i gul ring som er lenger på Scorpio-kassa. (Tror den heter C4)
35515

For å få brukt C3-kassa på 2.9i-motoren må du også ta med svinghjulet(startkransen) og konverteren til C3-kassa, fordi Scorpio-kassa har lockup og det gjør at Scorpio-konverteren ikke passer sammen med C3kassa som ikke har lockup.
C3-konverteren passer ikke på Scorpio-startkransen så C3-startkrans må også flyttes over. Den passer rett på 2.9i-motoren.

Har prøvd meg frem med alle kombinsjoner og vet hva som passer/ikke passer.

Jeg vet ikke sikkert om 2.8MFI i Granada/Sierra hadde C3 (3-trinns aut.) eller C4 (3-trinns+elektronisk 4-gir) Om de hadde C3, så kan kanskje hende at stall speed i de konverterene er mest riktig i forhold til 2.9EFI-motoren, men for min del har konverter fra 2.8-forgasser-motor fungert greit.

Dette med lengden på girkasse er fryktelig viktig, for det gjelder å få den store motoren så langt bakover i bilen som bare mulig.

På min SJ har jeg satt SJ-transfern i sine orginale fester i ramma, og selv med min C3-kasse som er 16cm kotere enn den dere har der, så sitter motoren min for langt frem i bilen.

Fronten på motoren min sitter et godt stykke fremfor senter av foraksel, noe som gjør bilen fremtung.

Det nytter likke å flytte transfern noe nærmere bakakselen enn det er orginalt, ellers blir vinklene i mellomakselen for skarpe.
Derfor har en jeg en plan om å flytte bakakselen lenger bak (har flyttet den ca.8cm allerede ved bruk av Patrol bladfjærer,) men tror jeg skal flytte den enda lenger bak og så flytte motor og gir etter bakover.
Det er 10-15cm å gå på bakover før motoren min butter i torpedoveggen.

Har også en plan om å flytte forakselen ca.15cm forover.
Med disse endringene tror jeg vektbalasen blir bra i bilen.

Lurer dere på noe er det bare å spørre...

Har dere el-opplegget til injection ferdig og i orden enda forresten?
Jeg plukket Scorpio-motoren min ut av donorbilen selv og å få med alt av nødvendig ledningsnett var ganske utfordrende for en som ikke har vært borti EFI-nett før. hehe...men jeg fikk det til veldig greit. Bare en minusledning som laget litt trøbbel for meg før jeg fant ut hva den var til... Den var til startsperra i automatkassa... :eyemouth: Før den var koblet til virket ikke bensinpumpa og den fikk ikke tenning.

turboknut
02-09-2009, 22:34
J har også Scorpio 2.9i i min SJ.

Om dere bytter ut den 4trinns kassa dere har med en Granada C3 aut.-kasse sparer dere 16cm på lengden.

Jeg har gjort det slik:
35509

35510

35511

Flens og kryss fra SJ satt sammen med Fords-splinet.
35512

Jeg vil anbefale å bruke den gummikoblingen som sitter på Fords mellomaksel i steden for krysset...om dere går for en løsning som min.

Granada C3 aut.-kassa er 74cm lang.
Slik jeg husker det, så er det den delen i gul ring som er lenger på Scorpio-kassa. (Tror den heter C4)
35515

For å få brukt C3-kassa på 2.9i-motoren må du også ta med svinghjulet(startkransen) og konverteren til C3-kassa, fordi Scorpio-kassa har lockup og det gjør at Scorpio-konverteren ikke passer sammen med C3kassa som ikke har lockup.
C3-konverteren passer ikke på Scorpio-startkransen så C3-startkrans må også flyttes over. Den passer rett på 2.9i-motoren.

Har prøvd meg frem med alle kombinsjoner og vet hva som passer/ikke passer.

