PDA

View Full Version : Tüv papirer

Roxy
03-03-2009, 11:15
Hei

Jeg har akkurat kjøpt meg en Landcruiser 73, det sitter et relativt nytt ome hevesett på den, men den forrige eieren har ikke papirene til dette settet.. er den noen måte dette kan ordnes på eller må jeg kjøpe et nytt for å få papirene?

Rocker
03-03-2009, 11:48
Ring til BgNor og hør med denne mannen: Amund Børsand-Tlf 22905780
Det er direkte-linja til han.
Kanskje han kan hjelpe deg :)

knut e
03-03-2009, 15:51
oioioi bilder på nlck snarest. kommer og kikker på bilen din en dag jeg da

Roxy
03-04-2009, 08:11
ja gleder meg stort, skal hente bilen i morra, så bli nok ikke bilder før til helga.. men da stikker du vel innom på søndagen håper jeg.. så blir det cruiser treff.. he he

hoel-in-one
03-04-2009, 22:35
Vi selger ikke dokumenter hos BGnor as, vi sender alltid med papirer på fjærsett som er kjøpt hos oss. De blir stemplet og påført registreringsnummer eller chassisnummer. Dette krever BT og eierene av dokumentene (Taubenreuther)
Om det ikke kan fremvises kvittering at de er kjøpt hos oss, må evt forrige eier fremskaffe fra selger.

4x4Norway
03-31-2009, 01:19
Nesten litt rart dere har TUV papirer med riktig vekt godkjenning for LC73, siden ikke TUV har laget det for norske biler grunnet endringer i vekt.

Må jo samtidig si det virker merkelig at en forhandler av et produkt som OME ikke stiller seg possetive til å skaffe de nødvendige godkjennings dokumentasjoner for produktene de forhandler.
TUV papirene er jo bare helt enkelt, en kopy av et orgenal dokument, som bekrefter at de forskjelige komponentene dette settet er samensat av, kan godkjennes til denne bilen.
Såfremt komponentene stemmer med erklæringen.
Nr på bil og kvitering, har ingen ting med godkjenelsen å gjøre.
Om den er underskrivi av Julius eller røverne i kardemommeby.
Har da ingen ting med godkjenningen å gjøre.
Merklig holdning dette :shaking:

Holten
03-31-2009, 01:27
Du er litt av en kranglefant du Colormax :smile: Du finner alltid noe å pirke på..

4x4Norway
03-31-2009, 01:45
Påenget må jo være å hjelpe en som har problemer, ikke gjøre ting vaskligere.
Han må ha riktige papirer for å få dette godkjent.
så det kan da ikke være noe problem å hjelpe brukern med dette.
Hva oppnår man med å ikke hjelpe gutten, er da ingen nytte i det.
Påenget må jo være å få en fornøyd OME bruker.

knixen
03-31-2009, 09:42
Nesten litt rart dere har TUV papirer med riktig vekt godkjenning for LC73, siden ikke TUV har laget det for norske biler grunnet endringer i vekt.

Må jo samtidig si det virker merkelig at en forhandler av et produkt som OME ikke stiller seg possetive til å skaffe de nødvendige godkjennings dokumentasjoner for produktene de forhandler.
TUV papirene er jo bare helt enkelt, en kopy av et orgenal dokument, som bekrefter at de forskjelige komponentene dette settet er samensat av, kan godkjennes til denne bilen.
Såfremt komponentene stemmer med erklæringen.
Nr på bil og kvitering, har ingen ting med godkjenelsen å gjøre.
Om den er underskrivi av Julius eller røverne i kardemommeby.
Har da ingen ting med godkjenningen å gjøre.
Merklig holdning dette :shaking:

Mye av dette har du da fått svar på her http://nissan4x4.no/forum/viewtopic.php?f=2&t=673&st=0&sk=t&sd=a&start=45

Når det gjelder vektene på LJ70/73 og BJ75 så jobbes det med saken såvidt jeg vet.

hoel-in-one
03-31-2009, 23:27
Ikke legg det opp i ting du ikke har noe med herr Brekke. Vi har ordnet saken for leeenge siden og fått endret dette hos TÜV. Vi leker ikke butikk, jeg trodde du hadde fått med deg det nå !

Vi har dialog direkte med de som har med godkjenningene å gjøre, og det er i mange tilfeller umulig å endre på dokumenter siden mange biler er tatt inn til Norge etter særnorske vektavgifter. Jeg kan det meste om dette nå når det gjelder alle OME sett på de forskjellige bilene som har blitt importert med spesialvketer for avgifssyke Norge !

Er det noe du lurer på herr Brekke, så send en mail.. enten til oss eller din leverandør Berthelsen. ..vi snakker faktisk sammen ganske ofte :smile:

Roxy
04-01-2009, 07:50
Jeg for min del er ferdig med denne tråden..