PDA

View Full Version : Rocker,DORKs hifixpertkordinator svarer her på hifi og annett tjuning! BEDRE ENN MTV!

jan terje
03-19-2009, 18:56
"DORK HIFI XPERT KORDINATOR" har vi manglet til nå.
Jeg foreslår Rocker.

Kom med HØRINGS INSIGELSER I DENNE TRÅDEN slik att vi ikke forkludrer noen av de andre lærerike trådene.

NÅ ER HAN UTNEVNT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vier
03-19-2009, 21:04
Dette er et svært ansvarstyngende og høytsvevende grunnleggende verv. Altså av ytterste viktighet å få tak i riktig person til jobben.

Burde det ikke vært kjørt en kvalifiseringsrunde med høy vanskelighetsgrad?
Ikke for å trampe på Rocker men dette må tas seriøst.

Jeg foreslår også Rocker, av den grunn at han er Jeep-mann. Det i seg selv er et kvalitetstegn godt nok for meg :smile:

jan terje
03-19-2009, 21:39
For meg så taler det der Jeep greiene noe i mot Rocker.
Men peiling på HiFi har han beviselig så han får min stemme.

Rocker
03-21-2009, 19:26
Det ser ikke ut som det er interesse/bruk for en "D.O.R.K Hifi Xpert Kordinator"....eller har folka sovna helt???:eyemouth:

Det var trist, da jeg virkelig følte meg beæret over å bli tatt med i vurderingen til en slik høytsvevende og ansvarsfull utnevnelse :smokin:

Geir
03-23-2009, 11:45
jeg har jo tenkt å pimpe sukien min , Lene Alexandra , noe helt fælt , vil denne gangen ha en BØS bil som folk i gata snur seg etter.

først kommer jo montering av alt som ser tøft ut , mere plastikk rundt om , fornikla bøyler rundt om , masse warn greier jeg ikke har bruk for , montering av kjøreplanker på tak , samt 31 lyskastere jeg har bestilt, samt sidepipes selvfølgelig.

nå kommer det vanskelige :

hvordan kopler jeg opp de 5 antennene jeg har liggende ?
- ser for meg ett bryterpanel inne opp under taket , der jeg kan velge hvilke som skal brukes
- må jeg innstallere radio i tillegg?
det er ikke SÅ nøye om hvordan det virker , men fint om det blir litt mere lys og 'bling'

holder samtidig på å sette sammen en ny bestilling om noen skulle ha lyst å henge seg på , denne gangen diverse plastfigurer som skal henge under bilen , samt speil til undervognen

BerntS
03-23-2009, 12:05
du må ikke bruke speil på undervognen... for deg som er opptatt av å holde en støken finnish hele tiden, så blir det en del vasking da...
vil helle annbefale en discokule.
det med anternner og koordinator vet eg ikke mye om men tror det vil funke det og

Geir
03-23-2009, 12:38
ja du kan så si Bernt , discokule er nok mere min greie

nåvell , bestillingen er gått , så tror jeg kommer til å bruke mesteparten av kartongen med speil inne i bilen,tror det vil bli bra effekt til neonlysene.

jeg så da nok en spennende episode av Pimp My Ride på den knalltøffe motorkanalen MTV her om dagen , og her er det mye fin inspirasjon.

Rocker , hvordan stiller du deg til å montere 17" flatskjermer som skvettlapper på Lene ?
- tenker jeg kanskje må ned i 15" foran , da jeg ikke er helt sikker på om innfestningene til de såkalte 'måkevingene' tar for mye plass , men overlater denne problematikken helt og holdent til en mer kyndig person som deg.

Rocker
03-23-2009, 16:54
Jo, det tror jeg er fullt mulig bak ihvertfall...fram tror jeg kanskje et lite lerret istedet for skjermer,og opphengt projektor midt under bilen, er veien å gå.
Det er jo litt mer arbeid, i tillegg til at du må lage et projektor-cover, men tøfft....yess :smokin:

:idea: Bil-pc med Mediaportal er veien å gå for bilde på lerret.