Jeg vet ikke sikkert om 2.8MFI i Granada/Sierra hadde C3 (3-trinns aut.) eller C4 (3-trinns+elektronisk 4-gir) Om de hadde C3, så kan kanskje hende at stall speed i de konverterene er mest riktig i forhold til 2.9EFI-motoren, men for min del har konverter fra 2.8-forgasser-motor fungert greit.

Dette med lengden på girkasse er fryktelig viktig, for det gjelder å få den store motoren så langt bakover i bilen som bare mulig.

På min SJ har jeg satt SJ-transfern i sine orginale fester i ramma, og selv med min C3-kasse som er 16cm kotere enn den dere har der, så sitter motoren min for langt frem i bilen.

Fronten på motoren min sitter et godt stykke fremfor senter av foraksel, noe som gjør bilen fremtung.

Det nytter likke å flytte transfern noe nærmere bakakselen enn det er orginalt, ellers blir vinklene i mellomakselen for skarpe.
Derfor har en jeg en plan om å flytte bakakselen lenger bak (har flyttet den ca.8cm allerede ved bruk av Patrol bladfjærer,) men tror jeg skal flytte den enda lenger bak og så flytte motor og gir etter bakover.
Det er 10-15cm å gå på bakover før motoren min butter i torpedoveggen.

Har også en plan om å flytte forakselen ca.15cm forover.
Med disse endringene tror jeg vektbalasen blir bra i bilen.

Lurer dere på noe er det bare å spørre...

Har dere el-opplegget til injection ferdig og i orden enda forresten?
Jeg plukket Scorpio-motoren min ut av donorbilen selv og å få med alt av nødvendig ledningsnett var ganske utfordrende for en som ikke har vært borti EFI-nett før. hehe...men jeg fikk det til veldig greit. Bare en minusledning som laget litt trøbbel for meg før jeg fant ut hva den var til... Den var til startsperra i automatkassa... :eyemouth: Før den var koblet til virket ikke bensinpumpa og den fikk ikke tenning.

Det jeg ikke har finni ut av er hvilken kobling i el boksen som skal ha strøm fra tenninøslås. ikke mange ledninger jeg har til overs. er 2 fra fordelern og 3 fra el boksen.finni den til kassa og alt til bensinpompa. kan du hjelpe meg med det??????

ZukiJack
02-10-2009, 11:34
Kan legge inn her det jeg har i garasjetråden min om dette.
Om det ikke ikke gir nok svar får du bare si i fra så kan det hende jeg kan tenke litt tilbake og se litt på videre på det.

Som du ser så plukket jeg ut nettet så komplett som mulig og plukket fra hverandre minst mulig for å opprettholde oversikten.

Jeg koblet ikke noe av fra motoren, bare la alt jeg koblet av fra bilen opp på motoren da jeg tok den ut.

Klippet fra min garasjetråd:

Nå er jeg i gang med å sortere ledningsnett i Scorpio'n som skal til for EFI-motorstyringen.
Fader i meg ikke lett da... Denne bilen har så mye elektrisk ekstrautstyr, så det er en evindlig jungel inni der.

http://flipp.net/~terje/ledninger_01.jpg

Da har jeg gjort klart det meste av ledningsnett for uttaging av motor.

Har bare noen spørsmål om hva enkelte ting er.
Tror jeg har svar på det meste, men vil forsikre meg litt.

Dette er en vacuum-slange som går inn i inntaksrista til varmeapparatet.
Har funnet ut at det er styring av varmeventilen til varmeapparatet.
...og kan bare fjernes/tettes?
http://flipp.net/~terje/wiring_01.jpg

Denne boksen er jeg veldig usikker på.
Det går en vacuum-slange inn på den og noen ledninger.
Hva er det?
Da har jeg funnet ut hva dette er... Det er MAP-sensoren (Luftmasse-sensoren...(i følge Ford-folk)...
http://flipp.net/~terje/wiring_02.jpg

(Dette er kullfilter-manøvermagneten, til kullfilteret som tar seg av bensindamp fra tanken...og som føres inn i innsuget.)
http://flipp.net/~terje/wiring_03.jpg

