PDA

View Full Version : Større tøfler..

SilverFox
03-03-2009, 22:27
Som sagt prøvde jeg noen nye dekk idag:D

37x12.5-16 på RC10x16 med -38 innpress.

http://i155.photobucket.com/albums/s285/kjelldip/bil/CIMG0800.jpg
http://i155.photobucket.com/albums/s285/kjelldip/bil/CIMG0799.jpg
http://i155.photobucket.com/albums/s285/kjelldip/bil/CIMG0792.jpg
http://i155.photobucket.com/albums/s285/kjelldip/bil/CIMG0793.jpg
http://i155.photobucket.com/albums/s285/kjelldip/bil/CIMG0794.jpg
http://i155.photobucket.com/albums/s285/kjelldip/bil/CIMG0797.jpg
http://i155.photobucket.com/albums/s285/kjelldip/bil/CIMG0798.jpg

Foran var det god plass med tanke på sving. Men tror nok jeg blir å lage litt mer plass og støpe nye innerskjermer uansett, med tanke på max flex.
Men trodde virkelig det skulle bli trangere enn dette.

Chri-ha
03-03-2009, 22:38
jøss, så jo nesten små ut jo

SilverFox
03-03-2009, 22:40
Begynner å bli stor bil vet du;) Og det er faktisk reel størrelse på dekka

knixen
03-03-2009, 22:53
det var skikkelig tøft med sorte felga på bilen din! :beer:

SilverFox
03-03-2009, 22:58
Ja det va ikke så dumt igrunn

ShuDuck
03-03-2009, 23:04
RC-felger slår aldri feil, veldig tøft. gjør seg med skikkelige dekk også :beer:

SilverFox
03-03-2009, 23:19
Ja vi får se hvilke felger det blir...

Lille lay (nico)
03-03-2009, 23:40
Dette så bra ut!!! :-) fet bil!

partypulp
03-04-2009, 08:48
Dritkult!

Bilen din begynner virkelig å bli heftig nå!

HardKåre
03-04-2009, 11:06
Har du virkelig så god plass bak eller hang bilen enda på jekk? Ble litt sånn dragsterstuk... Da kan du jo bare justere litt meir opp på torsjon fremme så får du plass til enda meir???

SilverFox
03-04-2009, 21:57
Henger ikke på noe jekk nei.
Nei gidd ikke skru opp nå mer foran. bilen e komfortabel å kjøre nu.. skal jo være brukanes åsså.
å for veikjøring treng æ ikke verken å skjære eller heve no mer verken foran eller bak. full sving uten subbing eller nåt. ca 5 cm klaring bak ved full sving. foran litt mindre.
Skal ta litt mer i forkant av forhjulan for å kunne flexe max.
dragster stuk? hmm.. trur det e vinkeln på kamera som gjør det. e ikke nå mer stuk en orginalt hvertfall.

EvoMan
03-04-2009, 22:12
litt forsmale dekk..burde gå opp til 14.5" :) ellers ser det tøfft ut .. hvite biler kler de svarte RC felgene godt :)

SilverFox
03-04-2009, 22:50
dekka er ikke mine. er en i klubben sine. dette var bare for å teste passformen med 37.. å nå når det er konkludert, så får vi se hvilke dekk og felger som kommer på.
Og om de forblir svart,HVIS det blir RC, vil tiden vise..

EvoMan
03-05-2009, 12:00
RC felgene er gromme å se på, men er egentlig noen dritt felger, mine er behandlet godt, vasket mer en en gang pr uke med svamp og polert innimellom..alikevell så tåler de ikke norsk vinter, lakken flasser av i store flak... det fine er jo at det er lett å flekke på med svart lakk på dem uten at det syns noe spesielt godt...

knixen
03-05-2009, 12:09
RC felgene er gromme å se på, men er egentlig noen dritt felger, mine er behandlet godt, vasket mer en en gang pr uke med svamp og polert innimellom..alikevell så tåler de ikke norsk vinter, lakken flasser av i store flak... det fine er jo at det er lett å flekke på med svart lakk på dem uten at det syns noe spesielt godt...

må faktisk si meg HELT uenig. Har hatt 3-4 forskjellige sett uten noe som helst problem med dette. :shaking::shaking:

Lille lay (nico)
03-06-2009, 15:34
Jeg har også RC felger og disse har holdt veldig godt! Det eneste er at de er ikke helt gode å avbalansere, men herregud det er jo offroad biler vi har å de skal ikke være like komfortable som en 2008mod 5-serie..... :smokin:

Er forresten i DK på beachtour nå! Dere som ikke er her....... Dere går virkelig glipp av noe!!!! Skal ta bilder å legge ut når jeg kommer hjem!!

