PDA

View Full Version : Interesse for felles kjøp av Rulatorer?

jan terje
02-09-2009, 19:00
Har i dag fått en kontakt som kansje kan skaffe rulatorer. De er nok i varierende stand og en må nok påregne litt service, ja kansje full oppbygging om de er kollisjons skadet.
Får svar i løp av morgendagen. Noen flere som er intereserte i ett prosjekt?

Jan
02-09-2009, 19:33
Noen som passer en på nesten 2 meter?

jan terje
02-09-2009, 20:02
Tror nok du sliter litt da, om ikke NRF åpner for egen forlenging av handlekurv.

Vier
02-09-2009, 20:04
Nesten 2 meter? Er det ikke innført krav til separat hodestøtte for de over 1.90? Dette kan muligens gjøre gruppekjøp vanskelig...

Jan
02-09-2009, 20:05
Derfor jeg spør,

Arne
02-09-2009, 20:22
Det har ved studier vist seg at mange som var nærmere 2 meter i sin ungdom ofte har hodet mye nærmere bakken ved oppnådd rullatoralder.
Det anbefales derfor bruk at en pannebeskyttermontert mellom rullatorens håndtak i en høyde av 138 cm over hjulsenter.

http://www.corkvisioncentre.com/corkvisioncentre/Images/Hunchback3.jpg

jan terje
02-09-2009, 20:24
Nesten 2 meter? Er det ikke innført krav til separat hodestøtte for de over 1.90? Dette kan muligens gjøre gruppekjøp vanskelig...

Nei det er i Biltrial Vier. Men Jan får ett problem i Standard Rulator. Selvsagt har konstruktørene av rulatorene regnet med att ryggene er krokete ved passering av 40 år. Nå skal ikke jeg si att Jan lyver på alderen, men er han over 40 år og fortsatt 2 meter fra bakken og opp så er han neste 3 meter om vi strekker ham ut! Høres det sansynlig ut?

Jan
02-09-2009, 20:27
Denne muskuløse kroppen er faktisk passert 42 år og er like rak i ryggen.

Jan
02-09-2009, 20:28
Er det tillat med større hjul hvis rullatoren blir for lav?

jan terje
02-09-2009, 20:29
Er det tillat med større hjul hvis rullatoren blir for lav?

Ikke i Standard. Men i Modifisert og Proto er det foreløpig fritt frem.

Jan
02-09-2009, 20:33
Da tror jeg det blir modifisert, hvis ikke reglene blir forandret rett før sesongstart

jan terje
02-09-2009, 20:39
Da tror jeg det blir modifisert, hvis ikke reglene blir forandret rett før sesongstart

Det gjør de.

BerntS
02-10-2009, 08:48
Ser ut som om reiselederen vår er i form og da trenger sikkert vi en slik hvis vi skal til det store utlandet.........
Går rykter om sverige her nå....:puke:

krüger
02-10-2009, 10:06
Har i dag fått en kontakt som kansje kan skaffe rulatorer. De er nok i varierende stand og en må nok påregne litt service, ja kansje full oppbygging om de er kollisjons skadet.

lyder interresant for NRS,
jeg ved at Finn Nørlem Jensen har fået tilladelse fra de danske myndigheder til kørsel med u-registrerte trail-rollatorer på Løkken strand under beachtouren, hvis der stadig er pladser på færgens bildæk, kan det være I skulle skynde jer at bestille plads:idea:

-

jan terje
02-11-2009, 06:39
Sorry folks. De ringte fra gamlehjemmet og medelte att de utrangerte skulle doneres til noen som driver med hjelpesendinger.
Først sender de alle M6ene ut av landet, så rulatorene-skal det ikke være noe igjen til entusiastene?

Jan
02-11-2009, 06:56
I sannhet, en tragedie:(

jan terje
02-11-2009, 07:15
Jeg synes vi må lage en underskriftskampanje og sende den til President Stoltenberg.

BerntS
02-11-2009, 08:33
oi oi oi !!!!!!! :pissed:
Dette lover ikke bra for vår utenlandsekspeidisjon.
Tenk på oss som nå er nødt til å leie/bære/slepe Vaktmesteren rundt på sammtidsmuseeeer og andre høyverdige kultur arrangemanger rundt i det store ytlandet.
Tror Stoltenberg blir for liten til dette , kanskje bedre å kontakte Obama direkte??

