PDA

View Full Version : Min Pajero gen2

Ve6ar
01-21-2009, 23:46
Her er da min Pajero 2,5 98mod.

Som dere ser temmelig så orginal for øyeblikket (les: kjip)
Men har så smått startet tenke litt på at jeg snart må få gjort noe med den.

to-do-list

32x11,5 15
2" BL
2" Trailmaster hevesett
Avtagbart vinsjfeste i front

Har lyst få alt godkjent og på trykk i vognkortet, så før jeg går til innkjøp av noe som helst skal jeg ta med en prat med BT. Er klar over dette kan være en lang og tidkrevende prossess, men må da gjøre et forsøk. Noen som har noen tips eller erfaringer så kom gjerne med de :smile:

Dekkene "frykter" jeg kan komme til å bli byttet ut med noe større med tiden, men må begynne en plass. Og hvis jeg skal ha større dekk enn 32x11,5 regner jeg med at jeg må få skaffet noen skjermbreddere. Har ennå ikke sett noen som selger skjermbreddere til de GLS skjermene som står på de bilene, men kan jo være noen her inne vet noe om det? Siste utvei blir i tilfelle å støpe noen skjermbreddere selv.

Er det noen som har noen formening om jeg skal gå for 8x15 eller 10x15 felger? Erfaringer?

Når jeg kommer igang med noe mere skal jeg prøve oppdatare litt her, men det kan ennå ta litt tid da kronene som forsvaret sender til kontoen min hver mnd ikke er av voldsomt kaliber..

SilverFox
01-22-2009, 10:47
Velkommen skal du være.

På 32x11.5-15 dekk, holder det med 8x15toms felg.

Bodylift til pajero finnes det ikke tuv papirer på men det er noen som har klart å få dette godkjent i vognkort forde(les: meg)

Tuvgodkjent 2toms Trailmaster hevesett får du kjøpt hos BGNor.
Breddere til din bil får du kanskje fra Brettakantar.is, men jeg vet Odd Arild (BGNor) har laget støpeformer for 12cm breddere til 92-98mod som skal være hyllevare hos BGNor til sommeren.

Ellers finnes det mange ting du kan gjøre med bilen din, er igrunn bare fantasien som setter begrensninger.

Du kan jo ta en titt i garasjen min for litt inspirasjon:

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=2765

Lykke til..

Ve6ar
01-22-2009, 16:01
Fjallasport solgte breddere, kosta jo "bare" 15000 + mva. Noe sir meg at det er ganske så umulig å slippe billig unna det her :smokin: Ikke at det var noe jeg hadde forventet fra starten heller da..

gufre
05-26-2009, 20:16
Jeg synes det karosseri er flot, skulle jeg have Gen 2 blev det sådan model.
Mht. fælge. ET målet er vigtig ellers kan du ikke dreje helt ud.

jasswass
10-05-2009, 12:10
Du får nok på 33" dekk uten at du trenger breddere - bare med 2" løft, enten BL eller hevefjærer bak/torsjon foran. Jeg har 32-11,5-15 på min 98gls og det er godt innenfor. Du får jo også tak i 33-10,5-15. Selv trur jeg at jeg skal gå for det - det sporer nok med 11,5" breie dekk...

er ikke så mange som modder gen2 med dette karosseriet, så blir artig å følge med framover!