PDA

View Full Version : diffbrems xj

A-Ball
02-18-2009, 20:26
Hei, jeg er på utkikk etter en rimelig xj, skal bruke den til offroad.
Hvordan kan jeg sjekke om den har diffbrems bak?

mvh Atle

Rocker
02-18-2009, 22:09
Andre kan sikkert svare på om det er spesielle modeller som har dette, men det beste er nok å prøve de aktuelle kandidater....
Har forstått det slik at diffbrems kan være svært slitt på noen biler, så det beste er nok å teste at den fungerer eller ei.

A-Ball
02-27-2009, 22:50
Nå er Jeepen kjøpt, men tror jeg har fått en uten diffbrems.... jekket den opp bak idag og hjula snurret rimelig fritt kan man si.... crap

Noen som har prøvd Powertrax NoSlip?

omliane
02-28-2009, 07:42
ja... hadde sånn i min før jeg monterte t-lockerne.... men vi møtes jo på søndag, så vi kan ta det da

Rocker
02-28-2009, 10:28
Jaaiii...:eyemouth: eller her:idea:???
Interessant for andre også (les: f.eks. meg)

omliane
02-28-2009, 13:45
ja... kan vel poste det her da Thefinger

jeg satt inn no-slip i cherokeen, syntes det fungerte helt topp i skogen... hadde aldri noen problem... men på veien, så synes jeg den var litt hard til å løse ut, særlig i slake svinger.... den holdt liksom igjen, før den plutselig løste ut.... synes det var litt ubehagelig...
Og siden jeg bruker bilen mye langs veien, falt valget på utkoblbar sperre. og da blei det selfølgelig både foran og bak :grinpimp:

Men hvis du bruker bilen som nr2, og/eller stortsett bruker den til offroad kjøring, så funker den helt strøkent...

Med no-slip i bakakslingen blei fremkomligheten suveren i forhold til orginal.