PDA

View Full Version : Ja takk begge deler

hjallis
01-22-2009, 14:20
sliter med å bestemme meg bygge ny spider promod bil eller en slik bobber harley.har fått tilbud på ferdig ramme med mso papirer

Mad Max
01-22-2009, 14:26
Valget mitt hadde ikke vært spesiellt vanskelig.:smokin:

jan terje
01-22-2009, 14:29
Nesten synd å si det på ett offroadforum, men jeg hadde også valgt sykkelen forran en Spider.
Da skal det selvsagt legges til att jeg ikke har spesielt interesse for motorsyklerThefinger

hjallis
01-22-2009, 14:36
ja jeg sliter litt sykkelen blir også billigere en en spider .ramme kitet er basert på en sportser eller buell donor sykkel .

Mad Max
01-22-2009, 14:42
Lov at du ikke engang tenker på apeheng:eyemouth:
Men billig og billig fru blom, kommer det ikke en "avgift" på det bygge ditt da siden du bygger den helt om?
Oppbygnings avgift som staten kaller den.

hjallis
01-22-2009, 14:58
man må kjøpe en sportser eller buell med skilter så søker men bt om å få godkjent ramme bytte produsenten av rammene tår seg av søknadene.apeheng blir de nok ikke.sykkelen med apeheng på blei bygd i fjor og donor sykkelen er en 06 buell .

Amund
01-22-2009, 16:01
Her må jeg bare skjære gjennom og være fornuftens røst. Syklene var skikkelig gromme, særlig den i det første innlegget. Men hva faen skal du bruke den til? Hvor lang tid går det før du må ligge i strekkbenk om natta etter å humpe rundt på norsk asfalt med hardtail. La meg oppsummere:

Spider --- Harley
-- X ------ X -- dyr
- litt ------ X -- tøff å se på
-- x ------- X -- imponerer gutta (forskjellige gutter, men her vinner nok harleyen)
-- X ------------ kan brukes, hele året, og på dårlig vei
----------------- kan brukes til butikken
-- X ------ ------ god og komfortabel å kjøre (hvis man er under 80 kg og under 2 meter)
------------ X --- god og komfortabel (for folk over 120 kg med god innebygd polstring)
------------- ? --- drar damer (kanskje noen småharry damer)
------------------- kan brukes på langtur

PS Kurt. Jeg har et drev til deg her fra Pål, kan jeg få det hvis du skal bygge Harley? Thefinger

Mikael
01-22-2009, 16:53
Her må jeg bare skjære gjennom og være fornuftens røst. Syklene var skikkelig gromme, særlig den i det første innlegget. Men hva faen skal du bruke den til? Hvor lang tid går det før du må ligge i strekkbenk om natta etter å humpe rundt på norsk asfalt med hardtail. La meg oppsummere:

Spider --- Harley
-- X ------ X -- dyr
- litt ------ X -- tøff å se på
-- x ------- X -- imponerer gutta (forskjellige gutter, men her vinner nok harleyen)
----------------- kan brukes til butikken
-- X ------ ------ god og komfortabel å kjøre (hvis man er under 80 kg og under 2 meter)
------------ X --- god og komfortabel (for folk over 120 kg med god innebygd polstring)
------------- ? --- drar damer (kanskje noen småharry damer)
------------------- kan brukes på langtur

PS Kurt. Jeg har et drev til deg her fra Pål, kan jeg få det hvis du skal bygge Harley? Thefinger
Men skulle man vært fornuftig, så hadde vel ikke vi sitti her engang Thefinger

Bygg Spider ! :beer:

knut e
01-22-2009, 17:25
spider- harley sak 1-0
spider- offroad/motard 0-1

spider stemmer jeg for

cath
01-23-2009, 09:45
sliter med å bestemme meg bygge ny spider promod bil eller en slik bobber harley.har fått tilbud på ferdig ramme med mso papirer

Jeg hadde ikke vært i tvil.............................................. .....................
Harley it is :idea::idea:

Men å bygge ny spider promod bil er også et morsomt prosjekt... :smile::smile:

Holten
01-23-2009, 10:22
Jeg tror jeg hadde gått for en spider! Vanskelig valg da :eyemouth:

Bergum
01-23-2009, 11:02
Spider --- Harley
-- X ------ X -- dyr
- X ------ X -- tøff å se på
-- X ------- X -- imponerer gutta (forskjellige gutter, men her vinner nok harleyen)
--X-------------- kan brukes til butikken
-- X ------ -X---- god og komfortabel å kjøre (hvis man er under 80 kg og under 2 meter)
--X---------- ? --- drar damer (kanskje noen småharry damer)
--------------X---- kan brukes på langtur