Her ligger det meste klart.
Det eneste nå som jeg er litt usikker på er noen ledninger som kommer ut av ledningsklasen som gikk inn gjennom torpedoen til motorstyringen. De ledningene jeg lurer på går derfra og bortover torpedoveggen og over i mot hovedsikringsboksen. Det er vel for hovedstrøm fra batteri og div. for innslag av starter og for ladestrøm fra dynamo.
Må se nærmere på det.
http://flipp.net/~terje/wiring_05.jpg

Alt som er trukket ut fra cupèen til motorstyringen.
Fra venstre..
--Kontakten som skal inn på hjernen.
--Relè for bensinpumpe og rele for lambdasonden.
--Denne pluggen har noen ledninger mer enn det som trengs, men de man trenger der er til [Check engin-lampe, oljetrykslampe, ladelampe, tempmåler, turteller, styrestrøm fra tenning til relèene for bensinpumpe og lambdasondene, arbeidsstrøm fra bensinpumpe-relè og bakover til bensinpumpa.]
--Denne pluggen er ikke til noen ting nyttig. Den hang bare og dinglet inni bilen da jeg åpnet dach'n.
--Sikring for bensinpumpe og lambdasonder.
--Joringsledinger som var skrudd fast i karosseriet under dach'n.
http://flipp.net/~terje/wiring_06.jpg

Dette er det som kommer fra siden ved coilen.
Fra venstre mot høyre:
--Tilkoblingen til coilen på punktet markert 1 på coilen.
(Den andre sitter fast i en kableklase som ligger igjen på rammevangen.)
--Neste er el.-støydemping til radioen...!!
--Neste er en blokert kontakt som ikke er i bruk.
--Neste er ledningen til oljetrykksføleren.
--Siste er kobling til Lambda-sonden på eksosrøret på førersiden.
http://flipp.net/~terje/wiring_07.jpg

Jeg skal se litt i boka mi og summere opp fargekodene på de forskjellige ledningene i den pluggen for oljetrykkslampe, ladelampe, check engine-lampe, temp-måler, turteller, styre-strøm TIL bensinpumperelè/lambdasondrelè og arbeidstrøm til bensinpumpa. Denne pluggen er den samme som jeg har ringet rundt i det første bildet og skrevet (Denne lurer jeg fælt på...)

Det var også noen tykke røde ledninger ute i motorrommet som du skimter ved tommelen min i bilde 2. Den ene er ladestrøm fra dynamoen.
Og en er arbeidsstrøm til starter...
Der ligger også to tynnere (husker ikke fargekodene på de), men det er minusledninger som går til startsperre på girkassa.

Alt av forbruks-strøm har jeg tatt videre fra arbeidsstrøm-polen på starteren og inn på hovedsikringsboks i kupèen. hvor jeg så har forgrenet strøm til tenningsbryter...om du skjønner. På den måten er hele anlegget strømløst når jeg skrur av hovedstrømbryter'n....men dette er kanskje noe du har peiling på selv.

Bare si i fra om det er noe som fortsatt er uklart.

turboknut
02-10-2009, 15:30
Kan legge inn her det jeg har i garasjetråden min om dette.
Om det ikke ikke gir nok svar får du bare si i fra så kan det hende jeg kan tenke litt tilbake og se litt på videre på det.

Som du ser så plukket jeg ut nettet så komplett som mulig og plukket fra hverandre minst mulig for å opprettholde oversikten.

Jeg koblet ikke noe av fra motoren, bare la alt jeg koblet av fra bilen opp på motoren da jeg tok den ut.

Klippet fra min garasjetråd:

Nå er jeg i gang med å sortere ledningsnett i Scorpio'n som skal til for EFI-motorstyringen.
Fader i meg ikke lett da... Denne bilen har så mye elektrisk ekstrautstyr, så det er en evindlig jungel inni der.

http://flipp.net/~terje/ledninger_01.jpg

Da har jeg gjort klart det meste av ledningsnett for uttaging av motor.