Vil benytte anledningen til å takke for utnevnelsen til "DORK HiFi Xpert Kordinator".
Jeg vil gjøre mitt ytterste for at alle DORK`s skal få den hjelp og støtte de behøver, med sine jordnære og realistiske prosjekter.
Er foreløpig litt rustete i kantene da jeg ble svært overrasket over utnevnelsen, men satser på å komme raskt i form ;D

Geir
03-24-2009, 07:23
Gratulerer Rocker !

rett mann på rett plass , og til rett tid !
- DET er sjeldent i DORK vil jeg i sannhet påstå!!!

leser ditt svar på mine spørsmål med stor glede men det dukker stadig opp flere spørsmål

en såkalt Wroombox skal monteres midt under bilen slik at jeg selv kan velge motorlyd -> erfaringer med dette ?

http://www.vroombox.com/vroombox/

et slikt lerret du her snakker om , vil det stjele noe av flake effekten jeg skal lakke undervognen med ? ( perlemor med flake )

Rocker
03-24-2009, 11:22
1)
Ahh....en wroom-box....veldig snedig sak.
Den er jo såpass liten at den ville jeg plassert under et lite scoop på panseret, for ordentlig lyd-effekt.

2)
Nei, tvert imot.
Lyset fra projektoren vil derimot FREMHEVE den spesielle effekten av perlemor og få denne til å skinne kraftig....på bakken under bilen.
Blir som å ha glitter under bilen :eyemouth:
Råtøft :smokin:

Antennene du snakker om lenger oppe i tråden her, seriekoples, for full effekt, åsså kopler du disse til bil pc-en din.
Husk å kjøpe internett-antenne :grinpimp:

Geir
03-24-2009, 13:23
jeg gir meg over av beundring :smile:

ser frem til å virkelig gå i gang med dette prosjektet , nye ideer popper opp i hodet hele veien

har samlet opp en del glitter tråd fra mors gamle juletre , dette skal erstatte de kjedelige , lite hippe, dørlistene :eyemouth:

Rocker
03-24-2009, 13:34
Nå må du ikke gå for langt Geir!!!

Må passe på at du ikke får en overdekorert bil.
Kjipt hvis folk tror at bilen har rømt fra sitt opprinnelige "bosted" mao de landene som overdekorerer bilene/bussene sine med glansbilder og allslags dingeldangel.

Kjør en seriøs linje slik du har gjort fram til nå, så blir dette skikkelig tøft :smile:

jan terje
03-24-2009, 13:58
Beklager att jeg sporer litt av i denne tråden, men jeg er så langt imponert over kunskapene til Rocker.
For ikke å nevne att det ser ut til att han i likhet med oss andre har god smak.

jan terje
03-24-2009, 14:00
På Beachturen fikk jeg en kvinne med blinkende bryster for montering i bil.
Den er nå montert på instrument panelet, men vil du si det er riktig plasering for blinkende bryster?
De blinker i rødt og blått.

jan terje
03-24-2009, 16:12
Pål Blesvik er jo en som ikke bare kan kjøre bil, han kan pynte den også.
Eller burde han gjort noe mere ut av det når han først var i gang?

Rocker
03-24-2009, 17:09
På Beachturen fikk jeg en kvinne med blinkende bryster for montering i bil.
Den er nå montert på instrument panelet, men vil du si det er riktig plasering for blinkende bryster?
De blinker i rødt og blått.

Tja...spørs hva du vil oppnå da.
Selv tror jeg at jeg ville hatt de i bakruta for å provosere prippne kjerringer (noe jeg finner særdeles oppløftende for mitt eget humør Thefinger) men dasjbordet er jo også en grei plassering.

Når det gjelder herr Blesvik har jeg et forslag som kanskje er litt kontroversielt.
Kromme hele bilen slik at hver gang han vinner, kan man gravere inn plasseringene direkte på bilen, så slipper han slepe på så mye "tom-gods" mao. bedre plass til tannbørste og truse-skift :wink_animate:

jan terje
03-24-2009, 17:32
Når det gjelder herr Blesvik har jeg et forslag som kanskje er litt kontroversielt.
Kromme hele bilen slik at hver gang han vinner, kan man gravere inn plasseringene direkte på bilen, så slipper han slepe på så mye "tom-gods" mao. bedre plass til tannbørste og truse-skift

Jeg gir meg over, ja jeg står som fjetret!
Att INGEN har kommet på dette tidligere! Her bør arrangørene av Norges Cup i biltrial spleise på krommingen, de tjener det inn på en sesong så mye som han vinner.