Chevy-Sheriff
02-11-2009, 14:11
Her skal dere kjøpe FERDIGE RULATORER......:question::question::question:

I DORK s ånd trodde jeg dette var rett og slett tabu.....:shaking:

Nei, jeg er sikker på, at leter dere i krokene i garasjen, i kjeller'n og på loftet, vil dere finne det meste av det som skal til for å konstruere en fullverdig trail-rullator.....

Jeg skal sjekke låven i helgen, der ligger det MYE bra rulator deler....:grinpimp:

jan terje
02-11-2009, 14:40
Her skal dere kjøpe FERDIGE RULATORER......:question::question::question:

I DORK s ånd trodde jeg dette var rett og slett tabu.....:shaking:

Nei, jeg er sikker på, at leter dere i krokene i garasjen, i kjeller'n og på loftet, vil dere finne det meste av det som skal til for å konstruere en fullverdig trail-rullator.....

Jeg skal sjekke låven i helgen, der ligger det MYE bra rulator deler....:grinpimp:

Helt riktig Sjeriff, men det betinger att du vil rulere i Proto. I Standard og Modifisert er det så langt kun trial rulatorer med orginal ramme som blir godtatt.
Reglene finner du her:
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=22192

Chevy-Sheriff
02-11-2009, 15:17
Jeg er redd disse reglene får konsekvenser for sporten allerede før den er etablert.
Jeg konstanterer at de varslede regler angående ullsokker og gebissforbud allerede har fått aktive utøvere av sporten til å legge inn årene.

Standard og Modifisert blir nok snart en utdøende klasse, da det er som du skriver i noen innlegg oppover, nesten umulig å få tak i brukte rulatorer.

Jår jeg bygget opp min Trail-rulator innen Beachtour'en blir det kanskje første og eneste gangen den kommer til å gå i trail.
Alternativet må bli å flytte til Danmark.....:beer:

jan terje
02-11-2009, 17:25
Nå minner jeg om egen tråd for regeldiskusjoner, men vil påpeke att i Danmark går det mest i Rullestol Trial-du vil nok få problemer med en Proto Rulator der nede.
Vi har jo friskt i minne tyske Ghrøze Harkhermanz som stilte på Nordisk Trial i 1984 med sin hjemmebygde rulator. Han ble straks disket, selv om han var publikum!

Chevy-Sheriff
02-11-2009, 21:37
...Vi har jo friskt i minne tyske Ghrøze Harkhermanz som stilte på Nordisk Trial i 1984 med sin hjemmebygde rulator. Han ble straks disket, selv om han var publikum!

Ja jeg husker den episoden.
Heldigvis hadde hoveddommer Alzheimer, så Ghrøze fikk starte igjen i neste seksjon.
Det var tider det, da var det faktisk lov å stille til start med knekkt lårhals...:smokin:

jan terje
02-12-2009, 07:35
http://www.nrf.com/

vaktmester
02-12-2009, 17:14
Ser ut som om reiselederen vår er i form og da trenger sikkert vi en slik hvis vi skal til det store utlandet.........
Går rykter om sverige her nå....:puke:

Sverige??? Der slipper vi ikke inn, vi er i alltfor godt humør til det.

Vi hadde møte her i Bjørgvin Ruldtator Club, Det ble nevnt en løsning for Jan av andre reservesekreteren: DET ENESTE DEN MANNEN TRENGER ER LENGRE ARMER. Hvorpå den fine diskusjonen ble avbrutt av snorkelyder, vi måtte jo ha den obligatoriske midtmøteluren.

:beer:Hilsen Lasse:beer:
Konstituert førsteruller

Jan
02-12-2009, 17:16
Fins det noen billige lange armproteser, eller er det forbudt?

vaktmester
02-12-2009, 17:26
Fins det noen billige lange armproteser, eller er det forbudt?

Det geniale med forslaget er at det kun er rullatoren det ikke er lov å modifisere.
Ett annet godt forslag som kom frem etter luren, var hvordan man kan øke bakkeklaringen i original og standard: KORTERE ARMER eller HØYHELTE SKO

Reglene er lest av vår formann, (han var den eneste som husket brillene) det står om gebiss og ullsokker men ingenting om at det er ulovlig med armmodifikasjoner

Hilsen Lasse
Bergen Ruhltator Club

Jan
02-12-2009, 17:29
endelig en løsning:D