PDA

View Full Version : Innbrudd hos BGnor

hoel-in-one
02-02-2009, 18:11
Innbruddstyver brøt seg inn natt til mandag i butikken. Et vindu høyt på veggen er brutt opp og knust. En har hoppet inn og tatt vinsjer, mens den andre har stått på utsiden og tatt i mot. Ikke noe har gått i bakken så de må ha vært to eller flere. Spor i snøen viser hvor de hadde parkert bil og gjerdet er også forsert.
En 9.5ti montert i krybbe med kontakt ferdig til montering på receiver samt en M8000 er hva vi ser som er forsvunnet.
Alarmen har gått, men sjokkbrekk tar kortere tid enn det tar for en vekter å dukke opp.
Jeg tipper de som tok vinsjen trengte de til egen bil og kanskje er kunder fra før.

Vi har serienumrene og kontroll på den biten. Om noen blir tilbudt ny vinsj til innbruddspris så er det bare å be om kvitteringen sammen med vinsjen. Vi ser ingen grunn til å legge ut serienumrene. Vi vet at det mangler nødvendig utstyr til begge vinsjene for å komplettere de... skjønner ?

Ingen grunn til å diskutere dette videre i tråden.
Dusør !!

EKJ
02-02-2009, 18:55
Skulle ha sittet bak hjørnet klar med klosaks og kulehammer og gitt gratis "manikyr" til sånne!!!:pissed:

Chri-ha
02-02-2009, 21:03
eller bare satt opp kameraer, og så ringt på døra til vedkommende dagen etter. Så kan man ha et vanlig liv utenom jobb:smokin:

4x4Norway
02-06-2009, 21:26
Det er jo serie nummer på disse vinsjene, så legg ut dette nr.
er nr fjærnet på en sån vinsj så vet man jo også da at det er noe galt.
En ting en bør dere tenke på om en kjøper såne stjålene ting.
Er at man faktisk er med på å lage et marked om man kjøper det.
Så er det ikke kjøpere, så er det heller ikke intresant å stjele det.
Vår 4x4 værden er veldig liten. det må jo være utrolig kjedelig å kjøre med deler som muligens er stjålet av koleger eller venner i 4x4 miljøet.
Synes dere har dårlig tro på kundene deres. rart om kundene deres bryter seg inn å sjeler disse tingene, bryte seg inn for å stjele 2 vinsjer.
Rissiko vurdert opp mot straff - bryderi og konsekvens. virker det ikke lite sansynelig at noen i miljøet er villig til å risikere det. for et så kipt utbytte.
Reklame verdien er nesten høyere en utbytte verdien.
har full forståelse for iritasjonen rundt et sånt tap som dette. Rett og slett jævelig iriterende.

Amund
02-06-2009, 22:37
Ikke misforstå Roger, vi mistenker ingen av våre gode kunder, eller engangskunder, eller nysjerrige tittere, men i løpet av en dag kan vi ha innom både 10 og 20 tittere, noen er nysjerrig, noen er polakker, noen ser kriminelle ut, noen ser kristne ut - og uten å henge ut noen av dem så er det sannsynligvis den man minst forventer som har spanet inngangsmuligheter, kanskje spurt litt om hva som koster mest - spør du meg personlig tror jeg ikke det er folk i offroadmiljøet i det hele tatt, som du hinter til så tviler jeg sterkt på at det er noen i miljøet, det er alt for bra brorskap og kamerateri. Det er nok heller noen småkjeltringer som egentlig ikke vet hva de ser etter men er ute etter å gjøre brekk for kicket eller småpenger. Tenk deg hvor lett det er å selge en 9000 punds vinsj i et småkriminelt miljø som stort sett er ute etter stereoanlegg og narkotika. Kan neppe lønne seg... måtte de få sin straff i himmelen - eller helvetet. Veldig surt er det uansett, og det koster som regel mer i ruter og reparasjoner enn i varer.