Rocker
03-24-2009, 17:40
Litt bling-dingeling :eyemouth:

Berge-Olsen
03-25-2009, 06:45
Litt bling-dingeling :eyemouth:
WOW :grinpimp: Dette hadde vært noe både for Lene A. Geir!

Chevy-Sheriff
03-25-2009, 07:48
:grinpimp::grinpimp::grinpimp:

Geir
03-25-2009, 09:55
WOW :grinpimp: Dette hadde vært noe både for Lene A. Geir!

jeg er nesten lamslått av all viten denne Rocker innehar, i sannhet , helt utrolig

Sølvtape er bestillt!

Rocker , hvor stor økning på bremse effekt vil jeg få nå som jeg har planer om å male bremsecalip'erne Røde ?
- tenker da Rødt kontra Blått?

(har og tenkt å bruke slegga å slå ett hull i hver skjerm for bedre avkjøling av br.skivene)
(de skal og males)

jan terje
03-25-2009, 10:08
Synes du bør pressisere om det er offroad bremsing du sikter til.

Rocker
03-25-2009, 10:16
Rødt er jo veldig bra på calipere har jeg skjønt, men på skiver har jeg ikke klart å "researce" meg frem til noe.
Tror dette er et uutforsket område, så her kan du være foregangsmann.

Nå har det jo også kommet sånn grønn maling på markedet til calipere, og dette skal være ENDA BEDRE enn rød, så her må du nesten bare prøve deg frem.
Rett blanding av rød og grønn tror jeg kan gi uante bremse-konsekvenser.
Her snakker vi tall som enda ikke er sett...f,eks: 100 > 0 km/t = 7-8 meter (bare gjetting fra min side, men der i leia vil jeg tro)

Btw: Blått er UUUTT :eyemouth:

Geir
03-25-2009, 10:23
Synes du bør pressisere om det er offroad bremsing du sikter til.

uffda , så dumt av meg .
selvfølgelig snakker jeg om offroadbremsing
håper denne misforståelsen ble en lærepenge for meg.

Rødt er jo veldig bra på calipere har jeg skjønt, men på skiver har jeg ikke klart å "researce" meg frem til noe.
Tror dette er et uutforsket område, så her kan du være foregangsmann.

Nå har det jo også kommet sånn grønn maling på markedet til calipere, og dette skal være ENDA BEDRE enn rød, så her må du nesten bare prøve deg frem.
Rett blanding av rød og grønn tror jeg kan gi uante bremse-konsekvenser.
Her snakker vi tall som enda ikke er sett...f,eks: 100 > 0 km/t = 7-8 meter (bare gjetting fra min side, men der i leia vil jeg tro)

Btw: Blått er UUUTT :eyemouth:

våv ! , dette blir jo helt sykt !!
- er det en god ide og sende inn en zmz til Mess Tv slik at dette kan bekreftes tro?

beklager om dette sporer litt av , da det var snakk om hifi til å starte med, dette grunnet min uerfarenhet
- håper du gir meg som den newbie jeg er , den nødvendige info jeg trenger for å hevde meg i gata og opp grusveien bak huset (her snakker vi om STORE gruspartikler!)

Rocker
03-25-2009, 10:36
Tror dette vil funke på alle underlag jeg.

Jada, bare å sende en zmz til mess-tv.
Noen av de fjollene der har sikkert peiling på brems(e-streker)og kan vurdere lengden på sporene.

Hifi og tjuuning er stort sett samme greia...dette er bare ting jeg har plukket med meg, som ivrig "Bilsport"-leser, i min ungdom :smile:

Blir rå bil dette Geir, med luft-inntak til bremsene og alt det andre stasjet :grinpimp:

jan terje
03-25-2009, 10:39
Dette med de på '80 tallet så populære sjalusiene eller "laksetrappene" på bakvinduene, er det en trend du vil si er på vei tilbake? Det er jo betydelig billigere enn de fleste lift kits.