Har bare noen spørsmål om hva enkelte ting er.
Tror jeg har svar på det meste, men vil forsikre meg litt.

Dette er en vacuum-slange som går inn i inntaksrista til varmeapparatet.
Har funnet ut at det er styring av varmeventilen til varmeapparatet.
...og kan bare fjernes/tettes?
http://flipp.net/~terje/wiring_01.jpg

Denne boksen er jeg veldig usikker på.
Det går en vacuum-slange inn på den og noen ledninger.
Hva er det?
Da har jeg funnet ut hva dette er... Det er MAP-sensoren (Luftmasse-sensoren...(i følge Ford-folk)...
http://flipp.net/~terje/wiring_02.jpg

(Dette er kullfilter-manøvermagneten, til kullfilteret som tar seg av bensindamp fra tanken...og som føres inn i innsuget.)
http://flipp.net/~terje/wiring_03.jpg

Her ligger det meste klart.
Det eneste nå som jeg er litt usikker på er noen ledninger som kommer ut av ledningsklasen som gikk inn gjennom torpedoen til motorstyringen. De ledningene jeg lurer på går derfra og bortover torpedoveggen og over i mot hovedsikringsboksen. Det er vel for hovedstrøm fra batteri og div. for innslag av starter og for ladestrøm fra dynamo.
Må se nærmere på det.
http://flipp.net/~terje/wiring_05.jpg

Alt som er trukket ut fra cupèen til motorstyringen.
Fra venstre..
--Kontakten som skal inn på hjernen.
--Relè for bensinpumpe og rele for lambdasonden.
--Denne pluggen har noen ledninger mer enn det som trengs, men de man trenger der er til [Check engin-lampe, oljetrykslampe, ladelampe, tempmåler, turteller, styrestrøm fra tenning til relèene for bensinpumpe og lambdasondene, arbeidsstrøm fra bensinpumpe-relè og bakover til bensinpumpa.]
--Denne pluggen er ikke til noen ting nyttig. Den hang bare og dinglet inni bilen da jeg åpnet dach'n.
--Sikring for bensinpumpe og lambdasonder.
--Joringsledinger som var skrudd fast i karosseriet under dach'n.
http://flipp.net/~terje/wiring_06.jpg

Dette er det som kommer fra siden ved coilen.
Fra venstre mot høyre:
--Tilkoblingen til coilen på punktet markert 1 på coilen.
(Den andre sitter fast i en kableklase som ligger igjen på rammevangen.)
--Neste er el.-støydemping til radioen...!!
--Neste er en blokert kontakt som ikke er i bruk.
--Neste er ledningen til oljetrykksføleren.
--Siste er kobling til Lambda-sonden på eksosrøret på førersiden.
http://flipp.net/~terje/wiring_07.jpg

Jeg skal se litt i boka mi og summere opp fargekodene på de forskjellige ledningene i den pluggen for oljetrykkslampe, ladelampe, check engine-lampe, temp-måler, turteller, styre-strøm TIL bensinpumperelè/lambdasondrelè og arbeidstrøm til bensinpumpa. Denne pluggen er den samme som jeg har ringet rundt i det første bildet og skrevet (Denne lurer jeg fælt på...)

Det var også noen tykke røde ledninger ute i motorrommet som du skimter ved tommelen min i bilde 2. Den ene er ladestrøm fra dynamoen.
Og en er arbeidsstrøm til starter...
Der ligger også to tynnere (husker ikke fargekodene på de), men det er minusledninger som går til startsperre på girkassa.

Alt av forbruks-strøm har jeg tatt videre fra arbeidsstrøm-polen på starteren og inn på hovedsikringsboks i kupèen. hvor jeg så har forgrenet strøm til tenningsbryter...om du skjønner. På den måten er hele anlegget strømløst når jeg skrur av hovedstrømbryter'n....men dette er kanskje noe du har peiling på selv.