4x4Norway
02-07-2009, 10:01
Helt enig med denne fremstillingen, men kom med serienummer, det bør rigistreres både ved andre forhandlere og tilgjenglig for oss som er med som kjøpere innen offroadmiljøet.
Ligger bilde av vinsjen her med serienummer kan man bare gå tilbake å sjekke det.
Min største oppfordring er å ikke kjøpe ting som har trygt opphav.
Ikke vær med å lag omsetnings marked for stjålene 4x4 ting.

hoel-in-one
02-07-2009, 18:27
Jeg skal finne frem tag`n på mandag.
Det står vinsjer annonsert på finn.no, ubrukt - men det kan selvsagt være egen import. En av vinsjene som står annonsert er kun for det Europeiske markedet, og vi har solgt veldig få av disse.--- veldig få !
De vet nok godt hva de skulle ta med seg !

Amund
02-07-2009, 21:22
Jeg skal finne frem tag`n på mandag.
Det står vinsjer annonsert på finn.no, ubrukt - men det kan selvsagt være egen import. En av vinsjene som står annonsert er kun for det Europeiske markedet, og vi har solgt veldig få av disse.--- veldig få !
De vet nok godt hva de skulle ta med seg !

Ja men den du tenker på har jo ikke blitt stjålet fra oss...

knixen
02-07-2009, 21:31
den ble lagt ut for salg lenge før innbruddet også:wink_animate: (for ordens skyld...ikke min)

artic man
02-07-2009, 23:38
Er stor vel offte polakker og desse nye landsmen som stor for slik faen skap i norge,Står nye vinsjer på ladan i Krakov nå,jevla pakk ThefingerThefinger

wa-sho
02-08-2009, 09:56
Er stor vel offte polakker og desse nye landsmen som stor for slik faen skap i norge,Står nye vinsjer på ladan i Krakov nå,jevla pakk ThefingerThefinger

tips..
bytt navn til artig mann, og lær deg å skrive.

Rocker
02-08-2009, 10:02
:laughing:

4x4Norway
02-08-2009, 10:53
Det er jo kjedelig om folk som har sån vinsj , risikerer å bli mistenkt for å ha stjålet dem.
Da er jeg egentlig glad for jeg solgte min 9500 ti montert i krybbe , helt lik denne. :smile:
Men siden det er 3 uker siden satser jeg på å gå klar av mistanke.
Heldigvis ble min nye vinsj en fet Com-opp 11000 istede 4,2 hk.
menn det er jo ganske mange av oss i Nissan4x4.no som har begge vinsjene på bildene her, så sjelden vare er det da ikke.
serie nr er greit å forholde seg til, er nr fjernet så er det også helt greit å forholde seg til. ikke kjøp det :shaking:

4x4Norway
02-10-2009, 07:54
Det var ikke så viktig med produksjons nummere på vinsjene nei. :idea:

StigO
02-10-2009, 19:07
Serienummeret har vi på disse, men det er en god grunn til at vi ikke legger dem ut. Dersom noen lurer på om vinsjen de eventuelt blir tilbudt er en av disse, så er det bare å ringe oss så bekrefter vi eller avkrefter dette.

4x4Norway
02-10-2009, 23:32
Det kommer sikkert mange til å gjøre.:shaking: tipper di fleste her ville vært bejelplig med å skaffe de tilbake til dere om det dukket opp, men å vente at man skal ringe dere å sjekke dette er jo bare for dumt etter min mening.
Det faller på sin egen urimlighet. det er da heller ikke vår jobb.
men hadde det dukket opp ville værtfal jeg sjekket det mot nr som hadde liggi her på nettet.
egentlig kunne alle som mistet ting med serie nr , på denne måten registret det her.

knixen
02-10-2009, 23:46
Det kommer sikkert mange til å gjøre.:shaking: tipper di fleste her ville vært bejelplig med å skaffe de tilbake til dere om det dukket opp, men å vente at man skal ringe dere å sjekke dette er jo bare for dumt etter min mening.
Det faller på sin egen urimlighet. det er da heller ikke vår jobb.
men hadde det dukket opp ville værtfal jeg sjekket det mot nr som hadde liggi her på nettet.
egentlig kunne alle som mistet ting med serie nr , på denne måten registret det her.