Rocker
03-25-2009, 10:46
Ja, jeg har observert en og annen som har lagt inn annonser på "kjøpes" tråder og slikt, men dette er jo mest for wannabees da.

Seriøse off-roadere går jo for orntlig lift(hi-jackers) slik at man får en seriøs høyde fra underlaget.

Kan jo også kombinere disse to, men da snakker vi high-tech.

jan terje
03-25-2009, 10:49
Hvor mange tommer er high tech?

Rocker
03-25-2009, 10:52
Rundt 1,7" mener jeg å huske, men er usikker......

Geir
03-25-2009, 12:02
Jeg vil da tro at å ta steget til Laksetrapper og Hi-Jackers kan betegnes som Stage2 innen Perfomance Tuning ? med tanke på hele 1,7" mener jeg

Med såkalt Laksetrapp , blir det ikke forferdelig vondt å tone bakruta? blir jo mange striper og vondt å få helt beint?

jan terje
03-25-2009, 13:41
Med såkalt Laksetrapp , blir det ikke forferdelig vondt å tone bakruta? blir jo mange striper og vondt å få helt beint?

Det blir vel enklere å få beint skulle jeg tro siden man kan sikte langs trappa?

Geir
03-25-2009, 13:58
Det blir vel enklere å få beint skulle jeg tro siden man kan sikte langs trappa?

tja , åkke som , blir som diskusjonen om høna og egget -> hvem kokest raskest.

Chevy-Sheriff
03-25-2009, 15:00
tja , åkke som , blir som diskusjonen om høna og egget -> hvem kokest raskest.

denne problemstillingen blir enda mer komplisert når man også tar med hanen i beregningene.

Geir
04-05-2009, 19:21
vil her kunngjøre at jeg i dag har tatt det store skrittet ut og faktisk startet på tuningen av Lene Alexandra.

- vil ikke si så mye i dette øyeblikk , men kan si såpass at den kledde sølvfarge på sjåførsiden , og svart på passasjersiden!

updates in front!

Rocker
04-05-2009, 19:26
Venter i STOR spenning på denne nyvinningen innen Xtreme bil-tweaking :smokin:

jan terje
04-05-2009, 19:30
Jeg kan si såpass att lene hadde selvlettende karosseri!!!!!!!!

extremetoy
04-13-2009, 13:20
Jeg lurer på om xprt1 kan utale seg om denne..

http://www.qxl.no/pris/lyd-bilde-foto/bilstereo/spillere/kanonpris-ta-en-titt/v/an566932220/

Rocker
04-13-2009, 17:59
De der tror jeg er kjempebra til prisen.
Han typen som selger disse, har drevet på et par år og solgt sånne, og som du ser av karakteren er alle fornøyd.
Grunnen til at jeg vet dette, er at jeg hadde lyst på en sånn selv for et par år siden.

Han er ekte Nordlænning også :eyemouth: så hvis du skulle få problemer av noe slag ordner det seg sikkert fort og greit + at du sikkert får noen feite gloser med på kjøpet...som en slags bonus liksom :grinpimp:

Kjøper du en sånn får du gi en tilbakemelding, da jeg fremdeles er sugen på en sånn en :smokin:

jan terje
04-15-2009, 07:17
På min 6 timers plakatopphengingstur i går var jeg innom en dekksjappe på Bryne. Der var det plakatforbud-men siden det var en offroadplakat gikk det greit. De solgte tross alt offroad dekk.
Jeg fikk dermed tilbud om 4 dekk og 4 felger med godt avslag siden det var utstillingsmodeller.
Spørsmål:
Vil tresseren kle 23 tommers felger med 10(?) profil dekk til KUN 79000nkr.?
Eller bør Geir kjøpe dem til Lene?

Chevy-Sheriff
04-15-2009, 08:50
Spørsmål:
Vil tresseren kle 23 tommers felger med 10(?) profil dekk til KUN 79000nkr.?

