PDA

View Full Version : kjørisønder sin xj garasje snart ferdig med jeepen

Hovatn
03-14-2009, 14:31
starter en ny garasje for xj en jeg har kjøpt og litt av landcruiser lj73 jeg har.

holder på med xj nå det er en 2,5 tdi men det er gjennomslag en plass så det blir full overhaling av motoren først og deretter blir det heving. bilen er nå helt standar, noe som må gjøres noe medThefingerThefinger
landcruiseren er 87 mod med 33" aurora muddterrain dekk selges for 35 000 med 33"

Ronny
03-14-2009, 14:50
Du må jo komme med noen bilder her, så vi har noe å se på:smile::smile:

Hovatn
03-15-2009, 17:29
ska prøve på de ja, men har ikke tatt så mange enda da det blir mye skruing og lite tid til å ta bilder men har noen dårlige av bilen og noen av motoren under overhaling

zj96
03-15-2009, 19:56
men du ,, til den modellen kan jeg ha låssylindre ,, trodde det var den nye typen du hadde

Hovatn
03-15-2009, 20:50
men du ,, til den modellen kan jeg ha låssylindre ,, trodde det var den nye typen du hadde
den er 5 dørs 97 mod trenger som sagt låsekassa fra førerdøra og bakluka da en er rusta og en gikk til hel#@€:pissed:

zj96
03-17-2009, 05:45
du får komme nednom ,, så ser du hva du finner ,, alle låsen funker

Hovatn
03-17-2009, 16:15
det gjør jeg nok en dag ja. her er noen flere bilder av jeepen fant forresten ut av at overhaling egentlig ike var nødvendig sannsynligvis var bare en av vipearmene som var hoppet av glemte desverre å ta bilder av det om fredag:pissed:

zj96
03-18-2009, 13:48
du har bilen klar for jeepchallenge da ,,, da må du komme vettu

Hovatn
03-19-2009, 17:14
du har bilen klar for jeepchallenge da ,,, da må du komme vettu
ti da? må se litt på lommeboka au og skal vere med på jeep treff i august Thefinger vere med å representere merkeforhandler vettduThefingerThefinger.
syns folket om verkstedet da:question:

Madbutcher
03-19-2009, 17:50
ti da? må se litt på lommeboka au og skal vere med på jeep treff i august Thefinger vere med å representere merkeforhandler vettduThefingerThefinger.
syns folket om verkstedet da:question: hva jeg syns om det??

Jeg ville elsket å ha en sånn plass å jobbe påThefinger:eyemouth:

zj96
03-19-2009, 18:18
du mener jeeptreffet i slutten av august ?

martinj
03-19-2009, 20:57
srtømmen bilverksted!!!!!

Hovatn
03-20-2009, 16:58
du mener jeeptreffet i slutten av august ?

jepp stiller fra forhandler som sagt, men er usikker på om jeg skal stå på stand eller delta enda:shaking::idea::beer:Thefinger

Hovatn
03-20-2009, 17:00
srtømmen bilverksted!!!!!
strømmen bil heter det nå da men du har rett ja sinnsykt grei plass å skru på det og veldig greit å ha en far som driver det så delene er billige og grei tilgang på spessialverktøy for Jeep:wink_animate::idea:

Madbutcher
03-20-2009, 18:08
strømmen bil heter det nå da men du har rett ja sinnsykt grei plass å skru på det og veldig greit å ha en far som driver det så delene er billige og grei tilgang på spessialverktøy for Jeep:wink_animate::idea:
Er det den verkstedet som ligger oppe ved skedsmo bildemontering?

Isåfall er det den plassen jeg bruker når det er ting jeg ikke fikser sjøl:smokin:

martinj
03-20-2009, 20:14
nei strømmen bil ligger i arendal:wink_animate:

Madbutcher
03-20-2009, 20:46
nei strømmen bil ligger i arendal:wink_animate:

Haha.. da er det flere strømmen bil:)

Hovatn
03-22-2009, 12:30
jepp det er det nok. fikk gjort litt med bilen i går igjen,men ike med motoren da jeg vener på en ventilløfter og en vipearm og noen simringer og o-ringer.:shaking: tar tid da de samler opp til det blir bestillt en del deler. men fikk montert låsen i bakluka igjen og montert på 3 av 4 dørtrekk etter soting av vinduer:beer:
litt bilder:
noen som ser hva som mangler:question: og noe nytt:question::question::question:

sivrt
03-22-2009, 12:52
Nye fine hvite skilter jo..

