PDA

View Full Version : Skvettlapper på XJ?

Rocker
01-29-2009, 21:21
Har kjøpt sånne Warn skvettlapper til min XJ, men har noen bilde av hvordan disse best bør festes?
Amund på BgNor snakket om å lage stag, men som en glad amatør har jeg ingen erfaring med slikt:eyemouth:

Tips og bilder hadde vært kjempegreier. slik at jeg får en :idea: om hvordan jeg skal gå frem :smokin:

Amund
01-29-2009, 21:22
Tror kanskje det enkleste blir å skru den fast i skjermbreddern? Bare dra den litt opp i skjermen og sette skruer nedover og inn langs breddern?

Rocker
01-29-2009, 21:32
Ja, du nevnte det på tlf, men hvordan blir det da på innsiden?
Den kan jo ikke bare henge å dingle der....

Vil jo gjerne at de sitter skikkelig, siden jeg driver og kjører litt på skogsveiene til nabo-gården her, i kjedelige stunder(fant et ørret-tjern her om dagen:eyemouth:)
Kjedelig hvis de blir røska av liksom :shaking:

Får se på det i mårra jeg :)
KAN jo hende det holder som du sier.
Utrolig rask leveranse fra dere Amund :D

sivrt
01-30-2009, 09:17
Det ligger bilder av hvordan jeg monterte mine Warn skvettlapper på "Ulven" i min garasje. Jeg borret hull i falsen der innerskjermen møter gulvet bak dekket og resten av boltene i Bushwackerne. De er nokså store og noe slappe så jeg brukte en 4mm rustfri langlenket kjetting til å henge de opp med. Koblet de på skvettlappene med en karabinkrok og en øyebolt gjennom selve skvettlappen.

Amund
01-30-2009, 14:17
Tenkte du kunne skjære bort det som blir inni skjermen, er sånn de originale skvettlappene er formet har jeg sett.

Rocker
01-30-2009, 19:03
Nå har jeg spekulert og kikka oppunder bilen.
Det ser ut som at det er kappa en del av innerskjermene...spesielt bak.
Der er ingenting å feste "lappen" i på innsiden.

Derfor har jeg bestemt meg for å lage et vinkel-jern, som settes fast med 2 bolter/skruer i bjelken der, og skru "lappen" fast i denne.
Skal lage denne i galvanisert stål og bruke rustfrie bolter/låsemuttere.
Må også kappe litt på "lappen" på innsiden så den går klar av bladfjærene...
Det skulle bli en meget holdbar og funksjonell "greie":eyemouth:

Har ikke spekulert så mye på løsning framme enda, men blir noe "orntli" der også.

De blir ihvertfall ikke å løsne/falle av med det første...tror jeg:smokin:

Rocker
03-08-2009, 16:03
Nope...det er IKKE mulig å feste de skvettlappene på en bil uten Bushwackers uten at det ser helt JALLA ut :shaking:

De kommer rett og slett for mye i konflikt med bladfjærene bak, og det er ikke feste nok i de originale bredderne.

BOMKJØP :(

Vier
03-08-2009, 20:04
BOMKJØP :(

Bomkjøp er blandt de beste kjøpene. Da kan du legge delene i arkivet, og vente til du har en bil som de kan brukes på.

:grinpimp:

Rocker
03-09-2009, 15:10
Joda, er sant det Vier, men likevel....

Noen som trenger nye skvettlapper?
(Slike sivrt har....side 16 i garasjen hans)

omliane
03-09-2009, 21:18
mye skal du ha for de da???

Rocker
03-09-2009, 21:25
MASSE stål :eyemouth:
Du har Pm

Rocker
03-10-2009, 11:00
For andre som er interessert
Jeg har altså 4 stk skvættlapps.

Selger disse for 1000,- INKL. FRAKT

sivrt
03-10-2009, 13:02
Kan anbefale disse du har for salg her..

De er passe stive så de henger fint på bilen, likevel myke nok til at de gir etter for hindringer i terrenget. De er forsterket med noe glassfiberlignende stoff på innsiden og virker som de er veldig holdbare.

Jeg har hengt mine opp i kjettinger for å få litt bedre stuk på de samt muligheten for å henge de litt høyere hvis det måtte trengs..

Rocker
03-11-2009, 19:36
Neh...tror jeg beholder disse likevel....som Vier sier.
Plutselig får jeg Bushwackers på bilen slik som Sivrt...å da har jeg bruk for de Thefinger
Time will show..(tid will se:eyemouth:)