Jeg trodde du sa du fikk tilbud om offroad-dekk ?

Vel, for 79 store får du mange boggere vettu.....

dekk med 10 profil er veeeeldig lite gummi for penga.....

Gi Gass
04-15-2009, 09:32
Dette med de på '80 tallet så populære sjalusiene eller "laksetrappene" på bakvinduene, er det en trend du vil si er på vei tilbake? Det er jo betydelig billigere enn de fleste lift kits.

Tipset mitt her, er og snu bakrute-sjalusien, populært kalt "laksetrapp" hos de erfarne, opp-ned. På denne måten vil den suge inn luften istedet for og "difuse" den. Kombinerer du dette med en heftig spoiler bak, snudd bak-fram, vil du få en enorm "up-force"!! Og skal du oppnå den helt ekstreme hevingen kan jo hi-jackers supleres på. NB: Dette blir meget høyt, og er ikke for alle :smokin:

Siden denne tråden i hovedsak skal omhandle hifi, kan jeg også nevne at resonansen i bilen vil bli enormt påvirket av disse modsene. Ja sågar kan nesten alt som heter anlegg fjernes, så vindsuset vil være som en kammer-konsert og oppfatte Thefinger

Rocker
04-15-2009, 10:24
Siden denne tråden i hovedsak skal omhandle hifi, kan jeg også nevne at resonansen i bilen vil bli enormt påvirket av disse modsene. Ja sågar kan nesten alt som heter anlegg fjernes, så vindsuset vil være som en kammer-konsert og oppfatte Thefinger

Her er Gi Gass på ville veier Thefinger

Han skal vell ikke ødelegge rigg`en med å ødelegge resonansen i bilen, OG FJERNE ALT AV ANLEGG:question::question::question:
Dette er jo en glider/offroader,ikke en speeder.....
Det skal jo både vises og HØRES når han kommer glidende gjennom gatene,og småpikene HVIIIINER av fryd og sitrende spenning av den spektakulære framtoningen.

Vi har jo enda ikke kommet til konklusjon på hvilke høyttalere/forsterker(e) han skal ha(avventer innspill fra de impliserte)

OT: når det gjelder dekk i denne dimensjonen er det flere muligheter, men jeg har tro på disse som gatedekk.....og til offroad kan man bruke dobbeltsidig tape for feste av gripe-materiale alt etter hva forholdene krever...f.eks: stål-ull, flis, håndball-klister, småstein osv....
For ekstreme tilfeller kan superlim og(heavy-metal)pigg-belter benyttes :smile:

Chevy-Sheriff
04-15-2009, 11:21
Jeg lurer på å bygge Proto-bil og skal selvsagt ha anlegg i denne.

Jeg lurer på å montere platespiller, slik at jeg kan spille de gode 80talls låtene mine, uten å tenke på å investere i dyre CD'er.

Proto biler går jo som kjent veeeeldig sakte, så hakking i plata bør ikke være noe problem.

Spørsmølet er da: Hvor skal jeg montere basskassa? Har smått med plass!

Geir
04-15-2009, 11:26
Rocker ....jeg gir meg over av beundring !
- angående Lene A , har jeg jo strippet henne grundig ned ... hadde Vier på tlf i går da han var litt bekymret for hvilke implanter jeg kommer til å montere etterhvert.

- til nå har jeg kun hevet hjulbuene bak 3" og lettet kanalene betraktelig

Gi Gass eksempel er jo og råbarsk , mulig jeg kommer til å kombinere denne løsningen med wroombox'n -->det MÅ jo bli bra!
- mistenker også Vier for å styre med en slik box, da jeg hørte fuglekvitter hos han da han påsto han hadde startet Heep'n sin :question:

Gi Gass
04-15-2009, 12:09

Jeg lurer på å montere platespiller, slik at jeg kan spille de gode 80talls låtene mine, uten å tenke på å investere i dyre CD'er.

Proto biler går jo som kjent veeeeldig sakte, så hakking i plata bør ikke være noe problem.