Thagen
03-09-2009, 17:05
Jeg må og si meg uenig i at RC felgene er no dritt! Mine hverken ruster eller flasser og jeg bor i KrSand...her er dem ikke mye flaue for å salte..hverken i mange minus eller mange plussgrader:pissed:

EvoMan
03-09-2009, 20:49
ja da er det bare mine felger som er så dårlig at de ikke er verdt de skarve 100lappene de kostet da, jeg har forøvrig de med bedlock lookalike greiene.... burde nesten fått nye :)

Holten
04-09-2009, 15:43
Hvordan har du heva bilen din sølvrev? Fet bil :smokin:

SilverFox
04-09-2009, 23:04
3 toms bodylift og 2 toms trailmaster hevesett.. innskrevet i vognkort såklart :)

1911
04-13-2009, 22:21
Du har ikke gjort hjemmeleksa di... dekkene du prøvde på bilen er 37x12,50-16

Mvh dekkeieren!

Kaare
04-13-2009, 22:55
Du har ikke gjort hjemmeleksa di... dekkene du prøvde på bilen er 37x12,50-16

Mvh dekkeieren!

Som skal på Valpen?

Holten
04-14-2009, 00:02
Har du kappa mye i skjermene?

SilverFox
04-14-2009, 18:04
Kåre: Jepp de skal på valpen:)
Holten: Nja.. ikke så veldig mye. husker ikke.. ble gjort når jeg monterte bredderne på bilen.

Maylinn
04-14-2009, 21:12
Hvordan er bredderene dine festet..Vil ha meg breddere etterhvert men vil ikke skru i skjermene...

SilverFox
04-14-2009, 23:11
bredderne er limt fast med sikaflex. i skrudde jeg tynn blekkplate i den org skjermkanten for å stive av dette til det ble tørt.. eneste som er skjært, er litt i bakkant av forhjula, og litt plastikk foran. skal av me begge forskjerma nå til sommern å kutte ut det siste, samt støpe ny innerskjerm, som behandlers med ett gummimiddel jeg ikke husker navne på nå i farta... men selve bredderne er det ikke brukt en skrue på..

Maylinn
04-15-2009, 16:38
bredderne er limt fast med sikaflex. i skrudde jeg tynn blekkplate i den org skjermkanten for å stive av dette til det ble tørt.. eneste som er skjært, er litt i bakkant av forhjula, og litt plastikk foran. skal av me begge forskjerma nå til sommern å kutte ut det siste, samt støpe ny innerskjerm, som behandlers med ett gummimiddel jeg ikke husker navne på nå i farta... men selve bredderne er det ikke brukt en skrue på..

Er det noe spesiel type sika du har brukt....Alltid litt skeptisk til breddere,da dette er en plass det fort samler fukt og ruster...
Burde man malt behandlet noe ekstra med noe under bredderene...

SilverFox
04-15-2009, 22:29
ja den var ganske spesiell mener jeg.. mener den var hvit eller gjennomsiktig :D
Nei jeg bare vasket med sprit hvor jeg skulle lime.. å det har nå holdt i noen år nå:)

Akkurat med rust er jeg ikke så veldig bekymret.. saltes ikke akkurat så mye her oppe.. har nå fortsatt til gode å finne rust på bilen. eller jo.. jeg vet om en skrue som har fått litt overflate rust! :D

Maylinn
04-15-2009, 22:57
Da er det verre for oss her sør...mye salting..:pissed:
Vet at sika varierer veldig i kvalitet og type,greit å bruke noe som har fungert for andre...

SilverFox
04-15-2009, 22:58
den heter vel egentlig tec7 den jeg brukte når jeg tenker meg om.

Maylinn
04-15-2009, 23:06
den heter vel egentlig tec7 den jeg brukte når jeg tenker meg om.

Denne har jeg faktisk brukt før,limer noe helt vannvittig..Brukte den som pakning engang rundt portalhuset på noen akslinger,måtte bruke øks og hammer for å få løsnet delene da jeg skulle demontere senere..Men var litt bekymret for om denne typen blir veldig hard og kanskje "knekker" over lang tid...

SilverFox
04-15-2009, 23:19
Den har nå enda ikke sprukket noen plasser, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for.. fortsatt like myk å fin i fugene som er lagt.

Maylinn
04-15-2009, 23:36
Ser ihvertfall veldig bra ut på bilen din.
Er det forresten warn breddere som du har på?

SilverFox
04-15-2009, 23:42
Er nok ikke Warnbreddere..
Jeg kjøpte breddere fra en fra offroad. grovstøp.. men de var så skeiv at det endte med at jeg måtte kappe de opp i tre deler og støpe på nytt.. var ett helvettes arbeid! tror jeg har rundt 100timer arbeid på alle fire bredderne fra jeg fikk dem, til jeg hadde laget de på nytt, pusset, lakket og montert på.. En nyttig erfaring.. Jeg rørte ikke glassfiber på over ett år etter den seansen.. men bredderne er vel lik hans martin sine..