Hovatn
03-28-2009, 13:01
Nye fine hvite skilter jo..
jepp fant de bak i bilen så da kunne jeg ikke holde megThefinger.
fant også ut at 2 eller 3 av toppene er mest sannsynlig sprekt :pissed::pissed::pissed: de skal ha 1000 pluss moms for å trykkteste de hos sørlandetssylinderservice og nye koster 6000 per stk i utsalg( jeg får en god del rabatter på dette da men likevel):pissed::pissed:. etter diverse telefoner inn til teknisk avdeling kom det frem at det er kommet en forbedret topp til disse som er hel istedenfor en til hver sylinder pris fant de ikke i går så får svar til mandag, men det blir dyrt uansett. Men var en av de på verkstedet som lurte på å ta de med inn til importøren og høre med de, men de er jo en måned til han skal inn og vet ikke om jeg klarer å vente så lenge:shaking:. bilder av en av toppene kommer:( når jeg finner kabelen til kameraet:pissed:

Hovatn
04-01-2009, 19:11
her er bilder av en av toppene sinnsykt irriterende, men fikk det til en veldig grei pris så da går det heldigvis. fikk forresten deler i dag (4 topper, oljefilter, luftfilter og litt andre ting, men har uheldigvis ikke råd til heving andre godsaker så det får komme etterhvert) så da blir det montering i morgen kveldThefingerThefingerThefinger.
mens jeg ventet på deler ble det tid til litt dekorering av bilen (ligger med biler av siderutene bak)

Hovatn
04-04-2009, 10:39
da var nye topper på og monteringen fortsetter utover dagen endel vasking som må gjøres enda, men da blir den som ny.
har fått en ny avtale med DBCompaniet om anlegg til XJ'en så da var det en ting mindre å tenke på.
da er det bevist for 3 gang en landgruiser klare å dra løs en JEEP Wrangler unlimited 2008 modell (pappa skal prøve å kjøre der som det fortsatt er mye snø og alle vet hvordan det går med en lav bil og 30-35 psi i dekkaThefingerThefinger)

Hovatn
04-04-2009, 10:41
skal forresten selge 4 topper til 2,5 liter vm diesel tilstand ukjent noen er litt kleine (se bilder ovenfor) men går til høystbydende husk 1 ny topp koster nå 6000 i utsalg

Hovatn
04-08-2009, 15:55
da var alle deler på plass så da må jeg bare få overtalt pappa om å hjelpe til på lørdag hvis jeg skal få motoren i i løpet av påska noen som har noen gode overtalings tilps å komme med????Thefinger

Hovatn
05-15-2009, 18:03
etter en lengre pause med leting etter arbeidslyst så er det på igjen med jeepen og i kveld er det bytte av starter som står på planen da den jeg fikk først var feil så til alle med en xj som skal bytte starter sjekk før du bestiller om det er 9 eller 11 tenner på den da de sannsynligvis ikke går om hverandre:pissed:.
i morgen blir det nok sveising av rust skal se om jeg får tatt noen bilder av det som blir gjort underveisThefingerThefinger

Tommy
05-15-2009, 18:16
Er motoren ellers komplett og ferdig??

Hovatn
05-16-2009, 11:14
jep den kinna i går kveld så må bare få på varmeskjoldet over den og starte den i dag og ettertrekke toppene og så er det sveising til uka, men har nå fått ny arbeidslyst etter 1 eller 2 uker uten lyst eller ork til å gjøre noe med den så det blir nok seint i kveldThefingerThefingerThefinger

Hovatn
05-16-2009, 12:30
liten oppdatering underveis. nå er store deler av det gulvet som ikke skal byttes, men er rustet smurt inn med ruststop og skal til å slipe endel sveisepunkter fra det gamle gulvet og planlegge videre hvordan jeg skal gjøre det videre med gulvet, venter på en hjelper jeg har bestilt for å få på det varmeskjoldet over starteren for det er et hel#@€ å få på fordi det er så trangt. skal prøve å få bilder av hvor trangt det er etterhvert:beer:

Hovatn
05-17-2009, 10:29
litt bilder av helgens økt noe bilder er kansje dårlige da mobilen gjør den nyttaThefinger glad jeg har tilgang på løftebukk for ellers vet jeg ikke om jeg hadde fått byttet starteren for det var sinnsykt trangt der. til uka begynner jeg på å sveise inn nytt gulv bak og å tette hullene undr forsetene så hvis arbeidslysta holder er jeg kansje ferdig med den til neste helg med det verste slik at den er kjørbar

martinj
05-17-2009, 19:30
du klager fælt på lønna di... skal jeg kansje snakke med mr evjen at du kringkaster offentlig at han er kjip med arbeiderene sineThefingerThefinger

Hovatn
05-17-2009, 20:01
du klager fælt på lønna di... skal jeg kansje snakke med mr evjen at du kringkaster offentlig at han er kjip med arbeiderene sineThefingerThefinger
fornøyd nå?ThefingerThefinger du ser den at han følger bare tariffen og den er ikke så veldig høy første halvår/ år

Hovatn
05-21-2009, 11:58
XJ'en er starta. fyrte på første forsøk ThefingerThefingerThefinger. da blir det i morgen å etterrtrekke toppene. i dag er det kun rusten som blir priorotert fordi nå vil jeg ha den på veien snart er helt klein etter å få prøvd den på veien og i terrenget nåThefingerThefinger bilder kommer.
Ronny har noen deler til deg i bilen så da kan du skru i helja du også

Hovatn
05-23-2009, 16:12
da var rusta under forsetene tatt og da gjennstår det bare å bytte gulvet bak og 2 hull under baksetene og sparkle noen hull i taket og slipe over resten av overfalte rusta i taket så er den klar til å monteres. resten av gulvet skal sveises til onsdag fordi det var da pappa hadde tid sa han og jeg vil gjerne slippe å gjøre noe mer med gulvet bak da jeg ikke har så veldig mye erfaring med å bytte så store platedeler, men får mye god trening i å sveise daThefingerThefinger.

liten liste over hva som gjenstår før bilen kan kjøres:
gulvet bak
rust i taket
montere bilen innvendig
ettertrekke toppene
skifte olje
anlegg
nye sommerdekk
bytte en bremseslange
2 eller 3 tusen metere

ønskeliste:
hvite markeringslys
3"heving
winsj
warn fanger foran og bak
bushwaker breddere
safarigrind
gangstercap med lys
32" eller33"

Hovatn
06-25-2009, 17:58
da står jeepen hjemmeThefinger, men lurer nå på om turboen også er havarert for når jeg kjørt den hjem løsnet slangen mellom turbo og intercooleren fordi jeg hadde glent å settte på slangeklemma, men på ca. 3 mil kom det ca. 0,5 liter med olje ut av turboen og olje trykket sank noe. vill oljetrykket bli normalt når jeg får montert slangen på igjen? eller må turboen ny? begynner å spøke med planene om å ha den med til jamboreen:pissed::pissed:
dårlig med bilder enda da pc'en hjemme tok kvelden og når den var fikset gikk modemmet istykker også :pissed::pissed::pissed::pissed::pissed::pissed::f lipoff::flipoff:

skogsvild
06-25-2009, 19:22
da står jeepen hjemmeThefinger, men lurer nå på om turboen også er havarert for når jeg kjørt den hjem løsnet slangen mellom turbo og intercooleren fordi jeg hadde glent å settte på slangeklemma, men på ca. 3 mil kom det ca. 0,5 liter med olje ut av turboen og olje trykket sank noe. vill oljetrykket bli normalt når jeg får montert slangen på igjen? eller må turboen ny? begynner å spøke med planene om å ha den med til jamboreen:pissed::pissed:
dårlig med bilder enda da pc'en hjemme tok kvelden og når den var fikset gikk modemmet istykker også :pissed::pissed::pissed::pissed::pissed::pissed::f lipoff::flipoff:

Skulle tro att turbon är skrot om du kört med en lös tryckslang mellan turbon och intercoolern. då har inte turbon något motstånd och övervarvar nästan direkt tyvärr :(