:shaking::shaking: At du kan komme med et slikt lite gjennomtenkt spørsmål, er for meg en gåte.. Du sier jo selv at du har dårlig med plass, så da sier jo det seg selv at basskassen må monteres slik at den også fungerer som stereo-rack for platespilleren. Med et slikt oppsett vil du også eliminere behovet for miksepulten som hører til et skikkelig rått 80-tallsannlegg, og sågar frigjør plass for disko-kuler og neonbelysning :grinpimp:

Chevy-Sheriff
04-15-2009, 12:41
....at jeg ikke tenkte på det! :shaking:

Men jeg må lage nytt sterorack, det gamle ble kaninhus for 15 år siden.....

Hva er det beste materiale å bruke i et stereobasskasserack ?

jeg har hørt at man må ha isolasjon inni kassa. Skal jeg bruke glava, rockwool, høvelspon, hestemøkk eller stålull ?

Geir
04-15-2009, 13:22
....at jeg ikke tenkte på det! :shaking:

Men jeg må lage nytt sterorack, det gamle ble kaninhus for 15 år siden.....

Hva er det beste materiale å bruke i et stereobasskasserack ?

jeg har hørt at man må ha isolasjon inni kassa. Skal jeg bruke glava, rockwool, høvelspon, hestemøkk eller stålull ?

kanskje litt OT men...
- har fått en hel kasse med reflekser , tenke egentlig jeg skulle bruke alle i min bass kasse , men tror egentlig det kan bli i overkant med bassrefleks i Lene A.
- gi en lyd når du kommer så langt som meg i byggingen, så sender jeg deg halve esken.

Chevy-Sheriff
04-15-2009, 14:11
kanskje litt OT men...
- har fått en hel kasse med reflekser , tenke egentlig jeg skulle bruke alle i min bass kasse , men tror egentlig det kan bli i overkant med bassrefleks i Lene A.
- gi en lyd når du kommer så lengt som meg i byggingen, så sender jeg deg halve esken.

Halve esken, eller halvparten av refleksene?

:grinpimp:

Geir
04-15-2009, 15:25
Halve esken, eller halvparten av refleksene?

:grinpimp:

halvparten av hver ?

Chevy-Sheriff
04-15-2009, 15:32
halvparten av hver ?

Ja halvparten av hver refleks, ellers blir det for mye bass....:eyemouth:

Geir
04-15-2009, 15:50
Rocker , hva synes du ???

legger inn i genre før/etter ... da jeg liker de små detaljene
- nå er det jo ikke sikkert de oppdages av ett utrent øye, men selvfølgelig ser jo du forbedringene med en gang.

Geir
04-15-2009, 15:51
Før :

Geir
04-15-2009, 15:53
Under byggingen:

Geir
04-15-2009, 15:56
NÅ :
(nå skal det jo nevnes at en bil av ett slikt kaliber sjeldent kan kalles ferdig , da jeg hver dag finner nye spennende detaljer)

Rocker
04-15-2009, 18:02

Leste svaret til Gi Gass, og ideen er god, men en sub tar jo relativt mye plass, og der var ingen skikkelig løsning på det som jeg så.
Har vært ute i solai dag og plantet trær, så fikk grilla knotten litt.
Kanskje litt mye, for da jeg nå kom inn, og sola var gått ned slo det meg....

På tidlig 80-tall fantes det faktisk en LP-platespiller for å ha i bil(faktum det)
Den sto på høykant, og det var en slik luke ala`kassett-spiller man satte plata inni.
Selve avspiller-armen sto festet ilokket og bevegde seg innover slik som dyre B&=-anlegg også gjorde på 80 tallet.

En slik må du prøve å få tak i(heftig annonsering og roting på venner og bekjentes loft og kjellere)
Den kan stå bak fører/passasjerstol, og subben kan du feste med borrelås-teip fram/bak eller på sidene, så lavt som mulig, alt etter hvilket terreng og hvor den ekstra tyngden behøves mest.
subben har selvsagt innebygd forsterker, så alt du trenger er en lang signal/strømledning.

Rocker
04-15-2009, 18:06
Jeg har hørt at man må ha isolasjon inni kassa. Skal jeg bruke glava, rockwool, høvelspon, hestemøkk eller stålull ?