Bare si i fra om det er noe som fortsatt er uklart.

skal sjekke i kveld. må skrive opp nr å ledningsfarger på di jeg lurer på
har koblingsjema men skjønner ikke alt .lettere for deg å sjekke når du har et nr å en farge,

Joakim
02-10-2009, 17:18
skal sjekke i kveld. må skrive opp nr å ledningsfarger på di jeg lurer på
har koblingsjema men skjønner ikke alt .lettere for deg å sjekke når du har et nr å en farge,

har er noen bilder av fordelingskassami

smeden
02-10-2009, 18:25
Voooowwww !!!!!! Er det 5:1 Gearing ??? Er det Aluminiums hus ?

Joakim
02-10-2009, 18:51
Voooowwww !!!!!! Er det 5:1 Gearing ??? Er det Aluminiums hus ?

1:1,9 gearing ja det er aluminiums hus

smeden
02-10-2009, 19:44
1:1,9 gearing ja det er aluminiums hus

Men ser meget godt ud. er det 30 - 58 tænder

Joakim
02-10-2009, 20:41
Men ser meget godt ud. er det 30 - 58 tænder

endelig startet den, det var to svarte lendninger som skulle ha strøm!!!
ser noen flammen eller;)

Zuki_Tov
02-11-2009, 09:54
Denna bilen blir virkelig grom. Gleder meg til å se den kjøre på Flittig :smokin:

Når håper dere å ha den feri ?

turboknut
02-11-2009, 11:01
Denna bilen blir virkelig grom. Gleder meg til å se den kjøre på Flittig :smokin:

Når håper dere å ha den feri ?

nå er bilen snart fordig bygd. ett parr kvelder til med sveising så er`n klar for sliping å lakk. joakim må stå på nå. ikke lenge før jeg må ha garasjen.
har en del jeg må gjøre med anglia`n. gikk hart utover`n på gjerstasladden.
må bytte foraksel å bygge om til air shokcs,bytte girkasse å montere en større kjøler t kassa
skall også montere vindusviskere.

IKKE NOEN SOM HAR FORAKSEL TIL G VAGEN VEL??????

TRENGER BARE HYLSA

Mikael
02-11-2009, 11:17
Råtøft bygd.
Transfer kassa var tøff, kort og smal sak.
Regner med den er hjemmelagd ? Får du kjøpt et eller annet sånt sett som du kan lage selv ?

turboknut
02-11-2009, 11:38
Råtøft bygd.
Transfer kassa var tøff, kort og smal sak.
Regner med den er hjemmelagd ? Får du kjøpt et eller annet sånt sett som du kan lage selv ?

tror ikke du får kjøpt no sett.jeg kjøpte tannhjul,kjede å lager hos cowart.
KSM sponset aluminiumen.da trenger du bare en dreibenk sveiseapperat for aluminium å litt oppfinnsomhet.
vi får testen i sommer.virker det bra så kan jeg sikkert lage fler. men kassa er vel egentli bare en prøve som jeg har litt tru på

Palle
02-11-2009, 11:54
IKKE NOEN SOM HAR FORAKSEL TIL G VAGEN VEL??????

TRENGER BARE HYLSA

Det har jeg, men den ligger i Danmark, så det er vel ikke interessant, medmindre du skal til beachtour?

ZukiJack
02-11-2009, 14:36
Den transfer'n er veldig interessant om den viser seg å holde.

I såfall...
Hva tror du den vil koste om jeg bestiller en av deg?

Om jeg hadde husket å si det i mitt forige innlegg...så kunne jeg sagt med en gang at alle svarte ledninger alltid er plussleding som skal ha tenningsstrøm (Skal virke når tenning slås på.) Da var det kanskje de to ledningene som gir styrestrøm til lambdasonde-relè og bensinpumpe-relè du fant da...!!!???

Skal du forresten lage noen innfestinger til transferen så du får stivet den opp mot ramma??