Det var da veldig til engasjement hos deg her Roger? Det må da være opp til bgnor hvordan de håndterer denne saken eller hva??? :shaking::shaking::shaking:

Holten
02-10-2009, 23:54
Det var da veldig til engasjement hos deg her Roger? Det må da være opp til bgnor hvordan de håndterer denne saken eller hva??? :shaking::shaking::shaking:

x2 :idea:

4x4Norway
02-11-2009, 09:44
Beklager det. men det er jo nesten som om bilen din blir stjålet Knixen og vi må ringe til deg å spørre om registrerings nr dersom det dukker opp en som ligner.
mulig det er dårligt ex da sikkert ikke mange hadde kjørt langt med den:smile:.
Grunden til mit engasjement er enkelt og greit at jeg er veldig lite intresert i at det skal bli et marked for å stjele disse tingene.
Det er bare ikke tøft med en flott bil, med mye utstyr om utstyret er stjålet, fra en som kanskje har jobbet å spart for å få tingene.
jeg mener produksjons nr i dette tilfelle vil være det samme som et registrerings nr.
jeg mener helt kort og greit er nr tilgjenglig vil de som har stjålet disse risikere problemer.
når det ikke er tilgjenglig vil det mistenklig gjøre mange som aldri ville kjøpt noe som var stjålet.
Jeg driter jo egentlig i Vinsjene til BG Nord, vi kjøper jo Vinsjene fra Team bertelsen, og Arctic Trucks.
Var jo bare ment som et bidrag i posstiv retning.

Ove
02-11-2009, 14:33
Er på lang vei enig i colormax her !

F.eks :

Blir jeg tilbudt en vinsj av Peder Olsen for en god pris , men en pris som ligger greit ann i forhold til markedspris , vil jeg ikke bli mistenksom . Spesielt ikke hvis han også kan vise til en kvittering som godtgjører at han har kjøpt den brukt av Ola Norman for en stund siden .

I ettertid viser det seg at dette var en av objektene stjålet fra BGNor , og dette blir oppdaget ved en bestilling av ny fjernkontroll .

Jeg får faktisk beholde vinsjen , der er nå legalt min siden den ble handlet inn i god tro , og etter lovverket skal ikke jeg som 3.person kunne belastes med tapet .

Hadde derimot BGNor gjort alle relevante data tilgjengelig , og siden jeg er i miljøet og viste - eller burde visst - at vinsj XX , med serienr xxx er tyvegods , vil det kunne sansynliggjøre at jeg er en heler ...... og BGNor har et legalt krav på å få vinsjen tilbake - og jeg få min straff .

Amund
02-11-2009, 15:37
Det er jo veldig enkelt, kjøper du brukt vinsj som er mindre enn steingammal og fastrusta, be om kvittering. Har han kjøpt den her men mistet kvitteringa er det bare å ta en tlf til oss med navnet på kjøperen, evt. firma, evt. dato og type vinsj så kan vi finne det igjen i historikken.

Ove, nå er jeg ingen jusstudent, men jeg tror ikke det hjelper å kjøpe tyvegods i god tro og til full pris, du får vel ikke beholde det likevel om det blir konstatert som tyvegods? Trodde jeg da.

Ove
02-11-2009, 16:08
Ove, nå er jeg ingen jusstudent, men jeg tror ikke det hjelper å kjøpe tyvegods i god tro og til full pris, du får vel ikke beholde det likevel om det blir konstatert som tyvegods? Trodde jeg da.

Dessverre så er det slik Amund .:(

Finnes nok av eksempler på dette , vi ser det spesielt her nede som det er et lite Mekka for båtmotor-kjeltringer .

Du kan ikke straffes hvis du har handlet i god tro , og ikke har hatt forutsetning for å " ha visst eller burde ha visst" at det du handlet var tyvegods .

Vet om flere som faktisk har stjelt motorene selv , slipt vekk serienr , laget fiktive kvitteringer og sluppet unna med det . Noen av disse har blitt tauet inn , blitt bedt om å forevise kvittering og har sluppet unna . Kan ikke påtalemyndigheten bevise noe , må tyvgodset leveres tilbake . Er sågar eksempler der Politiet har slått inn nytt "serienr" før tilbakelevering ...:shaking:

Tommy
02-11-2009, 17:52
Jeg låser denne tråden... ingen hensikt å diskutere, fakta er enkelt, 2 vinsjer er stjålet, om BG Nor ikke vil offentliggjøre serienummer er opp til dem...
Se opp alle som får tilbud om vinsj dyr eller billig, be om kvittering.