PDA

View Full Version : cherokee med dårlig oljetrykk (edit: var for høyt oljetrykk)

Hovatn
02-18-2009, 17:15
lurer på å kjøpe en 97 cherokee2,5 diesel som rep objekt, men det er dårlig oljetrykk på bilen er det kunn vippearmene på kammen som må byttes eller er det mer? (ps bilen har stått i 2 år sånn cirkus) regner med å skifte noe bremser også og vurderer om jeg skal selge landcruiseren men er vanskelig å bestemme seg.ThefingerThefinger trenger noen tips på hva som bør gjøres og om hvordan den bør rigges opp:beer:

Hovatn
03-05-2009, 17:16
kikka litt på cherokeen i går å den var helt grei til den prisen jeg gir for den. bilder kommer senere.
men så de store spørsmåla: noen som vet hvor lang tild og hvor mye som må demonteres for å skifte topp pakning på en 2.5 turbo diesel? og eventuelt om stempelfjærene bør byttes?
noen som har ligende låsekassa fra førerdøra til en slik bil?
tar bilen heim til uka en gang kansje.

sivrt
03-05-2009, 17:27
Aner ikke tid eller hvor mye men det er 4 topper på denne motoren og da seff 4 pakninger..

Hovatn
03-05-2009, 19:27
Aner ikke tid eller hvor mye men det er 4 topper på denne motoren og da seff 4 pakninger..
artig jobb med andre ord altså.ThefingerThefinger
får bare begynne til uka så e kan selge cruiseren å få en skikkelig bil vett du. har du forresten ligende blinklys til høyre side å selge? det på hjørnet eller 2 hvite?

jasswass
03-10-2009, 21:48

fire topper, men en pakning. sørg for å få metallpakning, slik at du slipper etterstramming av bolter. jeg brukte en dag på å ta fra hverandre og neste dag på å sette sammen. Det er en mann som aldri har knota med motormekk før...

Hovatn
03-14-2009, 11:00
holder på med motoren nå og det var ikke topp pakningen som ver gåen så må nok bytte stempelfjærene og så samti8dig at en av støtstengene var hoppet av på sylinder 4 så det blir et sett med vippearmer fordi det var k nekt litt av den:pissed:

vegsir
03-15-2009, 01:53
holder på med motoren nå og det var ikke topp pakningen som ver gåen så må nok bytte stempelfjærene og så samti8dig at en av støtstengene var hoppet av på sylinder 4 så det blir et sett med vippearmer fordi det var k nekt litt av den:pissed:

altså det atte... du kan ikke selge landcruieser'en for å kjøpe jeep. det har til og med jeg blitt anbefalt å ikke gjøre. selv om jeg stadig blir imponert over Erik(zj96. eller noe) 's fremkommelighe. der hvor til og med mere modifiserte biler sliter med å komme frem.:beer::grinpimp:

og han sa til meg at jeg aldri burde selge ''bestemor'' for å kjøpe jeep med V8'er (som er skikkelig drømme/runkebil)

Hovatn
03-15-2009, 17:12
må nesten se litt er ikke helt moden for å selge landcruiseren, men det er så mye rust så da er det fristende å heller ha en jeep som er 10 år nyere, men vet ikke helt hvilken bil som selges enda er sabla usikker på det annonsere nok begge og ser hvilken som selges