Skal du sette motoren i motorfester med gummi, eller bolte rett i ramma?
Min motor, gir og transfer sitter alt sammen rett i ramma. Turte ikke annet siden jeg har bare et kryss mellom gir og transfer.

1:1,9 ??? Husker ikke hva det er i en standard 410 transfer jeg...!!???

turboknut
02-11-2009, 18:50
Den transfer'n er veldig interessant om den viser seg å holde.

I såfall...
Hva tror du den vil koste om jeg bestiller en av deg?

Om jeg hadde husket å si det i mitt forige innlegg...så kunne jeg sagt med en gang at alle svarte ledninger alltid er plussleding som skal ha tenningsstrøm (Skal virke når tenning slås på.) Da var det kanskje de to ledningene som gir styrestrøm til lambdasonde-relè og bensinpumpe-relè du fant da...!!!???

Skal du forresten lage noen innfestinger til transferen så du får stivet den opp mot ramma??

Skal du sette motoren i motorfester med gummi, eller bolte rett i ramma?
Min motor, gir og transfer sitter alt sammen rett i ramma. Turte ikke annet siden jeg har bare et kryss mellom gir og transfer.

1:1,9 ??? Husker ikke hva det er i en standard 410 transfer jeg...!!???

kassa kan vi se på når vi har prøvekjørt.
har laget en travers som vi fester kassa på med 4 bolter å skrur den å motor rett i ramma.laget traversen av 5ox100x2mm.kanaljern så den kan ta litt av vridnanga i ramma.
det var en sort ledning fra kraftreleet å en fra fordeler som skal ha tenningstrøm. også er det en sort\grønn fra fordeler som skal til innslag starter.den ska gi ekstra strøm til fordelern mens starteren går
har bare bensinpumpe å kraftreleet igjen.det er klipt 8 ledninger på elektronikkboksen å noen til fra andre plasser. men nå starter å går den så det problemet får vi ta som det kommer

Joakim
02-14-2009, 16:21
kassa kan vi se på når vi har prøvekjørt.
har laget en travers som vi fester kassa på med 4 bolter å skrur den å motor rett i ramma.laget traversen av 5ox100x2mm.kanaljern så den kan ta litt av vridnanga i ramma.
det var en sort ledning fra kraftreleet å en fra fordeler som skal ha tenningstrøm. også er det en sort\grønn fra fordeler som skal til innslag starter.den ska gi ekstra strøm til fordelern mens starteren går
har bare bensinpumpe å kraftreleet igjen.det er klipt 8 ledninger på elektronikkboksen å noen til fra andre plasser. men nå starter å går den så det problemet får vi ta som det kommer

holder på å rebbe bilen for å lakken og har gjort ferdig kassa å litt sånt

ZukiJack
02-17-2009, 15:36
Om den transferkassa viser seg å være solid nok, vet jeg kanskje om en til som kan være interessert i å kjøpe en også.

Hadde vært kult om det ikke drøyde for lenge før dere får testet den skikkelig.
OM denne kassa viser seg å være solid og du vil lage en for meg, så vil det komme til å bli en betydelig ombygging av min bil, og det hadde vært moro å få gjort det før Jamboree'n til sommern...

Hilux
02-17-2009, 19:50
Dere gjør en god jobb, imponert over transfærkassa :beer:

turboknut
02-17-2009, 20:58
Dere gjør en god jobb, imponert over transfærkassa :beer:

ikke no problem å lage fler kasser.jeg vet ikke pris på aluminiumen jeg har brukt så jeg vet ikke no pris ennå. men det sjekker jeg hvis kassa blir brukans.
joakim hadde lurt med søstra for å mattslipe i kveld. catarina er 16 å ganske bilintresert hu å. vi ska lakke alt innvendi til lørdan så da blir det sikkert ikke veldi lenge til første prøveturen.

ShuDuck
02-17-2009, 21:20
Dette blir bra, er imponert over transferkassa eg au

Joakim
02-21-2009, 19:36
Om den transferkassa viser seg å være solid nok, vet jeg kanskje om en til som kan være interessert i å kjøpe en også.