Du bor jo i Hillbilly Heaven :eyemouth: så det er å finne framkjøkken-saksa og ut på sjekkern til naboene sine sauer.
Ull er knall til sånt :smokin:

Eller halvparten av halvparten av refleksene til Geir...det funker å :D

Rocker
04-15-2009, 18:12
Rocker , hva synes du ???
legger inn i genre før/etter ... da jeg liker de små detaljene
- nå er det jo ikke sikkert de oppdages av ett utrent øye, men selvfølgelig ser jo du forbedringene med en gang.

Synes det høres flott ut alt sammen jeg.
BlingDing er tøøøft, og snart ser jeg som Falken(fuglen altså) bare jeg får de nye brillenemine til helga.
Be Aware :smokin:

Rocker
04-15-2009, 18:15
Jeg ønsker Geirlykke til med arbeidet videre....
Ser du er godt i gang allerede.....3" skjermløft var steike rått.
Rart ingen har tenkt på sånn før:question::idea:

Vier
04-15-2009, 20:26
NÅ :
(nå skal det jo nevnes at en bil av ett slikt kaliber sjeldent kan kalles ferdig , da jeg hver dag finner nye spennende detaljer)

Lene Alexandra var nå søtere (les: svulstigere) før da... men bar preg av en del appelsinhud på lårene :(

Geir
04-16-2009, 08:28
Vier , det er da bedre med appelsinhud på lårene , enn ingen lår i det hele ?
- eller ? hmmmmmmmmmm.........................

jan terje
04-16-2009, 09:15
Er subwofer effektivt som rustfjærning? Rister det meste av?

Rocker
04-16-2009, 09:23
Dette har jeg faktisk erfaring på, believe it or not!
Hvis du monterer en slik "free-air"(uten kasse) 15"-18" sub-bass og en skikkelig forsterker....2000w?...så rister det meste løs...GARANTERT.
Bare husk å stramme hjul-mutterne innimellom
Reggae :massey: er fin til denne øvelsen, men husk spyposer...mange:laughing:

ShuDuck
05-03-2009, 00:11
her må jeg be om hjelp. Installerte en mp3spiller her en dag, men nå kommer det tre høye bip når jeg skrur av tenningen. Er dette bilalarmen som følger med spilleren? eller har jeg på mystisk vis hacket bilen og manet frem en hemmelig alarm ment for pansrede VIP-suzukier? regner med det er en form for alarm og jeg er usikker på hvordan jeg deaktiverer denne så jeg kan få brukt bilen igjen. har ikke slik hengelås-knapp på nøkkelen som jeg ser slike velstående mennesker med såkalte SUV har. :confused:

Er også redd for det sitter noen japser og logger bilens bevegelser med en slik :
http://www.torontosurplus.com/tes/DATA5449.JPG

BerntS
05-03-2009, 07:51
Bzzzzzzzt ikke bry deg om de beepene Shu, var ikke meningen de skulle være der, men eg har glemt å lodde de av.
Venter bare på en passende annledning så fjernstarter eg suven din og lar den gå på den innebygde autopiloten over fjellet:smile:

ShuDuck
05-03-2009, 10:24
Det var betryggende, men nå må jeg lenke den fast til et tre. og det vil jeg si er litt upraktisk også. hmmm

Rocker
05-03-2009, 10:37
Hmm....synes det ligner mere på en ombygd "brain-scanner" fra et russisk overskudds-lager.
Kjenner du denne skumle bergenseren "BerntS" nok til at du tør å stole på at den ikke har andre innebygde finesser?
Scanning av telefoner, hjernebølger, samtaler osv?
Disse bergenserne er litt skumle, så best å være forsiktig :smokin:

ShuDuck
05-03-2009, 11:11
har pakken inn mobilen i aluminiumsfolie, og laget meg en hatt

som man ser av dette spionbildet av en russisk overskuddslagerassistent er det nok god beskyttelse

http://people.csail.mit.edu/rahimi/helmet/ali2.jpg

Rocker
05-03-2009, 11:23
Fint bilde :laughing:
Best å ta alle forholdsregler med slike skumle apparaturer......