Tror jeg hadde bygget begge, paralelt.
Noen ganger vil en være finmekaniker, og polere, andre ganger må en bare være MANN

hjallis
01-23-2009, 12:36
suget etter motorsykkel kommer hver sommer.har hatt både husaberg fe 600 og honda 450 motard/enduro sykkler men har vel innsett att med en slik sykkel blir det nok en gang bare bakhjuls kjøring stoppies.sladding og generell grise kjøring:smokin:

Mad Max
01-23-2009, 17:45
Hva koster ramma og papirene deg?
Jeg hadde bygd HD men meg om det.
Sliter faktisk med akkurat det samme som deg, kjørte en stund rundt på en TT 600 som jeg herjet helt vilt med, forhjulet var vel aldri i bakken..

Men det er noe vesentlig som mangler på samtlige av HD'ne over i mine øyne..

extremetoy
01-23-2009, 17:50
Den første sykkel`n var grise rå kurt.. den hadde kledd deg! hva er apeheng?

Mad Max
01-23-2009, 17:54
hva er apeheng?

HØYT styre:smokin:

Mad Max
01-23-2009, 18:11
Di fire nederste syklene ser ut som for meg at di er bygd opp på "gamle gode jernsporster rammer" men resten ovenfor ser mere ut som noe som er spesial lagd dog serie produsert (markedet er jo stor i feks USA) og for meg ligner det IKKE på noe MR Buell har skapt, di har mikset med litt for mye bla har den en noe uoriginal rake.

Mats
01-23-2009, 18:15
Jag hade en fatboy en sommar sen sålde jag den, spidern är jag inne på det 3 året och jag har inte tröttnat än
Hd är fina å se på men skräp å köra

:smile::beer:

Tommy
01-28-2009, 11:38
Sier som Jeremy Clarkson..... motorsykler er for homser....

Geir
01-28-2009, 12:04
Utrolig enkelt :

SYKKEL

+ en suzukivrak til 3000.-

Spidere er det allerede for mange av.

Holten
01-28-2009, 12:14

Den skjønte jeg ikke helt :shaking:

Tommy
01-28-2009, 12:28

Den skjønte jeg ikke helt :shaking:

var sagt som en spøk da Holten... men det er en kjent sak at Jermey Clarkson i Top Gear ikke er spesielt begeistret for motorsykler og campingvogner...

Motorsykkel har aldri vært min greie... så.... skjønnerThefingerThefingerThefingerThefingerThefin ger

Holten
01-28-2009, 12:34
Jada, ta det med ro..skjønte det var en spøk :beer: Motorsykkel er morro på en solskinnsdag..Blir vel et par turer på meg i sommer :smokin:

Amund
01-28-2009, 18:42
Jada, ta det med ro..skjønte det var en spøk :beer: Motorsykkel er morro på en solskinnsdag..Blir vel et par turer på meg i sommer :smokin:

Slapp av gutt, du kan ikke kjøre motorsykkel på enda fem år! Thefinger

Holten
01-28-2009, 18:48
hehe :laughing: Klart jeg KAN :smile:

Amund
01-28-2009, 19:21
hehe :laughing: Klart jeg KAN :smile:

Skal du cruise hardtail harley på jordet med gjerde rundt da? Eller kanskje på den lokale crossbanen? :idea:

Holten
01-28-2009, 19:30
Det tviler jeg på att er god idè :eyemouth:

Vi har jo Go-cart bane!! ThefingerThefinger

hjallis
02-02-2009, 12:32
da er sykkel kjøpt blei en 621 godkjent :smokin:chopper så nå er det bare å begynne og bygge

hjallis
04-02-2009, 14:28
noen bilder,det ble ikke hd men en 75 mod xs 650 med stivramme og 621 godkjenning.sykkelen er nå plukket ned i biter for a bli pulverlakkert

hjallis
04-03-2009, 13:52
noen bilder av ferdige sykkler den første sykkelen er vel mest i den stilen jeg bygger etter

sven
04-03-2009, 15:14
Noe som er helt utrolig er at med motorsykkel er det åpent i kjøretøyforskriften å endre ramma ganske radikalt for å få et eget preg på sykkelen, mens på bil godkjenner de ikke endringer som fører til noe økt akselvekt, SELV om man kan få papirer fra "kompetent uavhengig laboratorium" som f.eks TUV..

Uansett, tror dette kan bli en kul "hoi"... liker stivramma sykler med skikkelig cleant utseende:)