Hadde vært kult om det ikke drøyde for lenge før dere får testet den skikkelig.
OM denne kassa viser seg å være solid og du vil lage en for meg, så vil det komme til å bli en betydelig ombygging av min bil, og det hadde vært moro å få gjort det før Jamboree'n til sommern...

endelig fått slipa og lakka bilen min nå, har jobba veldig den siste uka, til å med søstra mi var med å jobba:wink_animate:

Joakim
02-21-2009, 19:41
endelig fått slipa og lakka bilen min nå, har jobba veldig den siste uka, til å med søstra mi var med å jobba:wink_animate:

men når pappa og onkel lakka bilen, måte jeg stå ut. så da måka jeg frem anglian for å få varmen:)

ZukiJack
03-07-2009, 13:26
Jeg er veldig spendt på om hvordan det går her...
Snart klar for første test-kjøring?

tjd
03-07-2009, 13:41
Spennende og bra bygg ! Skal du melde det på i Norges Cup`n med bilen ?

Joakim
03-09-2009, 20:43
Spennende og bra bygg ! Skal du melde det på i Norges Cup`n med bilen ?

snart ferdig nå, skal laken om noen dager, men må nok vente med norges cup før til neste år:smile:

Joakim
03-21-2009, 17:51
snart ferdig nå, skal laken om noen dager, men må nok vente med norges cup før til neste år:smile:

Endelig ferdig med å lakke, og fått på felger og dekk. Å montert det meste.

Joakim
03-21-2009, 17:53
Endelig ferdig med å lakke, og fått på felger og dekk. Å montert det meste.

må jo ha med dekk partneren vår

Joakim
03-21-2009, 18:00
må jo ha med dekk partneren vår

å sånn ble den:)

knixen
03-21-2009, 18:44
kjempeflott den der!!! Bra jobba!!! :beer:

Tommy
03-21-2009, 18:46
fet Zuki... nesten synd å slepe den ut i heia.... eller foresten IKKE:beer::beer:

Holten
03-21-2009, 18:48
Sinnsykt fet Zuki :grinpimp:

knixen
03-21-2009, 19:12
er demperne/fjærene av gummi-tre??? :laughing::laughing::beer:

Joakim
03-21-2009, 19:14
er demperne/fjærene av gummi-tre??? :laughing::laughing::beer:

haah det er snart air shocks

vegard1
03-21-2009, 19:40
den blei skikkelig tøff:eyemouth:

morten larsen
03-21-2009, 19:40
seriøst-bygg , kjempefin.:smile:

Terje J
03-21-2009, 20:09
Dette ble meget bra, flinke dere:smile: skal bli moro å se den i action

ZukiMoe
03-28-2009, 17:08
jeg så begge i dag:smile: sykt fine biler, og heftig rå lyd i zuki'n!!!!

mats

Hilux
03-28-2009, 17:31
Ja det har blitt en virkelig flott bil :beer:

Irok
03-28-2009, 23:18
Fin bil og gjennomført bygg:smile: Den fordelingskassa så inntresann ut!

martinj
03-29-2009, 21:04
kjempe bra. tenker du gleder deg til å kjøre:smile:

kan du kjøre nc til neste år?

Joakim
03-31-2009, 18:52
kjempe bra. tenker du gleder deg til å kjøre:smile:

kan du kjøre nc til neste år?

ja jeg kan, men tror ikke vi skal:shaking:

ZukiJack
04-07-2009, 07:24
Grisefet bil...

Er fortsatt veldig spent på hvordan den transferkassa fungerer...

turboknut
04-07-2009, 09:05
Grisefet bil...