Maylinn
04-15-2009, 23:52
Er nok ikke Warnbreddere..
Jeg kjøpte breddere fra en fra offroad. grovstøp.. men de var så skeiv at det endte med at jeg måtte kappe de opp i tre deler og støpe på nytt.. var ett helvettes arbeid! tror jeg har rundt 100timer arbeid på alle fire bredderne fra jeg fikk dem, til jeg hadde laget de på nytt, pusset, lakket og montert på.. En nyttig erfaring.. Jeg rørte ikke glassfiber på over ett år etter den seansen.. men bredderne er vel lik hans martin sine..

ser utrolig bra ut...er nok ikke få timer med arbeid som ligger bak den bilen din:smile:

SilverFox
04-15-2009, 23:59
nei har gitt opp å prøve å holde tellinga på de timene.. er så ufattelig mange timer som er gått til ting man ikke ser på bilen også.. men det som gikk mest er nok bredderne uten tvil.. roofracket gikk vel en helg fra jeg begynte til det varm montert.:) Men ja er utrolig fornøyd med bilen. Gått med mye tid til tenking og planlegging også:)
Til sommern skal alle foringer og lager i forstilling og bakstilling byttes. girkassa skal overhales, og motoren skal gås over. samt at forskjermene skal av og bearbeides litt. støpe nye innerskjermer og behandles. ramma skal blåses og behandles. og strekker tiden til skal jeg støpe snorkel også.. har funnet en fiffig løsning som blir både anonym og annerledes..:) må bare se om det går først:)

Maylinn
04-16-2009, 00:11
Flott å se folk ta så godt vare på bilen sin...
Har selv kikket rundt på diverse prosjekter for å hente litt ideer til eget prosjekt,samt begynnt å handle inn litt deler.

Hvordan har du lagt opp det elektriske til ekstralya på taket??Hvor har du lagt ledningene for at det skal se best mulig ut..

SilverFox
04-16-2009, 00:20
Hehe.. det spekulerte jeg LEENGE på hvordan jeg skulle få kabla opp uten å måtte ta hull i taket eller gjennom døra:)
Å her kommer svaret:

På begge sidene har jeg jo den kromma lista rundt vinduene.
Jeg har gått inni sideskjermene foran på hver side, med en 4mm hvit PN kabel og opp til lysa. En + og en - for å få rikelig med jording.. så er den limt fast i oppe på taket med tec 7 (ved siden av den kromlista) helt frem til første takstativ, stripset fast bort til lysa, og laga en avgreining bak en av lysa:) Ble veldig fornøyd.. å vet du ikke at kablene ligger der, så ser du de ikke heller:)

Holten
04-19-2009, 17:57
Har du kjøpt løse heveklosser til BL'n din? Hvordan gjorde du det med fangerene? Måtte du lage fester selv?

SilverFox
04-20-2009, 20:52
Ja kjøpte løse klosser hos hoelern.. og ja. jeg måtte lage nye fester til fangerne.
Og i tillegg forlenge girspakene

Holten
04-20-2009, 22:02
Har du bilder av festene eller? :smile: Vært veldig flott :smokin: Eller i det minste en forklaring på åssen de ser ut Thefinger Alle ting hjelper vettu

12 klosser du trenger?

SilverFox
04-20-2009, 22:33
Nei har nok ikke bilder av festene. Men er jo igrunn veldig enkelt. Det er bare å skjære vekk de orginale, go deretter flytte de opp så mye som du løfter karosseriet:) Det var de jeg gjorde. Og det var det BT godkjente..

DU får gjøre som meg, bruke fantasien og tenke logisk:smile:
Lykke til..

gufre
04-21-2009, 21:28
nei har gitt opp å prøve å holde tellinga på de timene.. er så ufattelig mange timer som er gått til ting man ikke ser på bilen også.. men det som gikk mest er nok bredderne uten tvil.. roofracket gikk vel en helg fra jeg begynte til det varm montert.:) Men ja er utrolig fornøyd med bilen. Gått med mye tid til tenking og planlegging også:)
Til sommern skal alle foringer og lager i forstilling og bakstilling byttes. girkassa skal overhales, og motoren skal gås over. samt at forskjermene skal av og bearbeides litt. støpe nye innerskjermer og behandles. ramma skal blåses og behandles. og strekker tiden til skal jeg støpe snorkel også.. har funnet en fiffig løsning som blir både anonym og annerledes..:) må bare se om det går først:)

Bliver spændende at se en ny og anderledes snorkel. Har selv overvejet at ændre lidt på det "normale" design. Måske kombinere solskærm og snorkel..