PDA

View Full Version : Vitara forgasser

knuto
05-03-2007, 22:49
Har en Vitara med en forb.newburn krrrrr lyd i forgasseren ! Er det den el.dysa i toppen eller noe annet ?

ShuDuck
05-03-2007, 23:27
Er det en 8v ? Det er injection ? det sitter en injector der ja som mye mulig lager en slik lyd. Man kan høre en slags tikkelyd fra den til vanlig om man stiller inn ørene riktig. Den skal nok ikke høres slik ut som du beskriver det :confused: Er det en dominerende lyd? er vel ikke så mange andre ting som kan lage noe spesielt med lyd der. Vanskelig å svare på uten å ha hodet under panseret ditt :)

knuto
05-04-2007, 15:46
Jepp det er en 8v. Du slipper å legge øra ned på gassern for å høre tikkinga newburn .Det rare er at når du slår av lysa stopper lyden (import bil) og kommer igjen med lysa på igjen (forbruk av strøm):mad:

sven
05-05-2007, 12:02
høres ut som om du har en idle up feil....

vet ikke helt hvordan dette ser ut på vitara, men vil tro at det er en stepmotor eller lignende som skal dra opp tomgangen når lysa slås på der...

knuto
05-05-2007, 12:49
Stemmer at tomgangen øker litt når en slår lys,vifte på ja! Snakka med ett Suki verksted om det, svaret jeg fikk var att det var helt normalt med sånn lyd. Det tror jeg ikke noe på! at den skal være så markant!
Er det noen der ute i den store skogen som har nå lurikt forslag:o ?

tåffår
05-15-2007, 21:25
Har også den lyden, har vært ssån lyd i min motor før eg fikk den...

Virker som det er ved ett vist turtall den kommer.. har ikkje hatt no problemer pga av det...

knuto
06-01-2007, 13:49
Ikke noe problem med min heller ! Går som ett skudd i natten, men har noen ett komplett luft filter til Vitara til salgs ?

Geared
06-01-2007, 14:48
men har noen ett komplett luft filter til Vitara til salgs ?

Skulle ikke forundre meg om det ligger ett par slike i garasjen min...

knuto
06-14-2007, 09:37
Skulle ikke forundre meg om det ligger ett par slike i garasjen min...

Det høres bra ut :) Har prøvd å kontakte deg !

Lasse suzicán
06-14-2007, 10:27
Stemmer at tomgangen øker litt når en slår lys,vifte på ja! Snakka med ett Suki verksted om det, svaret jeg fikk var att det var helt normalt med sånn lyd. Det tror jeg ikke noe på! at den skal være så markant!
Er det noen der ute i den store skogen som har nå lurikt forslag:o ?
Det SKA låta så....
Det är en magnetventil som öppnas och stängs i korta pulser för att ge en lite högre tomgång när ljuset tänds/fläkten startas på fullfart/om du startar en ev. bakruteuppvärmning....
Ventilen har bara 2 lägen, nämligen helt öppen eller stängd, så tomgångshöjningen styrs av hur pulsbredden, det vill säga hur länge ventilen är öppen.....

knuto
06-19-2007, 21:48
Ok :cool: Takk for det , skal leve med den syke lyden !