Er fortsatt veldig spent på hvordan den transferkassa fungerer...

vi venter fortsatt på seter å air shoks.har kjørt litt runt i gata å det fungerer.
2-1 giringa ble litt for høyt.tror vi må prøve 3-1.
håper vi kan få en orntlig prøvetur rett over påske

Joakim
05-16-2009, 15:54
vi venter fortsatt på seter å air shoks.har kjørt litt runt i gata å det fungerer.
2-1 giringa ble litt for høyt.tror vi må prøve 3-1.
håper vi kan få en orntlig prøvetur rett over påske

endelig ventetiden over fåt dempere og seter så vi fikk vår første test kjøring i dag har lakt ut film på youtube: alt gikk bra, men suzuki blafjerene blir for dårlig så de bøyde seg, men ellers så virka alt kjempebra!!:grinpimp:

http://www.youtube.com/watch?v=p-KPBHydG-k

ZukiJack
05-17-2009, 18:00
Fortsatt veldig spent på utviklingen av den transfer'n deres...

Joakim
05-17-2009, 18:21
Fortsatt veldig spent på utviklingen av den transfer'n deres...

den virker veldig bra, må kansje ha et par tenner mindre på det ene drevet, men ellers veldig bra:smile:

Joakim
11-24-2009, 21:46
Har fått air shocks foran og bak nå så, nå er det bare v8`r igjen, så er allt helt perfekt.:smile:

Men det går fortsatt an og sette seg fast fordet:smile:

Joakim
11-28-2009, 19:12
var i svarstad i dag, og fikk testa bilen

http://www.youtube.com/watch?v=eQOFvCpXGe4

Joakim
01-26-2010, 14:44
Selger motoren min nå, Ford v6

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=32176

Joakim
08-16-2010, 13:54
Nå er suzukin min klar med chevrolet 350 v8, til å kjøre i monster race i ed til neste helg:D

Toro
08-16-2010, 16:37
husk sprengkåpe og mellomaksel fangere...

Joakim
08-17-2010, 12:17
husk sprengkåpe og mellomaksel fangere...

Trenger ikke sprengkåpe i smallsize..

Åsa-nisse
08-17-2010, 12:32
Trenger ikke sprengkåpe i smallsize..

Smallsize regler:
ORM-TS 3.6 Kraftöverföring
Automatväxellåda ska vara utrustad med startspärr. Sprängkåpa eller sprängmatta ska finnas över svänghjul/turbin och Automatväxellåda. Den ska vara tillverkad i stål, godstjocklek min 6 mm alternativt vara SFI-godkänd. Sprängmattan ska vara SFI-godkänd. Kardanaxelfångare ska finnas, och vara utfört i min.5x50 mm stål, och fästas med min.2 st M10 bult av 8,8 kval

Joakim
08-17-2010, 12:39
Smallsize regler:
ORM-TS 3.6 Kraftöverföring
Automatväxellåda ska vara utrustad med startspärr. Sprängkåpa eller sprängmatta ska finnas över svänghjul/turbin och Automatväxellåda. Den ska vara tillverkad i stål, godstjocklek min 6 mm alternativt vara SFI-godkänd. Sprängmattan ska vara SFI-godkänd. Kardanaxelfångare ska finnas, och vara utfört i min.5x50 mm stål, och fästas med min.2 st M10 bult av 8,8 kval

Da blir det vell en tur i garasjen likevell da:O

Åsa-nisse
08-17-2010, 13:01
Da blir det vell en tur i garasjen likevell da:O

Det är ju mycket enklare att bygga en nu än i depån i Ed.

Väl mött i Ed så ska vi fajtas på banan :)

Joakim
08-17-2010, 13:09
Det är ju mycket enklare att bygga en nu än i depån i Ed.

Väl mött i Ed så ska vi fajtas på banan :)

Ja enklere det, ja vi får se hvem som slår hvem

Joakim
08-17-2010, 13:11
Hvem bil kjører du?:smile:

Åsa-nisse
08-17-2010, 13:33
Hvem bil kjører du?:smile:

Detta är min bil:

http://www.smda.nu/bilder/bild/tpw09/web142.jpg

Joakim
08-17-2010, 13:37
Detta är min bil: